Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lentjj schreef:als ze niet al te gek doen in de trailer kan het denk ik wel

Nadir schreef:Persoonlijk zou ik het ook nooit doen.
Beetje onzin om zo'n dier de hele rit (ookal is het maar een kwartier) met zadel op te laten staan.
Ik vind het voor een paard al meer dan genoeg dat hij op een normale manier op de trailer staat en daar ook rustig blijft staan gedurende de reis. Het is dan wel zo fijn als hij daarna rustig mag bijkomen van de reis en daarna gepoetst en opgezadeld wordt. Als je al niet eens de tijd neemt om zulke dingen rustig op te bouwen.....
Zoveel tijd kost opzadelen niet dus dat hoef je helemaal niet van te voren te doen.
dan beschadigd je zadel enzoo
sja het is je eigen keuze maar ik zou het niet doen hoor
RaQuKA schreef:Zelf zou ik het absoluut niet doen!
Ik ben wel een keer meegeweest naar een evenement. Daar werden pony's gehuurd op de manege waar ik toen stond met mn pony, en ze kwamen mensen tekort dus ging ik mee.
Ze hadden de paarden opgezadeld in de trailer gezet, en eenmaal daar aangekomen deden we de klep open en toen liep een pony naar achter en de stang (die achter de kont van de pony) kwam tussen het zadel en de rug van de pony, helemaal in paniek, echt een vreselijk gezicht.
Gelukkig was het paard vrij snel te kalmeren en had het 'maar' en schaafwond op de rug.
Voor hetzelffde geld was de pony gaan hangen, springen, noem maar op en was het erger gweest.
livo schreef:RaQuKA schreef:Zelf zou ik het absoluut niet doen!
Ik ben wel een keer meegeweest naar een evenement. Daar werden pony's gehuurd op de manege waar ik toen stond met mn pony, en ze kwamen mensen tekort dus ging ik mee.
Ze hadden de paarden opgezadeld in de trailer gezet, en eenmaal daar aangekomen deden we de klep open en toen liep een pony naar achter en de stang (die achter de kont van de pony) kwam tussen het zadel en de rug van de pony, helemaal in paniek, echt een vreselijk gezicht.
Gelukkig was het paard vrij snel te kalmeren en had het 'maar' en schaafwond op de rug.
Voor hetzelffde geld was de pony gaan hangen, springen, noem maar op en was het erger gweest.
dit heeft weinig te doen met het al dan niet opgezadeld in de trailer zetten...maar meer met het niet lunnen in en uitladen van een paard want wat moest die stang daar????
[/quote] Thokkadisje schreef:Heb het nooit, onzin, lekker zonder zadel in de trailer en dan gewoon op plek wara ik moet zijn opzadelen, net zo makkelijk en denk fijner voor het paard.
@Livo: De stangen zijn niet gemaakt voor kleine paardjes, zit idd achter de kont langs als het goed is maar ze kunnen ver door de achterbenen hoor als ze eruit willen!! Heb het vaker meegemaakt met IJslanders. Die zijn zo klein dat ze als ze bukken en echt willen er zo onderuit lopen!