Vliegenfrennetjes of een masker ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Vliegenfrennetjes of een masker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:42

Wat vinden jullie het beste, zo'n masker of zo'n frennetjes aan het halster ?

Ik twijfel tussen beide.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:50

Ik vind een vliegenmasker beter omdat als een paard op de wei staat met van die frennetjes aan z'n halster en hij eet, dan hangen die 'frennetjes' niet meer voor z'n ogen. En zo komen er dus toch vliegen op z'n ogen. Mijn vorige paard kreeg een ontsteking aan haar ogen, ondanks de 'frennetjes' aan d'r halster.

Hoop dat je er wat aan uit geraakt?

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:52

masker....net wat venusjah zegt.....en vind dat die frennetjes te veel aan het hoofd slingeren mijn paard word er nerveus van..!!!

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:01

ik vind die maskers ook nix, er kunnen toch vliegen onderdoor, en dan kan het er behoorlijk vies uit gaan zien hoor die ogen enzo! pfooee

ik doe meestal helemaal niets om, en anders zo'n simpel vastklit vliegenfrontriempje, meestal smeer ik het hoofd in met vliegenwerende creme van de paardendrogist... teminste op de wangen enzo en het voorhoofd.. houdt de meeste vliegen wel weg....

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:16

Ik heb ze allebei. Alleen heb ik nu voor mijn ouder paard een masker gekocht, omdat hij ontstoken ogen kreeg (midden in de zomer dan he). De andere paarden doen het goed met een vliegenfrontriem.

Deze vind ik makkelijker in gebruik, zo'n masker moet je toch weer af en om doen en als je meerdere paarden hebt is een frontriem praktischer.

merrieveulen

Re: Vliegenfrennetjes of een masker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:53

mijn paarden hebben eigenlijk nooit last van vliegen, ook al zit de hele buurt eronder. ik gebruik geen maskers, en geen frennetjes. ik voer gewoon knoflook! elke dag een klein schepje feneknoflookmix door het voer. het schijnt dat de paarden een deel van de afvalstoffen via de poriën uitscheiden, wat een geur oplevert waaraan vliegen een hekel hebben. nou ja, mijn paardjes zijn in ieder geval vliegvrij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:40

HAR --> VSW.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:46

Masker, knoflook werkte helaas bij ons niet. Hoopte dat het de oplossing ging zijn toen, maar nee.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:45

Zo`n masker lijkt mij beter, heb er vorig jaar 1 gekocht voor mijn merrie maar die bleef zo hysterisch doen dat ik maar weer overgestapt ben op die frennetjes.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:20

Masker, maar nu ze met meerdere paarden staat weet ik niet of het verstandig is.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:48

Urielle schreef:
Masker, knoflook werkte helaas bij ons niet. Hoopte dat het de oplossing ging zijn toen, maar nee.

jammer, bij ons is het dé oplossing gebleken, geen vliegen meer, en ook geen teken etc. soms alleen nog wel horzels... en laten die nou net het ergst zijn!

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:52

Memuska heeft eerst met zo'n lintjes gestaan, daar werd ze simpel van en ging ze de hele dag rondjes crossen door de wei :s Geen succes dus Ik heb nu twee maskers liggen (eentje in de wasmand, ander op ) en daar ben ik heel tevreden mee Je moet wel zorgen dat je een beetje kwaliteit koopt, ik had eerst een goedkopere en die verschoof de hele tijd zodat er toch nog vliegen onder konden.

GuusHinnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:54

ik ben ook voor een masker.
als je goede koopt, die goed past, heeft je paard er het minste last van, en kunnen er ook geen vliegen onder

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:06

Ik kies ook voor een masker. Die vliegenfrennetjes werken nauwelijks.
Nadeel van zo'n masker: het ziet er een beetje debiel uit. Laatst vroeg een voorbijganger aan me: is dat dat paard dat iets aan zijn hoofd heeft? hoezo? Nou, ze had zo'n verband om d'r hoofd in de zomer

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:13

Ik vind die maskers nu echt helemaal niks.
Ik heb een paard gezien en daar was een bij onder gekomen...
Ik had liever niet met het paard willen ruilen.
Ik heb wel vaker klachten dr over gehoort. Juist daarom heb ik voor zo'n slierten ding gekozen. De eerste keer dat ze hem omhad vond ze het niks, maar ze wennen eraan.
Jullie zeggen nu dat die sliertjes niet voor ze ogen hangen maar als je goed zoekt vind je er wel 1 (ik heb er 1 die voor de ogen hangt)...!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:28

Mijn paard krijgt altijd een vliegenmasker op de sliertjes sloopt ie.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:55

Voorbijgangers denken ook vaak dat ze niks kunnen zien erdoor hahaha! Laueef, die maskers zijn overal zo afgesloten, dan heeft dat ding toch niet goed gezeten?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:02

Masker, werk beter en mn pony is als de dood voor die netjes.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:04

Birta schreef:
Ik kies ook voor een masker. Die vliegenfrennetjes werken nauwelijks.
Nadeel van zo'n masker: het ziet er een beetje debiel uit. Laatst vroeg een voorbijganger aan me: is dat dat paard dat iets aan zijn hoofd heeft? hoezo? Nou, ze had zo'n verband om d'r hoofd in de zomer

Mn broertje ook, hij ziet paarden staat met zo'n masker:
Ja, maar dat is toch hardstikke zielig? Gaan ze dr nou expres voor zorgen dat die paarden niks kunnen zien?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:06

touwtjes paard weet namelijk zijn masker te slopen

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:00

ik ben ook voor touwtjes.. gewoon verlengstuk soort van de manen, en ff schudden en ze zijn weg. Als ze achter die netjes komen dan heeft je paard er veel meer last van. En het lijkt mijd at touwtjes beter zit.
Groetjes!

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:01

kheb het over vliegen >>>ZE

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:50

Bij mij werkt knoflook ook altijd goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:39

Knoflook is bij mij ook niet de oplossing, helaas.
Ik vind die vliegenfrontriemen niks, omdat ik halster altijd aflaat in de weide, ze gooit em namelijk of af (is minder in een weiland van 2 km lang en met m'n dure halsters) en er zijn veel plekken waar ze kunnen blijven haken met't halster, wat ik niet zo fijn idee vindt.
Ik heb vliegengel gebruik, was ik niet al te enthousiast over, ook de rollers niet.

Ik wil zelf van de zomer een vliegenmasker kopen.
Welk vliegenmasker (merk) hebben jullie en hoe is de pasvorm
en kwaliteit?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:31

Plunk schreef:
Bij mij werkt knoflook ook altijd goed!

ja, ideaal he? het heeft ook een licht zuiverende werking (waarop weet ik niet precies, maar ik dacht op de huid of het bloed), maar in grote hoeveelheden is het giftig. ik geef één keer per dag een klein schepje...