Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

loveprince schreef:hallo ik zou willen weten of iemand mij een adres kan geven waar slachthuizen zijn waar ik eventueel een pony kan kopen (redden)
iemand?
(helaas, ook andere dieren ben vegetariër
) Maar speciafiek paarden doen ze geloof ik hier niet... 
loveprince schreef:omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen
, als er van alles met hem mankeert zal de dierenarts toch langs moeten komen, je neemt zo een heel groot risico. loveprince schreef:omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen
die zijn niet duur ( 100,- / 200,- )
Want een paard gaat meestal niet voor niets naar een slachthuis. Enkele uitzonderingen daar off course. Maar in prinicipe mag een paard dat geslacht gaat worden niet worden verkocht bij het slachthuis zelf. Ze ( de verkopers) hebben meestal een overeenkomst met de slachters gesloten dat de paarden hoe dan ook geslacht worden. Citaat:Als je een paard wilt redden kijk dan is op de site van het brooke Hospital, word donateur en je red een heleboel paarden!
appelbolfan schreef:loveprince schreef:omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen
anders neem je een shetjedie zijn niet duur ( 100,- / 200,- )
je kan trouwens ook paarden redden op de paardenmarkt
daar staan paarden te wachten tot ze verkocht worden,
en als ze dat niet worden komt een groot deel van hen vaak bij de slacht terecht
.
Dus als je er daar 1 koopt heb je ook gelijk een pony gered =D
Share schreef:
dus waarom zou ze dan geen paard van de slacht kopen en wel op de paardenmarkt terwijl er een kans is dat paarden van paardenmarkt bij de slacht terecht komt wanneer ze niet verkocht worden? beetje tegenstrijdig :X
neemt niet weg dat ik zelf ook nie zo snel een paardje bij de slacht koopt hoor.. maar het klinkt allemaal beetje raar in mijn oren..
er wordt gezegd een paard gaat niet voor niks naar de slacht. misschien heeftie wel iets aan zijn benen of inwendig verder iets. maar een gezond paard dat op de markt staat maar die bijv. beter gevoerd moet worden en die baas daar geen zin in heeft kan ook bij de slacht terecht komen.
snap je.. ben niet zo een kei in uitleggen