Paard is verliefd op mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dell_1

Paard is verliefd op mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:28

Ik weet niet of het hier goed staat. Maar het is een nogal rare situatie waarvan misschieniemand dit herkent
Er staat een paard op stal waar ik regelmatig op rijdt, samen met de eigenaresse (die rijdt er wel veel meer op dan mij).
Ik heb op stal nogal schrik voor dr en ze is ook heel dominant. En dreigt nogal waar ik van onder de indruk ben. Ik kan wel gewoon dr hoofdstel en halster aandoen en dan is het geen probleem. Maar alleen als ze los in de stal staat.
Maar als ze hengstig is is het helemaal anders. Het lijkt dan echt waar of ze verliefd op me is ofzo. Zodra ik dr zie of ze hoort mijn stem gaat ze piesen. En wil ze me de hele tijd besnuffelen en gewoon op staan geilen.
Ik ben altijd de eerste die het weet dat ze hengstig is. Ze doet dit alleen op mij en verder op niemand.
Net als nou donderdag was ze hengstig (ik was er niet). En vrijdag heeft ze het helemaal niet echt getoond, terwijl ze allemaal met haar bezig waren. Vandaag kwam ik en ze gaat gelijk piesen en de hele tijd door ranzig staan te doen. Niemand heeft die ooit zo gezien. DAt een paard zo sterk op iemand reageert. De merrie wil continu mijn aandacht en bij me zijn
Ik vind het zo raar weet iemand wat dit is of heeft die dit meegemaakt. Vraag me nml echt af wat dit kan zijn.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:34

Steph ze vind je gewoon een lekkerding !

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:36

Haha dat zal. Ik heb al gezegd dat ik geen lesbi ben en al bezet ben. Maar zelfs dat brengt dr niet van dr stuk. (Net als een flinke schop niet helpt)

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:58

Stephanie100 schreef:
Haha dat zal. Ik heb al gezegd dat ik geen lesbi ben en al bezet ben. Maar zelfs dat brengt dr niet van dr stuk. (Net als een flinke schop niet helpt)

sorry??? *net als een flinke schop niet werkt*?? heb je haar geschopt omdat ze zo op je reageert??? ok snap dat dit rare situatie is maar je gaat zn paard daarom toch geen flinke schop geven?? naja als ik het verkeerd begrepen heb sorry voor mijn reactie maar dit komt nogal apart over zeg maar

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:00

Jodievanmij schreef:
Stephanie100 schreef:

sorry??? *net als een flinke schop niet werkt*?? heb je haar geschopt omdat ze zo op je reageert??? ok snap dat dit rare situatie is maar je gaat zn paard daarom toch geen flinke schop geven?? naja als ik het verkeerd begrepen heb sorry voor mijn reactie maar dit komt nogal apart over zeg maar

Ben het hier mee eens...

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:08

M'n oude verzorgfries deed dit ook, als ik de stal in kwam begon ze gelijk te plassen en maar kleffen en doen . Maar zij deed dit alleen bij de verzorgsters + eigenaar.

elmiran

Re: Paard is verliefd op mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:14

Een van de pony's is ook altijd zo erg als ze hengstig is. Dan kan ze gewoon niet meer van je af blijven. Altijd als de hoefsmid komt word ze ineens hengstig, echt heel raar gebeurd alleen als hij komt
Een flinke schop geven vind ik ook nergens op slaan. Als ze hengstig zijn heeft dat zowizo al weinig nut. Wij negeren het gewoon, na een paar dagen is het toch wel weer over.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:18

idd elmiran helemaal mee eens

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:31

FuRyoMaRLoeS schreef:
FuRyoMaRLoeS schreef:

[/quote]

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:38

Een schop waarom ?
Natuurlijk is het misschien niet fijn voor je maar zij kan er ook niks aan doen.

Soms lastig als paarden je niet gewoon verstaan

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:02

haha, dan heb jij geluk dat je een merrie hebt en geen hengst
Een hengst van bij ons op stal (is nu wel al minder) die reageerde ook zo heftig op zijn eigenaresse.Als zij in de stal kwam .. tjah dan euh .. heel de tijd snuiven en springen en zijn ding hing er dan stijf uit ... beangstigend hoor }>

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:05

Lotti schreef:
Een hengst van bij ons op stal (is nu wel al minder) die reageerde ook zo heftig op zijn eigenaresse.Als zij in de stal kwam .. tjah dan euh .. heel de tijd snuiven en springen en zijn ding hing er dan stijf uit ... beangstigend hoor }>

En?Is er wat van gekomen?

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:06

Blue_Star schreef:
Lotti schreef:

En?Is er wat van gekomen?

Ja hoor, een leuk centaur veulentje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:20

Ach dat valt allemaal wel mee. Wat denk je van een merrie die je besnuffeld, zich razendsnel omdraait, staart omhoog en dan vol gas achteruit haar kont in je kruis (klein paardje) Ik kan je vertellen dat dat een hele vreemde ervaring is, ook als man. (en ja, dit paardje was zo hengstig als maar kon)

Nienke_kus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:51

engg,, maar het kan ook zijn dat ze weet dat ze gaat rijden en van te voren moet plassen maar de rest is wel apart zou kunnen dat ze iets in je ziet (iets dat je zelf niet kan zien) verbeelding ofzow maar wel apart dat ze dit doet Suc-6 dermit

-xxx- Nienke

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:10

Ik bedacht me net ... aai (of kom je op een andere manier in aanraking met) andere paarden voor je naar der toegaat ?
Zoja, goed je handen wassen, het kan zijn dat ze dit ruikt en dat hoeft dan niet persé de geur van een hengst te zijn. Merrie's reageren ook sterk op ruinen soms (zelfs op andere merries in een enkel geval)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:40

Ik wou hetzelfde zeggen als Lotti, misschien dat jouw paardenkleren net iets meer ruiken, naar haar of naar andere paarden, scheelt denk ook een heleboel.

Zou idd ook niet schoppen, doen we ook niet bij jou als je zin hebt.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 01:53

Ik ken een paard die als ik m poets bijna altijd zijn banketstaaf uitdoet..
Dat is zo irri.
Bij zijnn eigenaresse doet ie t helemaal niet.
maar dan ga ik erop of longeren en ga ik hem poetsen en dan hangt dat ding weer.
Zo gauw ik er dan op stap of de lijn eraan klik trekt ie m weer in.

P.S. ik denk dat ze met schop bedoeld dat als het paard zich dominant gedraagd (ze zegt dat die dominant is)
En e hem een schop geeft omdat die dat niet mag dat ze daar niet van onder de indruk is!

Ik bedoel als mijn paard de kont toe draaid en slaat of poging doet tot, krijgt ze ook wel een schop.
Maar inderdaad als ze gewoon verliefd aan het doen is, absoluut niet.

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 08:07

Ja precies daantjuhh zo bedoel ik het ook. Het is echt niet zo dat hij hengstig is en dat ik denk ow hijs hengstig laat ik hem maar schoppen! Ik doe dat inderdaad als ze me half plet en 600 kilo tegen 55 vind ik niet echt eerlijk! Dit doet ze dus ook alleen als ze hengstig is.
Ik kom van te vorgen niet bij andere paarden. Maar metteen naar haar ook met kleren dei nog niet naar paard ruiken doet ze het.
We wisten dat het een aparte was, maar dt is dus echt heel raar. Ze piest ook niet een keer maar echt de hele tijd komt die rotzooi eruit als ik in de buurt ben.
Als de eigenaresse er bij is of iemand anders doet ze dit nietzo.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:09

Ligt eraan hoe verliefd , als ik door een paar gewillige paardenbillen tegen de boxdeur geplet zou dreigen te worden dan deel ik er toch ook 1 uit hoor

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 08:21

Juist ja, ik was al bang dat dit een reltopic ging worden en dat was neit de bedoeling!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:50

Een van de pony's word gelijk hengstig als ik met m'n paard naar huis kom (paard staat niet bij mij thuis, de pony's wel) dan zitten we binnen en lijkt het net of je een paar dino's in stal hebt . M'n paard vind die aandacht wel leuk, ze blijft aan de pony snufellen en verder niet, en die pony word dan heel erg hengstig. Als ik dan weg ga staat ze te schreeuwen op stal. Als we samen de bak in gaan gaat ze hinniken als ik haar voorbij rijd. Het zijn allebij merrie's.

marianne16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:47

ze is gewoon blij met je en paarden worden nie verliefd he gevoelens maar ze mag je gewoon!! xxx marianne

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:08

daantjuhhh schreef:
P.S. ik denk dat ze met schop bedoeld dat als het paard zich dominant gedraagd (ze zegt dat die dominant is)
En e hem een schop geeft omdat die dat niet mag dat ze daar niet van onder de indruk is!

Ik bedoel als mijn paard de kont toe draaid en slaat of poging doet tot, krijgt ze ook wel een schop.
Maar inderdaad als ze gewoon verliefd aan het doen is, absoluut niet.

ok als je een paard heb dat je de kont toe keert en slaat dan is er vast iets niet goed in jullie verhouding.. maarja

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:30

Hihi, wat een grappig verhaal. Zoiets heb ik nog nooit gehoord! Misschien ziet ze je gewoon als haar beste vriendin ofzo? Ze ziet je misschien als hengst?!