Met welke spijkerbroek kan je lekker rijden, niet duur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lhundol

Met welke spijkerbroek kan je lekker rijden, niet duur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:50

Ik rij sinds kort een paardje bij met een endurance zadel en daar zit ik graag met mijn lange chaps op. Maar om er nou een rijbroek onder te doen is ook niet alles dus ik zoek een relatief goedkope spijkerbroek die wel lang is (lange benen) en waar je lekker mee kan rijden!

Weet iemand iets?

Anchieee_

Re: Met welke spijkerbroek kan je lekker rijden, niet duur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:02

ik vind een spjkerbroek niet echt lekker rijden maar ik rij meestal met een strakke cars broek en tegen het schuren doe ik er dan een panty onder

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:03

waarom niet met rijbroek en wél met spijkerbroek? Zeker met endurance zit je lang in het zadel. Of is het alleen rijden in de bak mét een endurance zadel. Spijkerbroeken rijden gewoon niet lekker en schuren. Er zijn wel broeken die lijken op spijkerbroeken, maar die niet 100% spijkerstof zijn.

Maar mijn vraag blijft: waarom wil je een spijkerbroek?

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:04

spijkerbroeken zitten zwaar poedersuiker,
k zou gewoon een paardrijbroek kopen

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:10

m'n vriendin heeft een westernzadel en die rijdt altijd met een wranger spijkerbroek en die hebben ook lengtematen (zij heeft namelijk ook erg lange benen)

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:12

Ik heb 6 rijbroeken en rij meestal gewoon netjes met een dresuurrijbroek en leren laarzen haha!
Maar als ik dit paardje rij en ik ga geen lange trainingsrit maken vind ik het wel lekker om met mijn lange chaps te rijden (nu ook lekker warm!)
Het zadel neigt naar een weternzadel en heeft ook westernbeugels erop. Ik heb ook westernlaarzen en vind het wel makkelijk om met een spijkerbroek rond te lopen en dan chaps erop en meteen op het paard.
Als ik een lange traningsrit maak doe ik wel gewoon een rijbroek aan en korte chaps en goeie schoenen enzo.
Was gewoon benieuwd naar een eventueel lekkere spijkerbroek en of iemand daar ervaring mee heeft!

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:12

Ik denk dan dat stretch 't fijnst is, omdat het niet 100 % spijkerstof is. Maar volgens mij is met spijkerbroek rijden nooit fijn, zelfs niet voor 5 minuten!

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:17

Ik vind ze meestal ook niet fijn rijden hehe! Maar westernruiters rijden toch altijd met een spijkerbroek. Misschien moet ik eens naar een wrangler ofo gaan kijken.
En anders doe ik gewoon mijn rijbroek weer aan haha!

soesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:34

Als je een goede spijkerbroek wilt voor op je paard, moet je er op letten dat je geen dubbele naad aan de binnenkant hebt. Daarom rijden westernruiters met wrangler. Deze broeken hebben de dubbele naad aan de buitenkant. Maar er zijn wel meer spijkerbroeken die dit ook hebben, zijn veel goedkoper. En stretch vind ik dan ook erg fijn.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:38

Idd, stretch! Ik kan je geen merk aanbevelen, ik zou gewoon naar een spijkerbroeken winkel gaan en alle modellen die in je maat zijn even passen!

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:53

ok bedankt!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:54

Lhundol schreef:
Ik vind ze meestal ook niet fijn rijden hehe! Maar westernruiters rijden toch altijd met een spijkerbroek. Misschien moet ik eens naar een wrangler ofo gaan kijken.
En anders doe ik gewoon mijn rijbroek weer aan haha!

Ga eens kijken voor een Wrangler indd. Ik rij ook western, en ik heb gewoon een oude spijkerbroek uit de kast geplukt, met een heel klein beetje stretch erin. Zit heerlijk!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:57

Let uiteraard op dat er geen dubbele naad aan de binnenkant zit.
Overigens, Harry's Horse heeft leuke spijkerrijbroeken van ca 35 euro in de collectie. Is dat een optie?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:00

Zelf vind ik Wrangler niet zo lekker zitten, een spijkerbroek met stretch vind ik het fijnst rijden.
Levi's raad ik je ook niet aan die nieuwe broeken zijn van flut kwaliteit als het om rijden gaat dan. Heb nu 2x gehad dat ik een levi's voor het rijden had en de eerste keer (nee hij was niet te klein etc) dat ie met opstappen gewoon scheurt en een keer op een buitenrit met een flinke bok zat dr ook een scheur in. Nou daar gaat je bijna 100 euro.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:01

Ik rij altijd met mijn spijkerbroek van de hennes was toen 20 euro..heb er 2 weet niet of ze in lengte maten zijn..maar je moet vooral op de naad aan de binnenkant van je benen letten..die moeten niet de dik zijn...en die van wrangler zijn vroeger speciaal voor het westernrijden ontwikkeld..

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:31

Ik heb een keer met een spikbroek gereden nou dat reed zwaar k*t.
Paardrijbroekken zitten veel lekkerder of koop ee jonggin's broek..

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:43

Ik heb een paar spijkerbroeken van de Otto, van Flash Lights.
De prijs is goed, en is een beetje stretch, vind het heerlijk rijden.
Er zijn ook lengtematen, dus is ook de lengte geen probleem.

mirginoJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:20

ik rij met spijkerbroeken van MS mode en betaal daar 29 of 39 euro voor.

heb er een hele tijd geleden gelijk 5 gekocht!

het is het eigen merk van hun,voor mijn smalle taille en brede heupen DE perfecte broek.
kruipt niet omhoog met rijden,rijd me niet stuk,gewoon een fijne broek die betaalbaar is.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:23

HH heeft een spijkerrijbroek. Zit lekker en geen naad aan de binnenkant. Lijkt mij een goeie tussenoplossing.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:30

harry's horse heeft tog van die speciale rij-spijkerbroeken?
kijk anders ff op www. harryshorse.nl

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:45

ik rij ook western
ik vind een een spijkerbroek met stretch het fijnste.
merk maakt niet zo veel uit.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:40

de ene wrangler is ook de andere niet, er zijn meerdere 'soorten'. Ik rij ook western en neem altijd de 13MWZ die zitten mij het fijnst, die zijn wat dikker dan de 'normale' wrangler (die je in elke jeanszaak kunt kopen), de dikkere wrangler (met de spijkertjes langs je broekzakken en het dikkere wranglermerkje op je kontzak) zijn alleen bij de meeste westernstore's of via internet te koop. Beide soorten rijden wel fijn alleen de dikkere gaan wat langer mee

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:19

paardrij-spijkerroeken:
Afbeelding€45,-

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:12

Quarterh0rse schreef:
Zelf vind ik Wrangler niet zo lekker zitten, een spijkerbroek met stretch vind ik het fijnst rijden.
Levi's raad ik je ook niet aan die nieuwe broeken zijn van flut kwaliteit als het om rijden gaat dan. Heb nu 2x gehad dat ik een levi's voor het rijden had en de eerste keer (nee hij was niet te klein etc) dat ie met opstappen gewoon scheurt en een keer op een buitenrit met een flinke bok zat dr ook een scheur in. Nou daar gaat je bijna 100 euro.

wrangler heeft ook broeken met strech hoor ik heb de dayton gehad als ik het goed heb en daar zat strecht in. die zat ook erg lekker en schuurde absoluut niet
kost 65 euro

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:15

OK ik denk dat ik voor een Wrangler ga!