Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mrie schreef:Het manouvreren met mijn eigen ruin gaat super. De merrie loopt op gelijke hoogte met hem, dat moet ik er nog proberen uit te krijgen. Zoals ik al zei ze houdt nog al van marcheren. Ik blijf nog even oefenen bedankt voor de tips.
Rupsje schreef:Ik doe dit ook wel eens in de bak, maar mijn jonge (6-jarige) paard wil vaak niet zo goed meelopen. Ze staat dan stokstijf stil en mijn eigen pony loopt door. Waardoor mijn arm dus zowat uit de kom getrokken wordt. Iemand tips hiervoor ?
Dennis schreef:Ik heb het touw altijd dubbel, niet om m'n hand, en m'n hand paard dicht bij me(dus zijn hoofd vlak bij mijn been).
Ik maak op deze manier zelfs flinke buitenritten(incl een galopje) met een hengst en merrie samen!!!
Je moet er wel handig in worden en ik merk dat mij dat al beter af gaat. Ik heb mijn hand paard vaak aan een touw halstertje, net ff scherper dan een gewoon halster, maar niet meteen een bit.
Mijn 2 jarige gaat ook al af en toe een klein stukje mee als hand paard(ff uit stappen oid) en dat gaat ook prima.
Taygalover schreef:Verliezen jullie nooit een paard?
Ik fiets 5 x in de week met Tayga, maar ze heeft nu al een keer of 8 losgestaan omdat ze op de noodrem gaat en dan valt er niets te houden. Lijkt mij dat je op het paard dit nog sterker hebt, omdat je geen voeten op de grond kunt zetten...
Ik wil haar ook graag als handpaard meenemen, maar durf het eigenlijk niet zo goed.
Toydoll schreef:Je moet het noodrem gedrag eerst afleren, door ze dus bijv een touwhalster om te doen (als ze dan een noodrem maken is het voor het paard ook uiterst onprettig)
Dan eerst met ze lopen /rennen, en dan pas rustig en heel langzaam gaan fietsen, en een fiets mee nemen die mag vallen! Want als ze dan de noodrem inzetten kan je gewoon je fiets laten vallen en je volledig op je paard concentreren.
Wat je iig niet moet doen is het paard loslaten, je moet dus zorgen dan je deze vast kan houden, want als het dier los is hebben ze ook zo door dat het dus werkt en zullen ze het blijven doen....
Als ze eenmaal door hebben dat de noodrem niet werkt dan kan je ze ook wel als handpaard meenemen, idd een zweepje mee is ook nooit verkeerd, als ze dan gaan sloffen kan je ze even wakker maken en voor inhalers kan je de weg blokeren.
Taygalover schreef:Verliezen jullie nooit een paard?
Ik fiets 5 x in de week met Tayga, maar ze heeft nu al een keer of 8 losgestaan omdat ze op de noodrem gaat en dan valt er niets te houden. Lijkt mij dat je op het paard dit nog sterker hebt, omdat je geen voeten op de grond kunt zetten...
Ik wil haar ook graag als handpaard meenemen, maar durf het eigenlijk niet zo goed.