Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vincentlover schreef:ff samengevat dus:
je moet kijken naar het aanhangergewicht dat de auto mag trekken.
Dat mag je dus ook maximaal achter de auto hangen (dus niet de maximale toegestane massa, maar het gewicht dat de aanhanger op dat moment weegt) Heb ik het zo goed?
en we trekken sinds woensdag ivm lessen elke 2 weken ( om de week met een ander meisje ) een trailer inclusief 2 paarden
en dat gaat goed hoor.. !
superpluisje schreef:Dusss..... als dit in het kentekenbewijs van de aanhanger staat
Massa ledig voertuig 654 kg
Maximum massa voertuig 1.194 kg
Massa rijklaar N.v.t.
Laadvermogen 540 kg
Dan moet je dus niet kijken naar de maximus massa voertuig maar naar de massa ledig voertuig + wat er in staat dus het gewicht van je paard.
Snap ik het nu???
Oliviaatje schreef:jaja dus je moet het gewicht van je trailer + het gewicht van je paard(en) en dat moet minder zijn als maximum massa voertuig?
snap ik het nu?
Je leert waar je op moet letten en wat de valkuilen zijn. Is dus absoluut geen overbodige luxe
heb je enig idee wat er gaat gebeuren als zo een trailer voor zichzelf gaat beginnen??? dan is er geen houwen meer aan. KiWiKo schreef:even alle regeltjes buiten beschouwing gelaten, die maken het toch maar nodeloos ingewikkeld, kan je zelf ook logisch na denken![]()
Zowizo is het erg handig als je VOOR dat je de weg op gaat met een aanhanger met een paard erin gewoon even je E haaltJe leert waar je op moet letten en wat de valkuilen zijn. Is dus absoluut geen overbodige luxe
Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch als je geen wagen achter de auto bind die zwaarder is dan de auto zelf![]()
heb je enig idee wat er gaat gebeuren als zo een trailer voor zichzelf gaat beginnen??? dan is er geen houwen meer aan.
Daarnaast is wat je auto MAG trekken helemaal geen garantie dat deze het KAN trekken.
Zorg er dus altijd voor dat je er gewoon ruim onder zit.
Ik trek met mijn vito 110 cdi met gemak mijn 1,5 paardstrailer met een paard erin, ik voel het niet eens dat de trailer erachter hangt.
Terwijl ik als ik in mijn moeder haar opel astra rij, met de lege trailer erachter...... dan merk ik het al.
Dus gewoon zelf logisch nadenken
) over de bruggen van de A50 (toen nog zonder geluidsschermen).