Hulp ---> verwaarlozen shetjes + pony's .. uitgemergeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flieka_lOver

Hulp ---> verwaarlozen shetjes + pony's .. uitgemergeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:02

Hoi,
misschien zagen jullie mijn berichtje bij Gezocht alles voor paarden en ruiters al.. maar hier ook weer iets wat met die pony's te maken heeft eerst even het verhaal....

Eergisteren :
Verwaarloosde pony's die echt ontzettend leiden in een weitje naast het bos gevonden....Het zijn 8 shetjes van 85 cm tot 1,10 (of wat groter) en nog wat andere kleine pony's van 1,25 of 1,30 .Hun hoefjes zweren en de halsters die ze omhadden waren van een soort van plastic.!.
Ik heb dus aangebeld en ben heel boos geworden.. en nu mag ik ze blijkbaar verzorgen.. omdat hij ze maar ******** beesten vind ik heb toen de sleutel gekregen van die boer..
ik ben toen heeel snel naar huis gefietst en heb mijn beste vriendin opgebeld en samen hebben we toen slobber gemaakt..
Alle pony's hebben een iets gekregen.. het was inmiddels al donker en we hebben de halsters ( uuh.. niet dat het erop leeek!!! ) afgedaan en meegenomen.. eerst wou ik ze nog bij die enge man door de brievenbus duwen.. maar dat heb ik maar niet gedaan.. (we hebben de shet's en ponys ook vers water enz gegeven!! gisteren hebben we de DA gebeld en die is gelijk gekomen .. de hoefjes zijn onderbehandeling )

Hoe krijg ik deze lieve schatten weer lekker op normaal gewicht krijgen want nu zijn ze uitgemergeld, en dat kan zo niet verder..!!!

heeft iemand een oplossing ..?!!!!!
aub graag snel.. want ik vind dit onzettend erg.. ik heb geen digitale camera .. anders had ik foto's gemaakt.. ik probeer er nog aan te komen...[ IK BEN BOOSSSS ! ]

Groetjes Sophie
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 12-04-06 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Onnodige tekstopmaak verwijderd./ Sjoert-> titel minder schreeuwerig!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:05

Paarden komen vooral aan van ruwvoer, dus lekker hooi, luzerne etc. Let wel even op dat je ze niet teveel slobber gaat geven, daar zullen ze wel even aan moeten wennen. Succes!

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:08

Nee ik heb ze ook niet veel gegeven.. ieder voor het begin een soeplepel
hooi heb ik ze ook al gegeven.. heb ik gelukkig even van de overbuurvrouw gekregen... zij heeft de DA ook gebeld ..
iig bedankt voor je reactie.. ik moet dus ruwvoer kopen

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:09

Ja daar hebben ze het meeste aan! Wat lief trouwens dat jij de zorg voor deze paardjes op je neemt! Maar hoe zit het met de kosten? Betaald de eigenaar dat?

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:11

Goed dat je er op af bent gestapt
en is ook wel leuk dat je nu een stel verzorgpony's erbij hebt

annemarie_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:12

misschien kan je ook hulp vragen aan een plaatselijke dieropvang.. Want zoveel dieren zelf verzorgen is wel zwaar.. Veel succes iig

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:15

als ze zo verwaarloosd zijn hebben ze waarschijnlijk nog nooit een wormen kuur gehad
mag je wel goed in de gaten houden
verder toppie dat je de verzorging op je neemt

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:15

Ik vind het echt top wat je doet,

Wat deze bokkers hier boven zeiden is idd zo, En veel liefde en geduld. , Dan komt het wel weer goed

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:16

Inderdaad een wormenkuur! Pak dan het liefst meteen een Equi-max, die pakt ook eventuele lintwormen aan. Een vitamine spuitje(pasta en sectolin) kan ook geen kwaad en die zijn niet duur!

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:17

heey! dit vin ik egt supergoed van je! die dieren krijgen nog een beetje een fijn leven dankzij jouw!
Ik zou idd ook lekker gezond hooi geven, dat is hun natuurvoer, en komen ze weer beetje op krachten.. ruwvoer is het belangrijkste, verder kan je nog gewoon simpel voer kopen voor elke keer een handje als beloning als je weg gaat ofzo weetje wel.
Maar begin wel rustig want hun lichaam moet eraan wennen, aan die liefde en verzorging.
Hopen dat alles weer goedkomt, en suc6!

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:18

Het word iig een hoop werk, tot nu toe leef ik van een krantenwijk waar ik al best lang mijn geld van heb weggelegd .. dit is nu ongeveer 500 euro waarschijnlijk iets meer..
voorlopig betaal ik de kosten maar even.. ik ga nu maar even niet naar die man.. want hij was nogal boos dat ik wat over zijn *best normaal uitziende pony's zijn* zei. ik denk dat ik morgen weer even op hem afstap..

wat meer verzorgpony's is idd leuk.. maar dit was even schrikken hoor !

zoals ik al zij is de DA al geweest hij heeft ook wormenkuren geven.. ik ben ook echt mijn overbuurvrouw ontzettend dankbaar .. zij heeft tenslotte de DA kosten betaald!!

met de dierenbescherming wacht ik nog heel even.. gaat het echt niet zo met 3 mensen die nu helpen.. schakelen we die in !

bedankt allemaal voor de tot nu toe gegeven reacties!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:21

Graag gedaan en heel veel succes! Vind het echt een opluchting om te weten dat er nog zulke mensen rondlopen. En schaam je niet als je tegen de eigenaar bent uitgevallen. Blijkbaar had hij het verdiend!!

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:25

vanaf woensdag is het weer tentenkamp bij Hypo(D)rama, misschien kun je daar goedkoop aan passende halsters komen!

Vind het een heel goed intiatief van je!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:28

Goed bezig dat je je over die besstjes ontfermd.. Begin wel nieuwsgierig te worden naar foto´s om te zien hoe ze er bij staan. Maar even een waarschuwing..

Pas je op dat niet teveel van jouw geld in die beestjes gestopt wordt. Een eigenaar die niets over heeft voor zijn paardjes begrijp ik.. Zodra jij geld en moeite erin steekt om ze op te kalefateren en dat lukt, dan worden ze meer waard en beter verkoopbaar. Als hij z dan verkoopt ben jij een boel geld kwijt en profiteerd hij van jouw centen. Hij vangt meer voor zijn paarden, vanwege jouw geld wat erin is geïnvesteerd.

Snap je wat ik bedoel, pas dus op met de kosten die op jouw vallen.. Het blijven paardjes van iemand anders die de touwtjes in handen heeft..

Succes verder..

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:28

Ze komt uit omgeving Maastricht, dus ze zal denk ik niet snel bij Hyporama gaan shoppen Ik kan wel eens kijken of ik nog wat in de kelder heb liggen voor je... Ik heb ook een grote zak muesli voor je staan, omdat je ook jouw beste beentje voor zet!

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:35

ik zal iig opletten met mijn geld .. ik was er nu ook al mee bezig om iig alles 2 dehands te kopen

Nog beter nieuws
raad eens wie hier binnen komt met 5 zakken voer en allemaal vetmakertjes mijn overbuurvrouw .. ..
ze is toch echt een onzettend aardige vrouw.. wel oud maar ik wil haar voor geen goud missen

iid daar zal ik niet gaan winkelen.. een beetje ver voor me.. ik ben 14 en heb geen auto maar bedankt voor je tip, dat vind ik al ontzettend aardig

tot nu toe kan ik nog aan geen foto toestel komen.. hier bij mij in de straat woon maar 1 iemand .. en raad eens : die is dus nu nog 9 dagen op vakantie .. zodra ik er in heb worden er gelijk foto's gemaakt ..

ik was net even gefiest en de hoeven staan er al wat beter bij!.. veel beter als gisteren .. alleen vind ik het minder dan de ijzeren voerbak.. + drinkbak (de inhoud) in de modder is gegooid..

Kimbeerly

Re: HULP ---> VERWAARLOSEN SHETJES + PONY'S .. UITGEMERGE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:52

echt super goed dat jij die dieren nog een super goed leven wil geven en top

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:16

Ik open trouwens in september een ruitersportzaak in Maastricht, dus dan kan je voortaan bij mij shopppen

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:21

Ha dat ga ik zeker doen !

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:24

Geef je dan wel korting?

Xx_Marleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:24

Meisje, ga zo door het is echt goed wat je doet. Wat zeggen je ouders ervan?

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:27

Wat goed van je dat je die pony's een goed leventje wil geven, mijn vader kan goedkoop krachtvoer komen maar... ik woon in NH Als je iets wil weten PB me maar! Heel veel succes!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:30

Alleen een wormenkuur geven heeft geen zin als het weiland vergeven is van de wormen. Zo besmettend ze zichzelf meteen weer.
Ik zou, als het mogelijk is, kijken voor een ander stukje weiland.
Verder niet alleen denken aan wormenkuur, maar ook aan smid, en eventueel tandarts. Voer voorzichtg opbouwen, en ook kijken of ze misschien schimmel hebben, of luis?
En ik ga mee met degenen die zeggen dat je moet uitkijken met je geld. Dit kan in hele korte tijd ontzettend oplopen.

En ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de foto's....

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:35

Mijn ouders vinden alles oke.. waarschijnlijk gaan ze morgen (samen met de ouders van mijn beste vriendin) mee naar de boer..
ik ben alleen erg bang dat de beesjes naar het Slachthuis moeten .. maar zo ver laat ik het niet komen!

Zo als ik eerder al zei : ik kan nu nog even niet aan een foto toestel komen.. zodra ik er een heb worden ze gelijk gemaakt en zet ik ze hier in dit topic.

ik heb net weer de pony's bekeken en het is me nu opgevallen dat er eigelijk maar 6/7 pony'tjes echt slecht uitzien..
de rest valt eigelijk mee en 2 grotere shets lijken me goed uit te zien.. behalve dat ze allemaal graatmager zijn

op mijn geld zal ik iig letten!!

maline

Re: HULP ---> VERWAARLOSEN SHETJES + PONY'S .. UITGEMERGE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:42

Goed dat je dit voor de pony's doet zeg!
Wat zei de dierenarts ervan en wat heeft die allemaal gedaan?