Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

appelbolfan schreef:De meeste paarden worden ten slotte ingereden op hun tweede of derde.. dan moet een paard dus wel volgroeid zijn.. anders groeit de rug niet goed...
Je kan een paard niet rijden als die nog niet volgroeid is...
xxxcatjuxxx schreef:een shetje is gewoon uitgegroeid waneer zijn kont niet meer hoger is dan de schoft.
T@nj@ schreef:appelbolfan schreef:De meeste paarden worden ten slotte ingereden op hun tweede of derde.. dan moet een paard dus wel volgroeid zijn.. anders groeit de rug niet goed...
Je kan een paard niet rijden als die nog niet volgroeid is...
Kijk jij eerst maar eens naar onderstaand plaatje voor je maar gaat aannemen dat je een paard op 2 of 3 jarige leeftijd kan inrijden, "want iedereen rijd een paard op die leeftijd in dus dan moet hij wel volgroeid zijn anders kan dat niet" BINGO, 3 is te jong! en 2 jaar daar wordt ik helemaal eng van zeg!
appelbolfan schreef:
relax, stel je niet zo aan.
ik zie elk jaar paarden ingereden worden op de leeftijd van 2/3 En bij de paarden daar komt de veearts elke 2 maanden zowieso langs om de paarden te checken » ze hebben nooit ergens last van. Je kan het mij niet kwalijk nemen dat ik er zo over denk. Ik heb het ten slotte altijd zo geleerd.
Laat mij me dan maar lekker aanstellen, ik loop niet achter de meute aan. Als ik jouw was zou ik eens goed het plaatje van de groeiplaten bestuderen en dan eens een eigen mening gaan vormen, dat zou je sieren. Een veearts moet ook zijn geld verdienen, die zal niet zo snel iemand afraden een paard zo jong al in te rijden, die controles doet hij ook niet gratis. Gelukkig zijn er nog veeartsen die niet alleen voor het geld bezig zijn en het wél afraden en er iets van zeggen bij mensen die het wel doen.