ik ben net terug van een weekje barneveld. ben naar een praktijkschool geweest voor mijn opleiding.
toen we daar een lesje paard kregen, kreeg ik te horen dat je waarscheinlijk vanaf 1 januari 2007 niet meer zelf mag ontwormen door de schadelijke (voor het milieu) die dan in de grond komen enzo, als je paard heeft gepoept bijvoorbeeld...
maarja, dat houd dus in dat je paard eerst wormen moet krijgen voordat de dierenarts gaat ontwormen (ik denk dan: je kunt toch beter voorkomen dan genezen, wormen zijn hartstikke schadelijk...) en dat je daardoor dus hartstikke hoge dierenartskosten gaat krijgen (wat mensen zoals ik niet echt kunnen hebben, ik heb een shet omdat een groot paard te duur is...). van dat geld zit er weer een voordeel aan dat je niet steeds die wormenspuiten hoeft te kopen, maar toch, ik geef liever wat vaker geld uit aan zo'n spuit dan dat mn paardje wormen krijgt....
ik weet verder niet hoeveel waarheid hier achter zit... weet iemand hier misschien iets vanaf?
Groetjes Imke.
p.s. ik weet niet zeker of dit hier moet of bij medisch, anders moet maar even iemand temmen ofzo
!
, Ik heb er niks van gehoord hoor.....
Een aantal soorten van wormbesmetting is zelfs besmettelijk voor mensen, en ik denk dat de gevolgen sowieso niet te overzien zijn als je niet meer regelmatig mag ontwormen.