Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) juist omdat niemand je paard kan verpesten, paard is waarschijnlijk altijd vrolijk op stal, je weet dat ie altijd op tijd ontwormd is enzo. 
ik neem de komende tijd even rust wat rijden betreft (nu nog zwanger en daarna even goed aansterken, na mijn vorige bevalling ging het erg mis met mijn rug) dus lekker samen groot worden
en dan weer laten beleren op diezelfde manier.

Citaat:Ik ga er eerlijk gezegt wel van uit dat deze dame al kan rijden, Waarom zou je anders een eigen paard willen?

arno8 schreef:Bij een veulen komt veel kijken en ik vind eigenlijk dat die in een groep (met andere veulens) op moeten groeien, in ieder geval niet alleen. Je moet niet alleen denken aan wat je zelf leuk vindt, maar ook aan wat goed is voor het paard.
Citaat:Wat ik zou doen is een wat ouder paard kopen, maar niet een die perfect is ingereden en perfect luistert. Die perfecte paarden zijn vaak nogal afgestompt, vind ik. Als je een fout maakt, zorgt zo'n paard wel dat het toch nog goed komt. Je hebt meer aan een paard dat meteen laat merken dat je iets fout doet.
), maar hij is niet gemeen. 
Citaat:Zoek dus een paard dat wat koppig overkomt (koppige paarden bestaan eigenlijk niet, alleen mensen die een koppige reactie oproepen maar goed) en ga daar mee aan de slag. Zorg wel dat het geen vals paard is! Dus geen paard dat met zijn achterbenen gaat slaan of zo.
Ik hoop dat het allemaal niet te vaag is. Als je nog vragen hebt pb maar.
arno8 schreef:Daar ben ik het weer absoluut niet mee eens. Een paard dat iets fout leert, kan dat met goede begeleiding ook weer afleren. je hoeft maar een keer een video van Hempfling te zien om te begrijpen wat ik bedoel.
Citaat:Om echt goed paarden te leren begrijpen, kun je volgens mij toch echt beter de moeilijkere gevallen bekijken. Dat je jouw paard begrijpt, is leuk voor je, maar kan je ook zomaar het vertrouwen van een ander paard winnen? Ik nog niet. Maar volgens mij leer je dat niet door alleen maar met makkelijke paarden om te gaan.
Sizz schreef:arno8 schreef:Daar ben ik het weer absoluut niet mee eens. Een paard dat iets fout leert, kan dat met goede begeleiding ook weer afleren. je hoeft maar een keer een video van Hempfling te zien om te begrijpen wat ik bedoel.
arno8 schreef:Als je een paard koopt, moet je sowieso al wat ervaring hebben, lijkt me. Je wordt niet op een dag wakker om dan te zeggen: "Goh wat zal ik vandaag eens kopen? Weet je wat? Ik koop een paard!" En dat je een paar mensen kent die je er bij helpen, vind ik ook vanzelfsprekend. Ik weet dat dat niet voor iedereen geldt, maar het zou iig vanzelfsprekend moeten zijn.
Als eerste pony moet je geen koppig ding kopen. Als je het paard dan niet aan kan is de lol er snel af.