verkeerde naam in paspoort, en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

verkeerde naam in paspoort, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:11

Ik kreeg net me paspoort van mijn paard genaamd "fries" binnen.
Tijdens het opmaken van de papieren vroeg mijn veearts, van hoe heet hij?
Ik zei dus; Fries. Hij; Hoe? Gewoon Fries. Ik ja, gewoon Fries. Hij; geen Peter R de Fries. Ik, zei dus, NEE, gewoon fries. Hij; okeey.
Nou kreeg ik dus het paspoort en heeft die er toch Peter R de fries van gemaakt. Wat moet ik hier nou mee, hij heeft gewoon Fries, en ik wil het ook niet anders hebben. Kan ik de kosten op de veearts verhalen, of zal de NRPS het alsnog gratis veranderen? Iemand met ervaring hiermee?

carlijn83

Re: verkeerde naam in paspoort, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:17

hahaha, is dit serieus??
...........Peter R de Fries........... humor!!

Maar goed, als dit echt zo is zou ik contact zoeken met kantoor waar je paspoort gemaakt is, het verhaal uitleggen en vragen om een nieuwe, of vragen hoe het veranderd moet/kan worden.
Als je daar (waarschijnlijk wel) een rekening voor krijgt zou ik m voorschotelen aan je DA.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:19

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik ben bang dat het je wel geld gaat kosten. Of je moet het echt kunnen bewijzen dat die dierenarts het fout heeft gedaan.
Bij mijn paardje stond dr naam niet volledig in haar paspoort, ook door een foutje van de dierenarts. Maar om het te veranderen koste best veel geld (weet niet meer precies hoe veel), dus ik heb het maar zo gelaten.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:20

Ja, het is echt waar Kom ik aan met een mooie barokke hengst op wedstrijd.... Zie je het voor je?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:20

Ik heb ook een grapje gehad met mijn paspoort met de dierenarts.
Hij had in mijn boekje geschreven

Ik heb toen de knhs gebeld en het hele verhaal uitgelegd en toen mocht ik voor 15 euro mijn paspoort laten vervangen en dat heeft de dierenarts toen betaald.

Het is de fout van diegene die het niet goed doet dus ik vind dat diegene er dan ook voor moet betalen.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:21

Ik vind het ook wel grappig, ik zie de mensen al kijken bij de prijsuitreiking!!

Maar: geen paniek:
Als je wedstrijden gaat rijden kan je een andere naam opgeven voor de startkaart als `wedstrijdnaam`. Dus wat dat betreft hoeft het niet uit te maken.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:22

Ik zou zeker contact openemen met je veearts en toch wel vertellen dat dit zeker niet de bedoeling was en als er kosten aan het wijzigen zijn die voor hem zijn.
HEb je getuigen van dit gesprek? Die kunnen van pas komen.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:25

Ik vind het eigenlijk wel heel erg stom van de DA dat hij wel de naam opgeschreven heeft die hij als grapje zei. En ik zou hem dan ook zeker de rekening voorschotelen...

carlijn83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:35

Barvrouwke schreef:
Ja, het is echt waar Kom ik aan met een mooie barokke hengst op wedstrijd.... Zie je het voor je?

Sorry hoor maar het klinkt bijna te grappig om waar te zijn

Ik zou echt even informeren bij t kantoor waar je paspoort gemaakt is, overleggen wat het kostenplaatje eventueel gaat worden. Dit voorleggen aan de DA, kijken hoe ie reageert. (bewaren DA die formulieren??)
Dan kijken hoe je staat en wat je er voor over hebt als je het niet voor elkaar kan krijgen dat de DA betaald.

Als je op concours gaat, en een startkaart aanvraagd kun je een andere wedstrijdnaam opgeven dan de naam die in t paspoort staat.
Suc6!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:33

Ik snap 1 ding niet, moet je niet zelf de papieren controleren en opsturen naar de PUI? Dat hebben wij namelijk altijd zelf moeten doen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:37

Wahahaha stupid zeg

Het is btw Peter R de Vries met een V....
Ik heb wel eens gehad dat bij 1 van mijn merrie`s op papier stond:

Donkerbruin platenbond, dat heeft het stamboek zonder kosten gewijzigd.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 17:39

@rubywhite; Het is een Frieze hengst.. vandaar fries.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:04

wahahaha nou dat is helemaal stupid...

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:29

Ik zou in dit geval zeker even contact opnemen met de dierenarts die de formulieren heeft ingevuld. Misschien is hij bereid om je tegemoet te komen in de kosten die een wijziging met zich meebrengen.
Heb je de formulieren na het invullen niet gecontroleerd? Mijn DA laat altijd even lezen namelijk om dit soort dingen te voorkomen.

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:30

Hahahahaha, eigenlijk vind ik het wel een briljante wedstrijdnaam !
Ik zie het al helemaal voor me... moet er erg om lachen !
"En dan zien we nu in de ring...: puntje-puntje-puntje op Peter R de Fries!"
En dan komt er zo'n stoere friese hengst de ring in, hihi !

Maar wel een beetje vreemde actie van je veearts.... wat dacht ie nou zelf dan toen ie dat opschreef ?
Lijkt me logisch dat hij een reactie van jou kan verwachten... zoiets heeft ie echt niet per ongeluk opgeschreven

Inderdaad kun je bij je startkaart-aanvraag gewoon een andere wedstrijdnaam opgeven, maar als je het ook in het paspoort correct wilt hebben staan dan zou ik de rekening zeer zeker aan de veearts doorgeven !

Wel ff laten weten hoe het afloopt he !

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:40

Zeker omdat ik een uitspraak van PRDV kan herinneren waarin hij zei dat paardrijden GEEN SPORT was

Maar om eerlijk te zijn, ik vind het behoorlijk l*llig, en ik zou de DA vriendelijk verzoeken dit op zijn kosten te wijzigen !

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:53

Bij mij stond er eerst ook een naam fout in het paspoort.
Ik heb ze gebeld en ze hebben het toen kosteloos veranderd.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:11

Ik vind hem eigenlijk ook wel heel erg grappig ...

Peter R. de Fries, hoe komt hij erop

Maar even serieus, ik kan me voorstellen dat jij er niet op zit te wachten dus zou even een belletje gaan plegen. Moet je ervoor betalen zou ik kijken of je DA dat niet wil vergoeden, het was immers zijn geintje . En de wedstrijdnaam kun je altijd zelf kiezen, dus er is ook geen man overboord als je de naam in het paspoort niet meer wilt veranderen, maar er ook niet mee op wedstrijd wilt!

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:16

hmm, lollig hoor...een da die denkt dat ie grappig is.
In jouw plaats zou ik het absoluut niet kunnen waarderen en er op staan dat meneer de lolbroek ervoor zorgt dat het gerectificeerd wordt...

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:00

hahaha klinkt wel grappig.

Sorry nu even serieus,
Bij Annebel hadden ze de verkeerde 'nummers' van haar ouders in het paspoort gezet en de naam van haad opa verkeerd. Dit is kostenloos aangepast. Maar was geen fout van de DA.
Ik zou, als je moet betalen, de kosten bij de DA neerleggen, het is immers zijn fout en je hebt het duidelijk aangegeven.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:01

Sorry, kan het niet laten, maar ik lag dus echt onder de tafel van het lachen.

Ik zou dus de humor hiervan inzien en het lekker zo laten.

Over de wedstrijden, mijn paard heet R. Baggio de Kushti Grai, maar op wedstrijden is het altijd gewoon Baggio.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:17

Haha sorry maar ik vind hem wel heel grappig
Maar gewoon veranderen dan, en mocht het je geld kosten, zou ik even langs je veearts gaan

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:26

Leonoor schreef:
Sorry, kan het niet laten, maar ik lag dus echt onder de tafel van het lachen.

Ik zou dus de humor hiervan inzien en het lekker zo laten.

Over de wedstrijden, mijn paard heet R. Baggio de Kushti Grai, maar op wedstrijden is het altijd gewoon Baggio.

Mee eens.
De naam is toch ook GEWELDIG?!
Peter R de Fries.................

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:01

Hahahah lag helemaal dubbel, briljant gewoon. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent en het gaat aanpassen. Als grapje eenmalig is het ook wel leuk maar je paardje blijft er zijn hele leven mee opgezadeld....anyway het is wel grappig om later te vertellen.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:03

ik vind het een topnaam ! je moet er maar opkomen,
joh voor de wedstrijden geef je gewoon je eigen wedstrijdnaam op, verder noem je hem zelf gewoon fries (wat ik niet echt superorgineel vind trouwens)
en in het paspoort staat peter r de fries...

anders opsturen en dan veranderen ze het misschien wel maar denk dat er een kruis door het eerste stukje komt en dat je het zo weer terug krijgt.
zou ik persoonlijk niet doen!