Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kelly_ann schreef:Waren jullie op dat moment ook van plan een paard te kopen? Of werd het paard in kwestie de aanleiding om een paard aan te schaffen?

.. Helaas is ze door een ongeluk overleden 21-1-2006
Kelly_ann schreef:Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het opknappen van een paard dat het niet zo goed heeft, of heeft gehad.
Hoe kom je in aanraking met zo'n geval? Ga je ernaar op zoek, of ben je ertegenaan gelopen en kon je het dier niet zo laten staan?
Zou je het wel doen? Of laat je je erbuiten? Hoe pak je zoiets aan? Welke problemen kom je tegen?
Bleek het het paard dat je zou willen hebben? Of heb je je wensen overboord gegooid omdat dit dier gewoon een kans verdiende?
Houd je zo'n paard aan voor het leven? Of help je hem er bovenop en zoekt een nieuwe fijne baas?
cavaletti schreef:ik vang ook verwaarloosde paarden op, elke keer kan ik het niet laten me weer geroepen te voelen een paard te "redden "
Het is een enorme dankbare taak, je krijgt er enorm veel van terug en het is echt waanzinnig om te zien hoe een verwaarloosd paard opknapt tot een mooi vrolijk paard,
Iedereen denkt dat bij de slacht alleen maar echt slechte paarden komen, maar niks is minder waar, sinds je een paard goed kunt verzekeren gaan veel paarden naar de slacht die bijv, weven, kribbebijten of een blessure hebben die wel weer beter word maar wat tijd kost en dus geld en de mensen daarom een paard maar "wegdoen" om van het verzekeringsgeld een nieuw paard te kopen.
Vaak vertellen zelfs de paardenslagers je al dat ze het zinloos vinden dat een bepaald paard bij de slacht beland, natuurlijk zijn er een hoop paarden waarvoor het beter is dat ze afgemaakt worden omdat ze echt niet meer beter worden en pijn hebben, maar bij menig slager, handelaar kun je nog leuke paarden redden.
Kelly_ann schreef:Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het opknappen van een paard dat het niet zo goed heeft, of heeft gehad.
Ja heb ik ervaring mee.
Hoe kom je in aanraking met zo'n geval? Ga je ernaar op zoek, of ben je ertegenaan gelopen en kon je het dier niet zo laten staan?
Ik liep er per ongeluk tegenaan, een kennis van ons had via via gehoord dat deze te koop stond en heeft haar zwaar verwaarloosd gekocht met een grote draadwond aan haar been en zwaar ondervoed.
Zou je het wel doen? Of laat je je erbuiten? Hoe pak je zoiets aan? Welke problemen kom je tegen?
Ik wilde het wel doen, ik heb haar wekelijks een vitaminespuit gegeven en om de 2 weken een wormenkuur. Verder gaf ik haar Opkikker van de paardendrogist. De problemen die ik tegenkwam waren oa. door de draadwond extra kosten van de veearts en eigenlijk gewoon veel ellende in de vorm van veel verzorging, zorgen en kosten.
Bleek het het paard dat je zou willen hebben? Of heb je je wensen overboord gegooid omdat dit dier gewoon een kans verdiende?
Dit was niet het paard wat ik altijd al had willen hebben/rijden maar dit dier verdiende gewoon een kans.
Houd je zo'n paard aan voor het leven? Of help je hem er bovenop en zoekt een nieuwe fijne baas?
Nee ik heb haar niet gehouden want ze was helaas naar wat naderhand bleek niet goed op de foto, vanwege ondervoeding op jongen leeftijd. Daardoor had ze rontgenologische afwijkingen gekregen. Ze heeft een goed tehuisje gekregen bij iemand die er recreatief mee in de bossen rijdt.
Kelly_ann schreef:Dank voor de vele reacties!
Helaas is het dier dat ik een kans wilde geven een week na onze 'kennismaking' verdwenen. Waarschijnlijk verkocht.
Het paard zag er slecht uit. vermagerd, niet bekapt en een lange doffe vacht. Omdat ze hem niet aan het lopen kregen aan de longe hielp ik ze een handje, hij reageerde super op mij, maar in zijn ogen stond een bijzondere blik. Dof, verdrietig en op dat moment blij om eindelijk begrepen te worden.
Ik denk dat er met het dier te vaak is geprobeerd hem 'ff' af te richten/op te voeden. En nu was hij bij bange en absoluut onkundige mensen beland.
Voor zover ik de eigenaren mocht geloven hebben verschillende mensen waaronder een veearts gezegd dat het een gevarlijk paard was. Hij scheen ook 'wild' te worden van een bit. Voor de 10 min dat ik het paard heb meegemaakt denk ik dat hij eerder wanhopig dan gevaarlijk is geweest toen. Maar dat is gissen.
Geen idee waar hij nu is, maar vrees dat zoals hij nu is hij het niet gaat redden. En dat hij via verschillende eigenaren misschien wel alsnog bij de slager eindigt.
Ik ben behoorlijk nuchter, en heb altijd andermans paarden zien komen, gedaan en weer zien gaan. Maar dit is het tweede paard in mijn leven dat me zo heeft geraakt.
Ik studeer nog en had helemaal nog niet het plan een paard te gaan kopen. Ik heb er veel over gedacht wat ik hiermee moest, vandaar ook het topic. En wist echt nog niet of dit het waard zou zijn.
Nu is hij weg en ik voel me er stikberoerd onder....