ben ik te ZWAAR voor twister

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magictwist

ben ik te ZWAAR voor twister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:02

heeeeey

ik heb een vraagje ik rij op een shetlander van 13 jaar ik rij er niet elkedag op meestal 4 x per week...en dan niet egt heeeel sportief gewoon een beetje voor de lol

twister:

*ruin
*13 jaar
*ongeveer 1 meter
*stevig(zie foto)

ik :

*13 jaar
*1.68 m
* en weeg ongeveer 48 kilo

foto van mij op twister...

niet de leukste maar wel duidelijkst foto
Afbeelding

gr

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:03

Je bent in ieder geval wat te lang voor de pony, maar te zwaar....kan het moeilijk inschatten.

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:04

uhm sorry maar ik vind je wel iets te groot voor t arme ding.. sorry

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:04

te zwaar denk het niet, maar je brengt je pony wel uit evenwicht..
Buitenritjes zou nog wel kunnen, maar echt dressuur en springen enzo, of urenlange buitenritten.. Nee
sorrie, ik weet ook hoe erg het is om te stoppen met rijden van zo'n lekkerdinG

GoLizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:06

nou twis heeft geen last van jou en als ik je altij zie rijden is hij ook altijd vrolijk enzo dus ga maar lekker zo door.. kan best wel.. niet te lang maar goed..

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:07

Het zou wel kunnen qua gewicht qua lengte wat minder! Als je gewoon rustig aan doet gewoon zoals al gezegt werd rustige buitenritjes gaat doen kan het wel. KUn je nog even lekker genieten van dat kleine ding!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:09

Wel te lang, niet te zwaar.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:17

Het is geen mooi gezicht maar hij kan je zat houden hoor. Shetlanders zijn echt heel sterk. Het lijkt me alleen niet echt lekker rijden, je benen hangen helemaal onder zijn buik dus als je hem wilt aansporen moet je je benen helemaal omhoog doen, hihi.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:40

ook de kracht van een shet is niet eindeloos. ik zou je willen aanraden om je vraag nogmaals te stellen in het topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=479354&start=1025
daar zitten mensen die professioneel met shetten werken. ik vind je te groot. je komt nu al bij zijn knietjes en je beugels zij te kort. als je deze goed zou doen kom je bijna op de grond. en te groot is minstens even erg als te zwaar. maar goed, lees het topic maar eens.

meisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:45

Zal as ik jou was gewoon stoppen met de shet en lekker opzoek gaan naar een pony waar je wel op past.
Of ga gewoon ernaastwandelen maar niet rijden.

chelsea82

Re: ben ik te ZWAAR voor twister

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:31

Je bent er zeker veel te groot voor.Als jij je voeten uit de beugels haald kun je wel meelopen.Dit moet voor jou niet prettig zitten en voor de pony niet prettig lopen.Je zit hem met je lengte toch wel in de weg hoor.Ik zou, hoe hard het ook klinkt lekker op zoek gaan naar een grote pony, die beter bij je past.En als je te gek bent met de shet ga dan lekker poetsen en wandelen en dat soort dingen meer.Maar het rijden vind ik niet meer kunnen.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:34

te groot wel, maar te zwaar kan ik zo niet zien..
maar als jij zo groot bent en dat beestje zo klein, rijdt dat dan lekker?? Lijkt mij niet echt fijn rijden en misschien ook niet helemaal goed voor je rug

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:36

geen commetaar:?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 02:15

Ook ik ben van mening dat je niet te zwaar bent, maar zeer zeker wel te lang. Je brengt met je lengte je pony uit evenwicht en balns wat echt niet fijn is voor zo'n klien ding. Zoek ajb een andere pony om op te gaan rijden.

magictwist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 09:46

merrieveulen schreef:
ook de kracht van een shet is niet eindeloos. ik zou je willen aanraden om je vraag nogmaals te stellen in het topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=479354&start=1025
daar zitten mensen die professioneel met shetten werken. ik vind je te groot. je komt nu al bij zijn knietjes en je beugels zij te kort. als je deze goed zou doen kom je bijna op de grond. en te groot is minstens even erg als te zwaar. maar goed, lees het topic maar eens.

mijn beugels zitten juist op dressur maat en zijn dus egt niet te kort
het is een moment opnamen dat ik zo raar met mn benen zit

gr Nikita

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:48

Ik zie dat je bijna net zo lang bent als ik (scheelt 1 cm) en ik vind mezelf echt niet meer op een shet passen... Hij kan je misschien wel dragen, maar je hindert hem wel omdat je zo lang bent. Houd het gewoon bij af en toe een beetje rondhobbelen, dan maakt het niet uit.

magictwist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 09:53

idd dat doe ik ook er rijd nu een vriendinnetje van mij op die kunnen het goed samen vinden en waarschijnlijk gaat die voor de sulky:D en ik ga der ook egt niet sportief op rijden wat denk je dan!!!!!

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:58

Haha, je hebt je beugels écht niet op dressuurmaat!
Ik heb zelf 2 shetlanders van 102 en 105 cm, maar je zou niet meer op de mijne mogen!
Er wordt van het shetlanderstamboek uit vaak gezegd dat een shet tot 50 kilo kan dragen, dus ook wat dat betreft wordt het tijd om wat anders te zoeken of met hem te gaan mennen.
Zeker als je de shet zo leuk vindt zou ik juist zuinig op hem zijn.
Af en toe een buitenritje kan nog wel, maar geen dressuur of springdingen meer, lijkt mij.

magictwist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 10:06

ik heb ook al gezzegd dat ik niks sportiefs doe met dat beessie alleen maaaar een beetje rond hobbele!!!!!!!!!!!!!!!!
en een shet kan EGT wel meer dan 50 kilo dragen hoor!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:08

Goh goh.. ik ziwe niet zo wat het probleem is hoor, af en toe een beetje hobbelen ik bedoel je rijd er niet sportief mee dus

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:09

ik vind je wel te groot. dit lijkt mij echt niet lekker rijden. je kan bijna meelopen

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:17

Je vraag is of je te zwaar bent. Dat ben je niet. Maar voor het mooie kan je beter een grotere pony rijden.
Met je gewicht zal je pony geen last hebben maar als ik zie waar je benen komen zal hem dat wel gaan irriteren. Voor af en toe is dat niet erg maar voor 4 keer in de week vind ik het persoonlijk wel erg veel.

magictwist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 10:18

ja maar dat is ruim geteld deze week heb ik er 1x opgezeteen!!!!!!!!!

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:19

je voelt het ook wel als een shet je niet kan houden,, ik ben ook 18 weeg wel 54 kilo maar rij ook nog af en toe op een shet ik vind het prachtig haha, en als het beesje dat ook vind dan is er toch geen probleem.. als je maar lol heb in zoverre het kan toch? lekker boeiend als het er niet uitziet.....

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:21

Kenzo schreef:
Je vraag is of je te zwaar bent. Dat ben je niet. Maar voor het mooie kan je beter een grotere pony rijden.
Met je gewicht zal je pony geen last hebben maar als ik zie waar je benen komen zal hem dat wel gaan irriteren. Voor af en toe is dat niet erg maar voor 4 keer in de week vind ik het persoonlijk wel erg veel.

Hier ben ik het wel mee eens, alleen met het gewicht kun je hem wel uit evenwicht brengen

En inderdaad 4keer in de week ookal is het ruim geteld, is voor mijn denken te veel..

Ga lekker 1xtje rijden de rest lekker knuffelen, wandelen, mennen (kan ook eerst oefenen met longeerlijnen achter hem lopen) springen aan de hand, vrijheidsdressuur enz..
Er is zat te doen zonder te rijden!