Keuze stubben scandica CS of stubben edelweiss CS,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Keuze stubben scandica CS of stubben edelweiss CS,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 15:22

Wie heeft ervaringen met bovenstaande zadels?? Ik moet/mag kiezen uit 1 van de 2!! Ik weet niet welke beter is en fijner rijdt, iemand ervaring??? Het gaat om springzadels met halfdiepe zit!!

Ik ken het Edelweiss zadel niet zo goed, maar dat lag erg goed op mijn paard!! De scandica vind ik zelf wel fijn, maar daar moet meer aan worden aangepast.

P.s.
Wat vinden jullie van het stubben Juventus dressuurzadel???

Ik hoor het graag, Groetjes!!!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:39

Ik heb de Stubben Scandica en de Stubben Maestoso, verschillende zadels maar beide erg fijn. Zijn beide op de paarden aangemeten. Die andere 2 heb ik helaas geen ervaring mee
Ik heb overigens wel dressuurzadels

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:32

ik vind de scandica heerlijk... maar je kunt beter gewoon zelf gaan rijden met deze 2 zadels, dan weet je welke voor jou het fijnste is.
de kwaliteit van beide zadels is gewoon goed

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:33

Ik heb de scandica en die bevalt me super, de edelweiss ken ik niet.

Kliko

Re: Keuze stubben scandica CS of stubben edelweiss CS,

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:09

Ik heb ook het stubben scandia dressuurzadel. Heeeeeerlijk! Fijne zit en veel kniewrong!

Skitter

Re: Keuze stubben scandica CS of stubben edelweiss CS,

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:35

Ik heb ook een Stubben Scandica dressuurzadel en ik vind hem ook heeeeeeerlijk!

De edelweiss ken ik niet..ff googlen;
EDIT: hem 'm
Afbeelding

Hijs wel mooi, maar ben zowiezo geen fan van springzadels, maar vind deze wel gaaf!
De Scandica versie;
Afbeelding

Hmm..vind de Scandica mooier, maar daar gaat het natuurlijk niet om

Tja, kan alleen zeggen ik SUPER blij met mij Scandica dressuurzadel ben

Offtopic:
Ga je springen met Monty? Jammer

Nog een EDIT:
ff de Juventus erbij
Afbeelding
Deze heeft een erg hoge kwijlgehaalte, maar is alleen in kleine (kinder) maten, dus geen 17-18 inch zit..Al weet ik dat je een kleine kontje hebt, M'loes

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:30

Die juventus lijkt me een heel diepe zit te hebben, afgaand op het plaatje.
Het fijne van de Scandica vind ik dat ie een iets minder diepe zit heeft. Maar dit verschilt denk ik ook per ruiter, ik krijg in zadels met een diepe zit best veel last van mijn rug.
Dus voor mij was/is de scandica de beste optie.
Valt ie wel goed aan te meten aan je paard?

Edit: al heb ik de scandica wel in dressuur.
Laatst bijgewerkt door mirkip op 15-03-06 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:33

Suleika schreef:
Die juventus lijkt me een heel diepe zit te hebben, afgaand op het plaatje.
Het fijne van de Scandica vind ik dat ie een iets minder diepe zit heeft. Maar dit verschilt denk ik ook per ruiter, ik krijg in zadels met een diepe zit best veel last van mijn rug.
Dus voor mij was/is de scandica de beste optie.
Valt ie wel goed aan te meten aan je paard?

Denk niet dat ze overweegt om de Juventus te nemen, tenminste ze heeft het over springzadels en vraagt de meningen van de Juventus

Ik vind de juiste wat vlakkere zit van de Scandica ook heel fijn Ik hoef ook geen diepe zit.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:42

Ik heb behoorlijk veel met de Edelweiss gereden en ik vind het een rotzadel, kon er mijn evenwicht erg slecht op vinden terwijl ik daar zelfs op echt slechte zadels niet echt last van heb. De scandica vond ik wel fijn.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:52

De juventus is volgens mij voor kleinere mensen. Ik weet niet hoe groot je bent, maar als je lang bent zou ik geen Juventus kiezen.

Zelf heb ik de Siegfried. Heerlijk zadel.

Overigens, ik dacht dat er in de Siegfried en in de Scandica dezelfde boom zit. De Edelweiss ken ik niet. Maar de Scandica vind ik ook een heel mooi zadel.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:38

ik heb zowel een Siegfried als een Scandica, beide met een vlakke zit en ik vind het ideaal.

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:40

de edelweis zit echt super!!!!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:24

germie schreef:
De juventus is volgens mij voor kleinere mensen. Ik weet niet hoe groot je bent, maar als je lang bent zou ik geen Juventus kiezen.

Overigens, ik dacht dat er in de Siegfried en in de Scandica dezelfde boom zit. De Edelweiss ken ik niet. Maar de Scandica vind ik ook een heel mooi zadel.

En de maestoso dan? Of heb je die nog niet?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:56

Ik zou eers eens kijken welke het beste bij jullie beiden past!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:31

MISTRAL94 schreef:
germie schreef:

En de maestoso dan? Of heb je die nog niet?

Sinds enkele dagen wel ja, maar dat is geen springzadel, maar een dressuurzadel. Heb er 1 keer op gereden, ik zat wel meteen rechterop. Maar verder kan ik er nog weinig van zeggen.
De Siegfried is een VSS, dus voor mij om mee te springen. En dit zadel past op dit moment niet op mijn paard, ik gebruik het voor een paard van een ander.
Heb niets over de Maestoso gezegd omdat het hier om springzadels gaat.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:36

Ik dacht even dat je na die wilde verhalen van de Maestoso afgestapt was, vandaar mijn vraag

JECKYLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:30

Ik heb ook de edelweiss en vind hem geweldig

Montecito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 15:05

Ik vond de Edelweis erg goed op Monty liggen vanwege het niet wol gevuld zijn van de gehele zweetblad onderkant. Hij is breed en heeft zo'n kwabbel aan de zijkant(Monty dan hey) en dit zadel lag netjes en de kwabbel kon er onderdoor bewegen, dus niet snel last van een omhooggedrukt zadel!! De scandica ken ik zelf wel goed en die vond ik altijd lekker rijden, en lag ook wel goed op Monty maar die heeft dat enkele closecontact blad niet!! De Edelweis moest ik aan wennen met mijn benen, want die wrong zit hoger dan die van de scandica waardoor hij tegen mijn been aankomt, maar daar wen ik wel aan toch?? AAAHH ik kan echt niet kiezen!!! (P.s. ik overweeg ook om de Juventus erbij te kopen, maar daar weet ik helemaal niets van van dat zadel)

JECKYLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:34

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:41

Je moet ook kijken naar de kwaliteit van het leer, mij is verteld (door een zadelmaker) dat de scandica van elandsleer is. En dat jke beter van alle andere types leer af kan blijven dan gewoon leer. Het zal eerder gaan slijten en lelijk worden. Ik heb te vergelijking even weleens een stubben van 'normaal' leer gezien die 10 jaar gebruikt is en een scandica die 5 jaar gebruikt is. De gewone zag er nog stukken beter uit! Suc6 met kiezen

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:58

Maflinger schreef:
Je moet ook kijken naar de kwaliteit van het leer, mij is verteld (door een zadelmaker) dat de scandica van elandsleer is. En dat jke beter van alle andere types leer af kan blijven dan gewoon leer. Het zal eerder gaan slijten en lelijk worden. Ik heb te vergelijking even weleens een stubben van 'normaal' leer gezien die 10 jaar gebruikt is en een scandica die 5 jaar gebruikt is. De gewone zag er nog stukken beter uit! Suc6 met kiezen

GEwoon rundleer blijft inderdaad mooi. Maar andere leersoorten hoeven niet minder te zijn. Stubben gebruikt echt geen slecht leer. Laat je gewoon goed informeren en kijk eens rond bij mensen die de zadels al enige jaren gebruiken.

JECKYLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:24

Ik heb even betere foto gemaakt..

Afbeelding

Ratjetoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:58

Ik heb de Edelweiss NT de luxe en vindt het een geweldig zadel! Maar het allerbelangrijkste blijft toch welk zadel ligt het beste op je paard!

Montecito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:10

JECKYLL, ik bedoel de kniewrong, die zit er wel op jouw zadel, heb net ook een pm gestuurd naar je!! Ik zat daar heel erg met mijn bovenbeen tegenaan, en dat irriteerde een beetje. Bij de scandica had ik dat niet, maar misschien went het als hij is ingereden, deze was natuurlijk erg stug(nieuw)en de scandica was al volledig ingereden!! Ik weet het echt niet meer. Vertrouwd of anders???

Montecito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:12

Ratjetoe, waar in Overijssel woon je?? Misschien kan ik eens op die van jou zitten???