Ik wil graag even weten welke groente of fruitsoort je een paard/pony elke dag mag geven

Een appel en wortels weet ik.. maar wat mag je nog meer geven elke dag ?
Groetjes sharona
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bonita14 schreef:btw ; dat van die appels weet ik helemaal niet, dat er suikers inzitten

ze zijn er ook nooit dood aan gegaan, of ziek van geworden! 
vlasta schreef:appels schijnen helemaal niet zo gezond te zijn om iedere dag te geven.
Omdat er in appels suikers zitten wat niet zo heel erg goed is voor de tanden..
ga ik morgen gauw even naar de C1000 wat groenten en fruit kopen
vlasta schreef:appels schijnen helemaal niet zo gezond te zijn om iedere dag te geven.
Omdat er in appels suikers zitten wat niet zo heel erg goed is voor de tanden..
maar je kan je paard eigenlijk al het fruit wel voeren alleen zou ik uitkijken met bananen (niet te vaak en teveel voeren)
Solvej schreef:Het maag- darmkanaal van het paard is er helemaal niet op gemaakt om groente en fruit te verteren. Af en toe wat fruit en wortels is niet erg, maar om nou elke dag van alles bij te gaan geven.
De veiligste zijn wortels. Van fruit; appels, mandarijnen, sinasappels (uiteraard geschild ivm het ongediertemiddel wat erop gespoten wordt.)
yulan schreef:Wij geven elke dag bieten,.. dat kan toch geen kwaad?
Ook heb ik gehoord dat uien en knoflook niet goed zijn,waarom?
tamary schreef:yulan schreef:Wij geven elke dag bieten,.. dat kan toch geen kwaad?
Ook heb ik gehoord dat uien en knoflook niet goed zijn,waarom?
De hele uienfamilie is giftig voor paarden (incl. de knoflook, die tast de rode bloedlichaampjes aan en zorgt in grote hoeveelheden vervolgens voor bloedarmoede)
)