Helaas kost de enige beschikbare stal in mijn omgeving die daaraan voldoet meer dan 300 euro.
Dus nu heb ik een verzorgpaard die goed is in dressuur en waar ik een binnenbak tot mijn beschikking heb.
Natuurlijk zou ik ook een goedkoop paard met minder mogelijkheden kunnen kopen en die dan 24 uur per dag op een weiland neerzetten.
Of op een stal met alleen een kleine buitenbak waar je zelf moet mesten en voeren.
Maar dat wil ik absoluut niet.
Ik heb helemaal geen zin om elke dag verplicht naar mijn paard te moeten omdat hij anders niet te eten krijgt of in een vieze stal staat. In bovenstaande situatie kan je af entoe een dagje overslaan.
Ook heb ik geen zin om mij te moeten behelpen in kleine modderige bakken waarin je met slecht weer geen kant op kan. Of erger nog helemaal geen bak. Moet er wel bij zeggen dat ik in een omgeving woon waar je als je wil buiten rijden langs de weg moet. Woon je vlak bij een mooi natuurgebied dan wordt het natuurlijk heel anders.
Paarden die nooit verder komen dan L niveau (Hoewel het nog maar de vraag is of ik dat zelf wel kan
)Andere mogelijkheid die ik op bokt vaak voorbij zie komen is het kopen van een kleine pony Shetlanders en dergelijke want daar kun je zo leuk mee gaan wandelen en mennen en als je vervolgens het rijden mist topics plaatsen als kan ik nog op mijn shetlander. Ik wil voor geen goud gezien worden op een pony waar mijn benen ver onderuit steken. Op een wat groter paard rijd het nou eenmaal echt veel fijner.
Kortom ik verzorg en rij liever een goed paard op een luxe stal die niet van mijzelf is. Dan dat ik allerlei concessies doe en een paard heb wat dan wel van mijzelf is maar de rest van de omstandigheden niet ideaal
zijn. Daarbij rij ik ook liever in de manegelessen dan alleen maar rondjes te hobbelen in een weiland op een verzorgfjord. ( Niet naar bedoeld tegen de fjordenliefhebbers ik weet dat buitenrijden ook leuk is en ik weet dat er fjorden zoals taco bestaan)

ze wil talent hebben.