Een paard 'redden' en opknappen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Een paard 'redden' en opknappen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 12:28

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het opknappen van een paard dat het niet zo goed heeft, of heeft gehad.

Hoe kom je in aanraking met zo'n geval? Ga je ernaar op zoek, of ben je ertegenaan gelopen en kon je het dier niet zo laten staan?

Zou je het wel doen? Of laat je je erbuiten? Hoe pak je zoiets aan? Welke problemen kom je tegen?

Bleek het het paard dat je zou willen hebben? Of heb je je wensen overboord gegooid omdat dit dier gewoon een kans verdiende?

Houd je zo'n paard aan voor het leven? Of help je hem er bovenop en zoekt een nieuwe fijne baas?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:43

Ik heb mijn eerste eigen paard kunnen kopen omdat de eigenaar failliet was en alles goedkoop van de hand deed. Ik was gewoon op zoek naar een goedkoop paard eigenlijk en toen kregen we via-via te horen van die stal. Nou, de stal was vies, voeten zagen er niet uit, paard kwam met zijn oren slap helemaal futloos uit de stal. Het paard was helemaal gezond zei de veearts bij de keuring, alleen voertekort, hoeven moesten dringend gedaan etc. Het heeft lang geduurd om het paard goed rond en op conditie te krijgen, kreeg ook ineens een groeischeut met goed voer dus werd groter dan gepland. Ik was in eerste instantie niet zo enthousiast maar mijn zwager zei toen 'Zo'n paard krijg je niet meer voor dat geld en er zitten hartstikke goede papieren bij.' We hebben toen ervoor gekozen om het paard op te knappen en te zien wat er uit kwam. Vond ik het geen leuk paard dan verkochten we hem gewoon weer voor meer geld en kochten we een nieuwe voor me. Er bleek een heel leuk paard uit te komen, ik heb hem nog 8 jaar gehad, tot M2 gereden en toen verkocht naar een recreatieruiter die er nou veel plezier mee heeft. Goede beslissing geweest dus. Het feit dat hij uit slechte omstandigheden kwam heeft toch ook wel voor een speciaal gevoel gezorgd dat ik niet meer heb gehad naar andere paarden.

Sita_

Re: Een paard 'redden' en opknappen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:05

Ik heb een aantal jaren afgedankte/zieke paarden opgeknapt.
Ze kwamen mager, bang en gefrustreerd binnen en ik knapte ze op met nog een meisje tot een gezond, braaf en lief knuffelpaard.

Dit heb ik altijd met veel liefde gedaan.
Alleen mijn ouders waren er minder blij mee.. al mijn zuurverdiende centjes en spaargeld ging er in.
Ik kocht medicijnen, goed voer, lekkernijen, goed tuig en al wat je nog meer aan een paard kan besteden.

Zo heb ik een paardje gehad wat mishandeld was en doodsbang was voor het zadel.
We hebben een half jaar alleen zonder zadel gereden. gelukkig was dat voor het paard geen probleem. Daarna ben ik het gaan opbouwen met het zadel en daarna konden we weer met zadel rijden.
Het paard is uiteindelijk geplaatst en daarna ook weer terug bij mij gekomen omdat het niet klikte met die kandidaat.
Daarna is ze geplaast bij een gezin en het gaat top. Ze rijden alleen wéér zonder zadel met haar.

Niet lang daarna ben ik ermee gestopt.
Dat opvangen van zieke en zwakke paarden gaat niet in je koude kleren zitten. Sommige paarden kwamen terug van een plaatsing en dan waren ze er nog erger aan toe dat ze binnen kwamen.

Ik heb dit altijd met heel vele liefde en heel mijn hart gedaan.
Als ze me zouden vragen of ik dit weer wilde doen zou ik het zo weer doen. Maar ik zou het doen met een andere instelling, ik ben namelijk geen opvanghuis, want ieder 'gered' paard krijgt een plekje in je hart.
Je moet goed opletten dat er heel erg veel tijd, geld en moeite in gaat zitten. Zo kon ik er ook geen verzorgster bij halen. Zulke paarden hebben meestal 1 persoon nodig in het begin dan toch. Later kun je het proberen met een verzorgster.
Denk er alsjeblieft heel goed over na

Veel succes!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:30

Mijn verzorgpaard komt van zulk zo'n stal.
Werd soms om de week uitgemest
Paarden stonden 24/24 op stal
Kregen af en toe eten
Werden +3u per dag in de lessen gebruikt
Werden geslagen en nooit medische verzorging toegediend

We hebben hem daar weggehaald maar helaas ondervind hij nu de gevolgen van zijn verblijf daar

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:35

ik vang ook verwaarloosde paarden op, elke keer kan ik het niet laten me weer geroepen te voelen een paard te "redden "
Het is een enorme dankbare taak, je krijgt er enorm veel van terug en het is echt waanzinnig om te zien hoe een verwaarloosd paard opknapt tot een mooi vrolijk paard,
Iedereen denkt dat bij de slacht alleen maar echt slechte paarden komen, maar niks is minder waar, sinds je een paard goed kunt verzekeren gaan veel paarden naar de slacht die bijv, weven, kribbebijten of een blessure hebben die wel weer beter word maar wat tijd kost en dus geld en de mensen daarom een paard maar "wegdoen" om van het verzekeringsgeld een nieuw paard te kopen.
Vaak vertellen zelfs de paardenslagers je al dat ze het zinloos vinden dat een bepaald paard bij de slacht beland, natuurlijk zijn er een hoop paarden waarvoor het beter is dat ze afgemaakt worden omdat ze echt niet meer beter worden en pijn hebben, maar bij menig slager, handelaar kun je nog leuke paarden redden.

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 18:24

Waren jullie op dat moment ook van plan een paard te kopen? Of werd het paard in kwestie de aanleiding om een paard aan te schaffen?

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:40

tja ik heb al paarden en de ruimte dus bij mij is het een kwestie van een paard zien en dan besluiten het gewoon te kopen om proberen op te knappen en een goed leven te geven, maar ik ben in de gelukkige positie om meerdere paarden te houden

stabik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:21

tja, in ons geval hebben we haast alleen maar opknappertjes.... kijk maar eens in mijn profiel en als je meer verhalen wil t hoor kan je me een mailtje sturen... als ik begin dan staat deze hele topic vol! tot nu toe zeker al een stuk of 9 gehad!!

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:44

Ik neem aan dat dat iedere keer toch een hoop onzekere factoren met zich meebrengt? Wat kun jij daarover adviseren? Wat zou jij mensen willen meegeven?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:07

Ik ben zo'n pony tegen het lijf gelopen..
Een haflingermerrie van 6jr, nog geen halster omgehad.. schuw en nooit bekapt geweest, en vooral: bang van mensen.

Door haar slechte conditie heen zag ik meteen dat het een toppony was, mooie kleur, bouw en goed papier, heb ook niet getwijfeld en aan de gevolgen gedacht en mijn scooter verkocht, en haar diezelfde dag gekocht.

Ik veranderde haar naam in Luna, en ging met haar aan de slag, er zijn veel wormenkuren, injecties, en smeden aan vooraf gegaan voordat ik goed met haar aan de slag kon. Ze was vies en zat onder de parasieten.

Luna is inmiddels echt mijn paardje geworden, we hebben een hele hechte band, en ik wil haar nooit meer kwijt.

Door de verwaarlozing is Luna echt maar op 1 mens gericht.. en dat is haar eigenaar, ik dus. Verder heeft ze niets met niemand.

De nadelen die ze er aan over heeft gehouden:
-Singeldwang
-Slechte voeten
-Troontredende voorbenen door nooit bekapt te zijn.
-Bang voor onverwachte bewegingen.

Verder heb ik er nooit spijt van gehad, ik heb haar voor weinig gekocht, maar wat ze me in die 3 jaar gekost heeft willen jullie niet weten!
Daar had ik een leuke auto voor kunnen kopen!
Denk dus goed na voordat je zo'n paard koopt, en zorg dat je er ook geld aan uit kunt geven!

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:08

Kelly_ann schreef:
Waren jullie op dat moment ook van plan een paard te kopen? Of werd het paard in kwestie de aanleiding om een paard aan te schaffen?

Nee ik had (heb nog steeds) een bloedmooie kwpn merrie, ik heb deze pony uit pure medelijden gekocht, en daarvoor mijn splinternieuwe scooter voor verkocht!!

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:56

Had je deze vraag 3 jaar geleden gevraagd had ik geantwoord: DOEN! Er staan veel paarden en ponies bij de slacht die daar onterecht staan.

Ondertussen ben ik veel realistiser geworden.Na menig paard opgekocht te hebben met het doel op te knappen en verkopen ben ik een stuk behoudener en armer haha.

Natuurllijk verschilt het per paard, karakter, duur dat hij verwaarloost/ mishandeld is geweest wat het verloop van de genezing bepaald.Ook het doel wat je erna hebt en de tijd die je ervoor uit trekt bepalen of het wel of niet lukt.

Wat mij zwaar is gevallen is het de emotionele band die je toch met zo een paard opbouwt, het zoeken van een passend huis( wat erg lastig is, het zijn vaak paarden met een gebruiksaanwijzing, mensen willen daar geen tot bijna niets voor geven ) de lange tijd en het vele geld wat erin gaat zitten.

Enkele voorbeelden? 3 jarige ondervoede en te veel op stal gehouden Trakhener. Blijvende gevolgen: luchtzuigen, OCD operatie aan 2 knieen, erg schichtig maar wel een schatje.

Niet meer verkoopbaar en blijft dus.

2 mishandelde ruin die die mensen aanviel, beet, sloeg. Gedurende de tijd dat hij beter in zijn vel ging zitten kwam pas de grote van het trauma aan het licht.Ernstige aanvallen van onberekenbaarheid waar hij zich nadien van bewust was en trilde als een rietje.

Niet meer verkoopbaar gezien zijn onbetrouwbare karakter.

3 schichtige merrie die weing kontakt met mensen heeft gehad.

Na een jaar! levert halster omdoen nog steeds stress op en slaat op slot( freeze ), raakt in een shock bij nieuwe dingen.

Als rijpaard onverkoopbaar en gevaarlijk.

Dit zijn enige voorbeelden.Vraag jezelf goed af wat je wilt met het paard en schat de kansen op volledig herstel realistisch in.Niet alles wordt bedekt met de mantel der liefde!

Ga ook na hoe ver je eigen kennis reikt in het oplossen van problemen.Het positieve is dat wat voor een ander een groot probleem is kan voor iemand met kennis zo opgelost zijn.Zeker gedragsproblemen! Kijk goed hoe het paard uit zijn ogen kijkt, dit is een hele belangrijke indicatie voor je.Kijkt het paard afwezig, afgesloten en niet bereikbaar ( haal je hand voor zijn ogen langs ) dan heb je grote kans dat er een heel groot trauma onder zit wat pas naar boven komt als de situatie voor hem verbeterd is.Dan heb je nog een lange weg te gaan en je weet niet wat je krijgt.

Een heel verhaal, ik hoop dat je er wat mee kan.Ik zou zeker een paard een kans geven maar alleen wanneer dit haalbaar is, tenzij je het paard voor de rest van je leven wilt houden.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:59

Zie de de link in mijn onderschrift van ons dappere manneke.
We doen het met veel liefde, en als het lukt krijg je er veel voor terug...maar in liefde dan.
Je wordt er arm van, en het is enorm veel werk.....

Dus echt iets om heel goed over na te denken eer je zoiets doet...

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:12

poeh.. dat verhaal is inderdaad vreselijk jacimatho! arme kiran.

ik denk dat er heel veel voldoening te halen is uit het redden van paarden, maar er zeker niet te lichtover moet worden gedacht. denk dat het veel tijd, geld en verdriet oplevert en niet altijd een happy einde. voor de paarden waar dit wel het geval is, zijn bokkers zoals jullie echt geweldig!

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:33

Mijn eigen paard,. op zoek gegaan, bij de slacht gevonden, nooit iets mee gedaan, zag er verwaarloosd uit. opgeknapt, mee aan de gang gegaan en voila, altijd eerste op wedstijden, brabantse kampioenschappen, alles ging goed (H).. dat zijn de beste .. Helaas is ze door een ongeluk overleden 21-1-2006

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 02:43

Hangt ervan af wat er te redden valt.
Is het lichamelijk, geestelijk of beide?

Mijn "opknappaard" heeft beide. Dat lichamelijke is vooral kostbaar en ook nog eens onoplosbaar, maar nog wel aan te beginnen. Is er ook een geestelijk probleem dan zijn er een paar dingen waar je aan moet denken.
Je kent het verleden niet, dus ook niet in welke situatie je problemen kunt verwachten. Het is niet alleen je eigen veiligheid maar ook die van anderen die onverwacht in gevaar kan komen, zou je dat ervoor over hebben? Stel dat het tussen jou & het paard heel goed gaat, maar je komt voor iets in het ziekenhuis terecht of moet een tijdje weg, wie gaat er dan voor je "gevaarlijke" paard zorgen? En hoe zou je je voelen als je paard dan de tijdelijke verzorger iets aandoet? Een kind dat een boterham wil geven toetakeld, etc. Het hangt ervan af waar je het paard neerzet of je kan voorkomen dat anderen ook in de buurt kunnen komen. Mijn paard heeft ook iemand getrapt toen die haar paard uit de wei wilde halen. Had heel slecht af kunnen lopen. Wil ik niet op mijn geweten hebben.
Dus wat ik mee zou geven is: het moet wel reeel zijn. Niet elk paard is te redden, en tegen welke prijs? Je eigen veiligheid? Dat van omstanders? Een paard in blinde paniek is niet voor reden vatbaar, en een projectiel van 600 kilo hou je niet tegen. (een goede verzekering is daarom wel een vereiste.)

Als je een lief paard vind die verwaarloosd wordt, dan zou ik het zeker doen, kun je veel voldoening uithalen en is gewoon een geweldige actie.
Maar voor je een echt psychisch probleemgeval in huis haalt zou ik nog even heel goed nadenken. Het zijn niet allemaal succes verhalen dat je nu een zielig hoopje paard koopt en er straks mee in de Z pronkt. Je hoort meestal alleen de geslaagde opknapbeurten, de mensen die het achteraf toch niet aankonden vertellen dat niet zo snel.

Verder niets meer dan lof voor mensen die eens niet voor het perfecte totaalpakket en de makkelijke weg gaan maar juist die paarden een kans geven die het extra vedienen. Ik hoop dat je een fantastisch paard treft, hem/haar helemaal opknapt en straks een gelukkig paard in de wei ziet lopen!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:19

Wij vangen regelmatig stumperts op. Vaak stonden ze bij de slacht waar we een kennis hebben die dan komt vragen of wij ze willen.

We hebben 2 nrps merrie's staan, daar fokken we nu mee. Een heeft een trailer ongeluk gehad, en grote gedragsproblemen (weven, schrapen, tanden langs tralies, hoofdzwaaien, zich los rukken, door je heen rennen).
De andere is aangereden door een tinker en had een gebroken staartwortel. Daar zou nooit meer op gereden kunnen worden (had ook last van haar rug) maar nu rijden we af en toe wat recreatief en ze vind het super.

De shetlanders hebben ook bijna allemaal wat.
-Een met knieën die op slot gaan
-2 dampige verwaarloosde die ook hoefbevangen waren enzo.
-2 mishandelde
-Te vroeg beleerde shetten
-ook shets met gedragsproblemen

En we hebben een dolle tinker opgevangen (zo noemen we haar hoor wees gerust) zij is in de 20 en was sterk vermagerd door diaree, nu rijden we soms ook op haar (voor de beweging anders stat ze alleen maar stil), en heeft ze geen diaree meer en voelt ze zich super!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:00

zo heb ik hier een shet
tegen slachtprijs en een beetje gekocht (overgenomen vd geen die ze gered had zamen met nog 6 die ze nog heeft de andere waren hengsten dus deze merrie ertussen was geen doen)
was brood mager en ziek 1e week waren we 350 euro kwijt !
zoiets doe je niet zomaar , beestje lijkt nu weer bijna op een echte shet en word eindelijk braaf en lief
ze was heeeeeeeeel erg bang !

je hebt nodig -> de ruimte , geld en heeeeeel veeeel geduld !

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:12

PM Casanova even...die is er echt een engel in!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:17

Ik had een valse pony van een handelaar gekocht, mja iedereen vertelde dat het een geweldig beest was.. en toen vertelde hij dat die nog bij de buren een pony had staan. wat een POEPPIE!! ik was opslag verliefd. haar sprekende koppie en de lieve manier van aandacht vragen. we hebben haar gelijk ingeruild. en toen begon de ellende. ze zag er niet uit. het was volgens mij kerst 2003 of 2002. en wassen was dus geen optie omdat er alleen koud water was. ze kon helemaal niks. naja.. hebben alles geprobeert. veel ellende met schoppen omdat de modder helemaa in haar vacht en huid zat. zomers is gelukkig al het vacht eraf gegaan en zijn we begonnen met beleren. nja.. het begon gelijk met alsmaar achteruit lopen, en uiteindelijk zijn we maar de weg uit gegaan met me stiefvader eraast met longeerlijn. dat was verstandiger dan straks vast zitten in de electriciteit draad.

En toen op een mooie zomer dag was ik aan het crossen met mijn pony. Ik was aan het uitstappen want ze was moe en had het gehad. dus ik stopte maar. kwam me tweeling zus eraan. en toen begon de ellende ze bokte en mijn zus viel. en ze bleef maar schreeuwen. dus ik mijnn stiefvader bellen. hij dacht dat het mee zou vallen. meisjes van 12 jaar hebben nou eenmaal te schreeuwen om elk klein pijntje. maar toen ze thuis was werd ze steeds bleker.. en dokter liet voor zekerheid maar ambulance komen. als het veel langer had geduurd had ze doodgebloed. haar milt was namelijk gescheurd en ze was 2 liter bloed verloren. dat is allemaal goed afgelopen. en toen a 1 jaar begon de ellende met steigeren en bokken weer en moest ik haar uiteindelijk verkopen. Ik mis haar nog elke dag..

En nog een pony. Dingo heb ik hem genoemd. moest ik beleren voor een man. en hij kon niks alleen maar steigeren. rechtop staan. niks anders. en in 2 weken had ik zijn vertrouwen helemaal gewonnen. hij liep keurig door de bak. liep zonder dat ik wat deed aan de teugel.. en die dag dat ze voor gereden moest worden was ze kreupel. en is een meisje die zeker 30 kilo zwaarder was als ik. en dus echt dik wa.s en die pony maar 1.20 was. die ging erop.. en reed hem voor. hoe konden ze. ik ben nog nooit zo boos geweest, en ik heb niet eens afscheid kunnen nemen.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:33

Kelly_ann schreef:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het opknappen van een paard dat het niet zo goed heeft, of heeft gehad.

Hoe kom je in aanraking met zo'n geval? Ga je ernaar op zoek, of ben je ertegenaan gelopen en kon je het dier niet zo laten staan?

Zou je het wel doen? Of laat je je erbuiten? Hoe pak je zoiets aan? Welke problemen kom je tegen?

Bleek het het paard dat je zou willen hebben? Of heb je je wensen overboord gegooid omdat dit dier gewoon een kans verdiende?

Houd je zo'n paard aan voor het leven? Of help je hem er bovenop en zoekt een nieuwe fijne baas?

Mijn paard was helemaal onderkomen toen ik hem kocht, veel te dun, overal kale plekken, kopschuw...
Ik ben er tegenaan gelopen, ik was er helemaal niet heen op zoek. Ik heb inderdaad mijn wensen over boord gegooid omdat ik het niet kon aanzien. Ik heb hem en mezelf beloofd om hem nooit meer weg te doen!
Heb hem nu een jaar en nu gaat het gelukkig prima met hem

Gabon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:46

cavaletti schreef:
ik vang ook verwaarloosde paarden op, elke keer kan ik het niet laten me weer geroepen te voelen een paard te "redden "
Het is een enorme dankbare taak, je krijgt er enorm veel van terug en het is echt waanzinnig om te zien hoe een verwaarloosd paard opknapt tot een mooi vrolijk paard,
Iedereen denkt dat bij de slacht alleen maar echt slechte paarden komen, maar niks is minder waar, sinds je een paard goed kunt verzekeren gaan veel paarden naar de slacht die bijv, weven, kribbebijten of een blessure hebben die wel weer beter word maar wat tijd kost en dus geld en de mensen daarom een paard maar "wegdoen" om van het verzekeringsgeld een nieuw paard te kopen.
Vaak vertellen zelfs de paardenslagers je al dat ze het zinloos vinden dat een bepaald paard bij de slacht beland, natuurlijk zijn er een hoop paarden waarvoor het beter is dat ze afgemaakt worden omdat ze echt niet meer beter worden en pijn hebben, maar bij menig slager, handelaar kun je nog leuke paarden redden.

Ik ken dat, toen mij paard even kreupel was zij iedereen doe hem naar de slager. Nou echt niet hoor. En nu is hij weer helemaal beter en is het een super paard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:57

Kelly_ann schreef:

Ja heb ik ervaring mee.

Ik liep er per ongeluk tegenaan, een kennis van ons had via via gehoord dat deze te koop stond en heeft haar zwaar verwaarloosd gekocht met een grote draadwond aan haar been en zwaar ondervoed.

Ik wilde het wel doen, ik heb haar wekelijks een vitaminespuit gegeven en om de 2 weken een wormenkuur. Verder gaf ik haar Opkikker van de paardendrogist. De problemen die ik tegenkwam waren oa. door de draadwond extra kosten van de veearts en eigenlijk gewoon veel ellende in de vorm van veel verzorging, zorgen en kosten.

Dit was niet het paard wat ik altijd al had willen hebben/rijden maar dit dier verdiende gewoon een kans.

Nee ik heb haar niet gehouden want ze was helaas naar wat naderhand bleek niet goed op de foto, vanwege ondervoeding op jongen leeftijd. Daardoor had ze rontgenologische afwijkingen gekregen. Ze heeft een goed tehuisje gekregen bij iemand die er recreatief mee in de bossen rijdt.

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 18:40

Dank voor de vele reacties!

Helaas is het dier dat ik een kans wilde geven een week na onze 'kennismaking' verdwenen. Waarschijnlijk verkocht.
Het paard zag er slecht uit. vermagerd, niet bekapt en een lange doffe vacht. Omdat ze hem niet aan het lopen kregen aan de longe hielp ik ze een handje, hij reageerde super op mij, maar in zijn ogen stond een bijzondere blik. Dof, verdrietig en op dat moment blij om eindelijk begrepen te worden.
Ik denk dat er met het dier te vaak is geprobeerd hem 'ff' af te richten/op te voeden. En nu was hij bij bange en absoluut onkundige mensen beland.
Voor zover ik de eigenaren mocht geloven hebben verschillende mensen waaronder een veearts gezegd dat het een gevarlijk paard was. Hij scheen ook 'wild' te worden van een bit. Voor de 10 min dat ik het paard heb meegemaakt denk ik dat hij eerder wanhopig dan gevaarlijk is geweest toen. Maar dat is gissen.

Geen idee waar hij nu is, maar vrees dat zoals hij nu is hij het niet gaat redden. En dat hij via verschillende eigenaren misschien wel alsnog bij de slager eindigt.

Ik ben behoorlijk nuchter, en heb altijd andermans paarden zien komen, gedaan en weer zien gaan. Maar dit is het tweede paard in mijn leven dat me zo heeft geraakt.

Ik studeer nog en had helemaal nog niet het plan een paard te gaan kopen. Ik heb er veel over gedacht wat ik hiermee moest, vandaar ook het topic. En wist echt nog niet of dit het waard zou zijn.
Nu is hij weg en ik voel me er stikberoerd onder....

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:42

Kelly_ann schreef:
Dank voor de vele reacties!

Helaas is het dier dat ik een kans wilde geven een week na onze 'kennismaking' verdwenen. Waarschijnlijk verkocht.
Het paard zag er slecht uit. vermagerd, niet bekapt en een lange doffe vacht. Omdat ze hem niet aan het lopen kregen aan de longe hielp ik ze een handje, hij reageerde super op mij, maar in zijn ogen stond een bijzondere blik. Dof, verdrietig en op dat moment blij om eindelijk begrepen te worden.
Ik denk dat er met het dier te vaak is geprobeerd hem 'ff' af te richten/op te voeden. En nu was hij bij bange en absoluut onkundige mensen beland.
Voor zover ik de eigenaren mocht geloven hebben verschillende mensen waaronder een veearts gezegd dat het een gevarlijk paard was. Hij scheen ook 'wild' te worden van een bit. Voor de 10 min dat ik het paard heb meegemaakt denk ik dat hij eerder wanhopig dan gevaarlijk is geweest toen. Maar dat is gissen.

Geen idee waar hij nu is, maar vrees dat zoals hij nu is hij het niet gaat redden. En dat hij via verschillende eigenaren misschien wel alsnog bij de slager eindigt.

Ik ben behoorlijk nuchter, en heb altijd andermans paarden zien komen, gedaan en weer zien gaan. Maar dit is het tweede paard in mijn leven dat me zo heeft geraakt.

Ik studeer nog en had helemaal nog niet het plan een paard te gaan kopen. Ik heb er veel over gedacht wat ik hiermee moest, vandaar ook het topic. En wist echt nog niet of dit het waard zou zijn.
Nu is hij weg en ik voel me er stikberoerd onder....

Jeetje, Ja kan het me voorstellen. Zou je het dan niet kunnen achterhalen?