Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Teuntje111 schreef:Steeds een beetje voer meenemen voor je paard, dan komt ze vanzelf naar het hek toe als je haar roept..
Zweepje of lange leadrope meenemen helpt ook en als je gebeten wordt een flinke tik uitdelen. Bijten en schoppen zijn de enige twee dingen die ik absoluut niet tolereer en ik ook onmiddelijk bestraf.
Veline schreef:Teuntje111 schreef:Steeds een beetje voer meenemen voor je paard, dan komt ze vanzelf naar het hek toe als je haar roept..
Zweepje of lange leadrope meenemen helpt ook en als je gebeten wordt een flinke tik uitdelen. Bijten en schoppen zijn de enige twee dingen die ik absoluut niet tolereer en ik ook onmiddelijk bestraf.
Met een beetje voer meenemen moet je ook ontzettend uitkijken(bij mij dan) Paarden komen dan juist op je af en gaan naar elkaar lopen trappen en bokken om de eerste te zijn, terwijl jij er middenin staat![]()
Als ik jou was zou ik gewoon het halstertouw van het halster halen, mocht er eentje op je af komen zwaai je gewoon met het touw. Bij ons schrikken ze daar wel van af, mocht dat bij jou niet het geval zijn neem dan gewoon een klein zweepje mee.

en ben het haar nu aan het afleren* 
)

NeNo schreef:En waarom vond je het in die andere groep niet eng dan?

Myra1 schreef:Sorry hoor, maar als iemand omdat hij of zij zelf bang is mijn paard gaat lopen wegjagen met een longeerzweep in het land, dan heeft diegene goede ruzie.
Citaat:Als je in je eentje bent: je groot en stoer maken en gewoon doorlopen. Een paard is geen roofdier, ze vliegen je heus niet zomaar aan, en zeker niet als ze denken dat jij een stuk enger bent. Vervolgens pak je gewoon je paard en loop je richting het hek. Probeer niet zo te lopen dat je paarden die hoger in rang staan dan de jouwe op zijn moet duwen met jouw paard, dat kan ruzie opleveren.
annuh schreef:het zou helemaal makkelijk zijn als je je paard leert zelf naar je toe te komen natuurlijk.