rubberen tegels voor op stal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

rubberen tegels voor op stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:13

Hoi,

Wie kan me wat meer vertellen over rubberen tegels voor op stal. Scheelt het echt in stro ? Zijn er bepaalde tegels voor in stallen, of zijn alle rubberen tegels goed ? Wordt het niet glad ?
Waar kan je ze goedkoop kopen ?

Hoezo veel vragen !

Groetjes,

Maris

Nadir

Re: rubberen tegels voor op stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:22

Bedoel je zoiets als rubberen matten? Ik denk namelijk dat tegels op den duur gaan schuiven, en volgensmij gaat er ook stro tussen zitten.

Ik weet niet waar je dat kunt krijgen, misschien bij een bouwmarkt of houthandel?! Het is alleen wel behoorlijk prijzig.

Ik vind het wel een fijn idee dat de paarden daar op staan dan op die koude vloer. Sommige paarden schrapen behoorlijk met hun hoeven over de grond en met zo'n rubberen mat slijten de hoeven/ijzers niet zo snel.

dreamer1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:31

Wij zijn ook van plan van die matten aan te schaffen. Je hebt er idd speciaal voor in stallen. Ik weet alleen zo even niet waar je ze kunt kopen, maar misschien bij Agradi

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:43

Hoi,

Maar zijn tegels niet handiger ? Daar kan de plas tussen door lopen/ onderdoorlopen en zo wordt het stro veel minder nat. dacht ik. Of ?

Liggen die matten plat op de grond of is er ruimte tussen de vloer en de matten ?

Groetjes,

Maris

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:45

Hej,
Van rubberen tegels heb ik niet gehoord, maar van de matten wel. En ik weet dat je daar heel goed mee op moet passen. Bij mijn vorige vzorg pony hadden ze ook matten laten aankomen, en dat waren achteraf, toen ze er eenmaal lagen binnenbanden van ractoren. Nou, die dingen waren spek en spek glad. We hebben ze gewoon kapot moeten zagen, want verplaatsne kon ook niet meer.
Groetjes, mij

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:14

Ik ben wel benieuwd naar de reacties in dit topic, want wil zelf namelijk ook deze staltegels gaan aanschaffen. Je bedoeld waarschijnlijk de Govaflex tegels, daarvan wordt inderdaad beweert dat ze 90% besparend werken op het strooiselverbruik. Of dit waar is weet ik niet, ben dus benieuwd naar ervaringen.

JECKYLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:17

Ik geloof dat renske20 ook van die tegels in haar stallen heeft, misschien moet je die even pben

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:20

Dit werkt goed als de urine weg kan lopen in een putje.
Zoniet word het een erge stinkboel onder de tegels

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:24

Die tegels zijn over het algemeen 1 bij 1 meter. De govaflex dingen, daar loopt de urine en nattigheid netjes doorheen, maar raakt na verloop van tijd wel verzadigd. Oplossing hiervoor is ze uit de stal halen en de hogedruk erop houden.
Die dingen kosten hier iets van 50 euro per stuk dacht ik. Je kunt ze zelf op maat snijden als je een stal hebt met 'afwijkende' afmetingen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:54

Wij hadden ze overgenomen van iemand, tegels dus, wat een drama, na een week eruit gegooid, rotzooi........
Onze ondergrond is beton, dus geen putje o.i.d, en de tegels zogen zich helemaal vol, dus waren niet te tillen om ze eruit te halen.
De poep kon je er ook niet tussenuit peuteren, geef mij maar gewoon kaal met iets erop, maar dit nooit meer

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:29

die tegels hebben aan de onderkant een soort noppen. tussen die noppen zit ruimte waar de urine tussendoor weg kan lopen. maar deze tegels hebben inderdaad alleen maar zin als de vloer bij naar achteren toe afloopt naar een put. de urine moet echt de kans krijgen om weg te lopen. Zo niet dan krijg je 1 gore stinkzooi. en dan nog het ongedierte wat er zomers onder gaat zitten.

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:36

Wij hebben ze ook en ze bevallen super. Wij verbruiken veel minder stro en ook de mesthoop groeit zo dus veel minder snel.
Wel moet je ze 1x per jaar er uit halen en met de hogedrukspuit afspuiten. Bij ons liggen ze nu 5 jaar.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:10

Ik ben er erg positief over, want ik verkoop ze namelijk!

Het scheelt zeker in strooiselverbruik, het is warmte-isolerend, gaat schrapen tegen, ze zijn goed water/urinedoorlatend en zeker niet te duur.

De govaflextegels kosten ca. 49 euro per meter (tegels van 1x1meter) en die zijn ook vrij onhandelbaar.

Ik verkoop ze voor 37.50 euro inclusief BTW per m2, mijn tegels zijn NIEUW en meten 0.5x0.5 meter met een dikte van 3.5cm. Veel makkelijker om te plaatsen en te snijden.

Mocht je nog wat meer info willen, dan geef ik je die graag!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:12

Wij hebben ook die speciale paarden matrassen . Ze bevallen goed en wij gebruiken helemaal geen stro! (inloopstal)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 18:02

Hoi,

Wow, erg verschillende ervaringen met rubberen matten/tegels dus ! Gelukkig lopen onze stallen wel wat af naar een geul achterlangs. Dus urine kan wel weg uit de stallen.
Maar glad, das niet goed.

Die matrassen, wat is dat precies ? Is dat van de HIT actief stal ? Hoe duur zijn die ( weet je dat nog ) ?
Wij hebben ook inloopstallen namelijk. Nou ja, per paard een stal met uitloop. Maar ik wil wel met stro blijven werken, dan hebben ze gelijk ook wat te eten.

En wat een prijzen voor rubberen tegels !! Duur !!

Groetjes,

Maris

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:23

bij mijn verzorgpony's hebben ze het ook maar ik vind het wel fijn zo met uitmesten enzo want je hoeft er niet zo veel uit te halen (mits je het goed bij houd natuurlijk ) en volgens mij is het voor de pony's ook prettiger

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:27

Hoi,

wij zelf hebben rubberen matten in de stal liggen.
Het scheelt inderdaad in bodembedekking.
Ik vind het idiaal en het is niet glad er zit antislip op.

Groetjes

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 18:31

develwife schreef:
Hoi,

wij zelf hebben rubberen matten in de stal liggen.
Het scheelt inderdaad in bodembedekking.
Ik vind het idiaal en het is niet glad er zit antislip op.

Groetjes

Van welk merk zijn ze ? En weet je de prijs nog ?

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:40

@ imker: niet duur?? Bij mij zou het uitkomen op 1 stal €450... en zo dus 2 stallen...
Maar okee, ik ga dit even volgen, ik ben al een poosje aan het rond kijken voor bodembedekker voor in de stal.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:53

Hoe groot is je stal dan? Want een normale stal van 3x3meter komt uit op 9x37.50=337.50.

Dat haal je er al binnen een jaar aan strooiselverbruik uit.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:02

Wij hebben 2 van die Hit-softbedden (van de actiefstal) in onze boxen liggen. Ze kosten 375 euro per stuk.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:04

Ik weet niet precies wat de eigenaar ervoor betaald heeft maar wel een flinke smak!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 19:05

Jol1 schreef:
Wij hebben 2 van die Hit-softbedden (van de actiefstal) in onze boxen liggen. Ze kosten 375 euro per stuk.

He !
Wat moet ik me nu bij die bedden voorstellen ? Liggen ze daar op ? En plassen dan ?
Kunnen ze er gewoon op lopen ( neem aan van wel ) ?
Blijven die bedden op hun plaats liggen ? Wat ligt er omheen ?

Hihi veel vragen !

Groetjes,

Maris

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:19

De bedden zijn vrij dik en veren een klein beetje. Ze kunnen er gewoon op staan. Ze plassen er niet graag op, omdat het spettert. Het is de bedoeling dat je rondom het bed strooit, zodat ze daar plassen en mesten. Zelf strooi ik om het bed vlas, omdat ik dan niet zo'n grote mesthoop heb. Op het bed zelf strooi ik altijd nog een plakje stro. Dat is niet echt nodig, ik doe het meer voor de gezelligheid en omdat ze dan nog wat te knabbelen hebben. De paarden kunnen gewoon op het bed gaan liggen, omdat het vrij dik is isoleert het goed en is comfortabeler dan een gewone rubber mat. De bedden blijven prima op hun plaats liggen. Ons ene paard maakt altijd een puinhoop van haar stal en toen ik alleen maar vlas (zonder het bed) in de stal had, was het een ramp. Nu hoef ik alleen het bed even aan te vegen en klaar is kees. Het mesten gaat een heel stuk sneller.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:16

ik ben ook op zoek naar een goede ondergrond. alleen ik heb dalijk een stal van 4,60 bij 3,30.. lekker prijzig dus. maar dan is zo'n HIT kussen interessanter. zoals zeop de site beschreven zag het er wel comfi uit.

het gaat ook om een inloopstal, ze hebben hun wei en paddock aan de stal liggen en kunnen dus zelf kiezen wat ze doen.

we hebben dalijk maar een klein mest putje, waarvan de kosten door 3en worden gedeeld om telegen, maar als ik zo'n grote stal vol moet strooien en weer uit moet mesten is die mestput natuurlijk zo vol.