Recreatief Of Sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aur0ra_h0rse

Recreatief Of Sport!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:21

eehhyy!
waar rijden jullie het liefst?

Vroeger reed ik allen maar in de bak bij een manege daar stond ik met me eigen pony ...maar nu hebben we een eigen stuk land en kunnen we alleen maar buitenrijden, ik vind het egt heelleuk buiten,,mijn pony is ook niet zo geschikt voor in de bak want ik mag geen wendingen maken , anders belast ik haar voor benen., maar buiten zijn mooiiie rechte stukken, ik heb pas geprobeerd om in de les te gaan rijden, en ik wou ook wedstrijden rijden altijd een grote droom, maar nu besef ik eigenlijk dat dat het met mijn eigen pony niet kan en dat maakt het buitenrijden veel leuker (alleen het weer werkt niet vaak mee), mijn pony vind het ook veel leuker, maar ik ga binnen kort wel weer op les maar dan op een manege zonder me eigen paard! lijkt me heel leuk! maar wat vinden jullie leuker buiten (recratief) of in de bak(sport) ???

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:24

Persoonlijk geniet ik heel erg van een lekkere buitenrit op mijn IJslander Maaarjaah..dressuur is altijd belangrijk, houd je paard soepel. Dat vind ik ook leuk om te doen Dus mijn keuze is: op zijn tijd ook even afwisselen, is leuk voor jezelf en goed voor het paard

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:27

cool rijd je op een ijslandedr! ik heb een appaloosa! alleen in kan geen dressuur op mijn eigen pony maar binnen kort g aik weer gewoon op een manege paard dresuur rijden

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:30

jaaah tis me verzorgpaardje En ik ben van de manege afgegaan omdat ze de paarden niet goed voerden, je kon de ribben tellen en elk paard ging tekeer in de les..niet echt leuk.. maa r keeg altijd wel heel erg goed les! En vind dressuur best leuk

Leuk! Appaloosa's zijn ook gaaf

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:32

cool! whaha ik ga op me manege kwadijk ik heb gekeken naar de lessen en ik vind de paaren hee lleuk! waar staat jou ijslander?

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:33

eehm..hijs niet van mij he maar kwoon wat boven zwolle

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:45

ooh toch vet stoer!!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:48

Hoi, Ik heb ook een IJslander!
Maar ik houd vooral van afwisseling ik zou gek worden van altijd maar hetzelfde te doen. Ik dresuur, spring, longeer, buitenrijden, wandelen ik doe vanalles met mijn IJslander. vind het super leuk!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:50

Ik zou niet kunnen kiezen.
Ik rij met een Brp'er (zie onderschrift) en ik rijdt enorm graag dressuur met hem, maar jeetje wat kan ik ook genieten van een lekkere buitenrit!!
Allebei doen! Is goed voor de afwisseling!

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:53

whaha nohg meer?

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:56

tjaah... tias allemaal heel leuk! wandelen met je ijslander enzo en dressuur om haar soepel te houden..is tenslotte ook goed voor haar gangen...tolt, draf enzo

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:49

rij het liefst lekker buiten, maar in een bak rondhobbelen vind ik op zijn tijd ook erg leuk, zeker wanneer het ook nog eens leuk lukt hihi.Maar lekker wandelen, longeren ect. vind ik ook erg leuk, rijden is bij mij niet echt een must.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:46

Ik heb een hekel aan rijden in de bak.
Ik heb elke week les zodat ik wel dressuur moet doen, maar verder rij ik alleen in het bos en op de hei. Ik rij endurance, dus rij buiten met een doel.

Marije112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:19

Ik kan ook alleen maar buiten rijden, en rijd in de zomer in m'n weide (pciese groot (H))
's winters rijd ik buiten en cross ik veel in het bos hier vlakbij

meikemarieke

Re: Recreatief Of Sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:28

ik reed vorig jaar wedstrijden, vond ik helemaal super, nu rij ik alleen nog maar recreatief (wegens drachtig)
Ik rij nu veel buiten en af en toe in de bak om wat dressuur te doen om haar toch wat soepel te houden. Maar ik moet zeggen dat dat buiten rijden me erg verveeld, ik vind het veel leuker om ergens voor te moeten trainen ofzo, echt rijden met een doel

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:40

Je kan ook buiten rijden met een doel hoor

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:42

Ik rij eigenlijk altijd in de bak.
Ik beleef in ieder geval wel plezier en voldoending aan het dressuren en springen in de bak.

Soms heb ik even geen zin in dressuur en ga ik (ook voor de afwisseling) een bosritje maken. Maar het liefst spring of dressuur ik in de bak, al is even lekker boscrossen ook niet verkeerd.

Echt recreatief rijden kan ik niet. Ik kan niet zonder een doel paardrijden. Met een doel bedoel ik een doel op wedstrijd gebied.

xDreamerx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:48

ik rijd niet vaak wedstrijden, twee keer per jaar, dus ik vind dat ik wel recreatief rij Maar meestal rijd ik in een bak (buitenbak) soms een buitenritje.

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:24

ik vind buitenritten egt hee leuk! alleen ik rijd allen maar hetzelfde stukje behalve in het twiske nattuurlijk! maar....ik zou het egt niet leuk vinden alleen maar trainen in de bak tenzij het springen is(wahha wel met de shet van me vriedin want ik durf niet mmeerf te sproingen omdat ik een keer daardoor onder me paard ben gekomen

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:18

allebei is leuk!! gewoon fijn dressuren en regelmatig een fijne buitenrit maken, is goed voor ruiter en paard

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:25

sport.. zit veel meer uitdaging in en ik heb echt dressuurpaard dusja

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:14

recreatie maar af en toe dressuur en balkjes lopen voor afwisseling

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:57

Ik rij liever buiten, maar rij ook regelmatig in de bak. Om haar soepel te houden en soms(als het goed gaat..) is dat ook best leuk.
Maar ik heb absoluut geen behoefte aan wedstrijden.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:03

Dressuur is echt helemaal niks voor mij, maar ik rij wel in de bak om te trainen. Ik rij voornamelijk natural/western met mijn paardje, maar ze mag niet vrijblijvend rondjes hobbelen, ze moet echt werken om soepel te blijven.

Buitenrijden doe ik ook regelmatig, alleen als er iemand anders meerijdt, buiten wandelen doe ik heel vaak. Zeker nu de avonden weer langer licht zijn, zal ik zeker vaker gaan wandelen met haar.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:05

Ik rij liever buiten Dressuur vind ik niks aan . Maar ik heb er toch les in, en oefen het wel . Al is het alleen voor het idee, en voor de soepelheid van mn paard.