Wanneer te klein voor je paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Wanneer te klein voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:15

Vaak wordt er gediscuseerd over de vraag, wanneer ben je nou eigenlijk te GROOT voor je pony/paard. Maar kan het ook zo zijn dat je te klein bent voor een paard?? Ik heb namelijk wel eens het idee, dat ik daadwerkelijk te klein ben voor mijn 5 jarige ruin. Dat het misschien meer een mannenpaard is. Wat vinden jullie, kun je te klein zijn???
Afbeelding

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:15

ik vind dat je helemaal niet te klein bent.. je past er heel goed bij zo te zien op deze foto!

OlympicOrry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:16

Vind dat je der goed op past dus vind het geen manne paard maarjah wanneer ben je nu idd te klein is eens een andere vraag dan wanneer je tegroot bent

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:17

Hoe groot is ie? Persoonlijk vind ik je wel te klein voor het paard. Misschien niet per sé een te groot paard, maar een fijner paardje die groot is vb zou beter passen.

Maarja, dat is niet belangrijk zolang je maar plezier hebt.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:17

Ik denk dat je te klein voor je paard bent als je hem niet aan kan

xDreamerx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:18

tja.. het ziet er niet echt heel raar uit ofzo hoor, maar hij is wel best groot voor je denk ik, maar als je nog gewoon lekker met hem aan het werk kan en je hem nog kan houden lukt het wel

Udo2001

Re: Wanneer te klein voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:19

Afbeelding

Nou ik kreeg dus laatst de opmerking dat het meer een mannenpaard is. Ik begin steeds meer te twijfelen aan mezelf

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:19

Te klein kan zijn wanneer je nog jong en in de groei bent en op een groot paard rijd.
Dat heeft dat effect op je groei en de stand van je bekken geloof ik.
Zolang je de hulpen goed en dus correct kan geven ben je niet te groot of te klein.

Kan toch prima bij jou?!

Boheme

Re: Wanneer te klein voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:20

Mijn grote man is ook 170, en ik ben 165.
En heb korte pootjes, en kwam dus soms net onder het zadel vandaan.
Zolang je hem aan kan maakt het niet zoveel uit hoe klein je bent.
Ik vind het en leuk plaatje.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:20

Citaat:
Nou ik kreeg dus laatst de opmerking dat het meer een mannenpaard is.

Beter een vrouw op een mannenpaard dan een man op een vrouwenpaard

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:22

Zolang je plezier hebt met je paard. Je 'm nog aan kan;
Niet twijfelen!!

Voor het plaatje is het misschien wat mooier als jij wat groter zou zijn, en je paardje iets kleiner/fijner. Maar nee, het oog wilt niet altijd wat!

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:22

Ik kan hem goed de baas, hij is niet lomp of dergelijke. Ik denk alleen wel dat ik er echt hard aan moet werken. Ik wil hem niet verkopen. Maar er zei iemand dat hij op deze leeftijd gemakkelijk een L2 proef had kunnen lopen, omdat ik hem al 2 jaar rijd. En echt veel vooruit gang zit er niet in. Maar moet bekennen het laatste half jaar een beetje heb rond gehuppelt.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:23

Het zou natuurlijk beter zijn als je wat langer zou zijn. Omdat je nu gauw met je hak gaat drijven ipv je kuit....

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:25

Ik vindt het er persoonlijk altijd wel mooi uitzien als een kleine dame of heer zo'n grote reus mooi kan laten lopen. Maarja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld omdat ik ook niet zo groot ben en ook op een paard van ruim 1.70 rijd.

Hoe groot is hij trouwens?

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:27

Ja, idd. Ik heb op dit paard ook wel de neiging om mijn hakken te veel op te trekken. Maar wie had ooit kunnen voor spellen dat dit paard in 2 jaar tijd nog 9-10 cm zou groeien?? Hij was toen hij 2,5 was 1.64 nu denk ik ong 1.73-1.74 en moet nog 5 worden eind juli.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:30

Liedje schreef:

Dat was idd ook mijn 1e gedachten

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:41

Als ik van jou was zou ik me echt niet op stang laten jagen door opmerkingen van andere mensen. Ik vind het er goed uitzien en die opmerking dat hij al met gemak L2 zou moeten kunnen lopen vind ik echt dom. Er zijn nu eenmaal paarden die snel leren en andere iets trager, het kan heel goed zijn dat als jij nu 10 cm groter was geweest dat je nu op juist hetzelfde niveau zou zitten. Het is nog een jong paard dus je hebt nog tijd genoeg Ik vind dit er beter uitzien dan iemand die op een veel te klein paard zit en waarvan de benen er een halve meter onderuit komen....
gewoon voortdoen waar je mee bezig bent en je niets aantrekken van opmerkingen van andere mensen over het feit dat je te klein zou zijn

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:00

Je bent niet snel te klein hoor, kijk bijvoorbeeld maar naar Jeanette Haazen.
Afbeelding

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel prettiger zit op een paard van 1.65 dan eentje van 10 cm groter, maar das misschien persoonlijk.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:35

DunDijk schreef:
Liedje schreef:

Dat was idd ook mijn 1e gedachten

beetje krom of niet?

Je kunt ook een kleiner paard niet aan kunnen.....

Het gaat erom of je de juiste hulpen kunt geven!

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:38

Ben het met Superwoman eens, mooie standaard: zolang je je hulpen correct kan geven ben je niet te groot of te klein.

Zodra je met je sporen continu in je zweetblad prikt zou je denk ik toch eens een keer achter je oren moeten krabben...

_JL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:42

het 'plaatje' is niet perfect,
maar zolang de hulpen goed te geven zijn,
en jullie elkaar begrijpen,
is alles toch goed ?
en héhé, een iets groter paard is niet persé een mannen paard !
ik ben 1.79 en ben geen man hoor

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:47

zolang je maar onder het zadel uitkomt met je voeten is het toch goed ik vind de combinatie er prima uitzien.
en het paard een mannenpaard:? ehm.. hoe komt men hier precies aan dan?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:56

superwoman schreef:
Te klein kan zijn wanneer je nog jong en in de groei bent en op een groot paard rijd.
Zolang je de hulpen goed en dus correct kan geven ben je niet te groot of te klein.

Kan toch prima bij jou?!

dat is ook niet weaar.. want ik ben jong en in de groei.. en ik ben 1,67 en rij op paarden van 1,72.. nou ik kan ze net zo goed aan als op een pony van 1,40.. en tsja je meot leren langer rijden.. maar je ziet bij jou idd dat je kortere benen hebt.. maar hij staat er geweldig bij!.. en mensen kijken juist tegen je op denk ik.. bij mij is het ook altijd zo.. die kleine meisjes op die grote paarden.. want mijn zus en ik zijn beide nog niet eens 1,70 en we rijden op paardne van 1,70 en groter!

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:40

lotjj92 schreef:
superwoman schreef:

Kan toch prima bij jou?!

dat is ook niet weaar.. want ik ben jong en in de groei.. en ik ben 1,67 en rij op paarden van 1,72.. nou ik kan ze net zo goed aan als op een pony van 1,40.. en tsja je meot leren langer rijden.. maar je ziet bij jou idd dat je kortere benen hebt.. maar hij staat er geweldig bij!.. en mensen kijken juist tegen je op denk ik.. bij mij is het ook altijd zo.. die kleine meisjes op die grote paarden.. want mijn zus en ik zijn beide nog niet eens 1,70 en we rijden op paardne van 1,70 en groter!

Ehmm, maar ik haal zelf de 1.70 echt niet. Haha ben maar 1.61 en wordt niet groter meer. Dus hij is niet op de groei gekocht

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:50

Tsja, voor het plaatje ben je misschien wat te klein (mijn mening) maar het is niet dramatisch ofzo