Advies stalschoenen met stalen neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karoena

Advies stalschoenen met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:23

Ik wil nieuwe stalschoenen gaan kopen, ik loop nu nog op een soort bergschoenen. Nou zit ik met de vraag of ik nou met of zonder stalen neus zal nemen. Hebben jullie hier ervaring mee?? Is dit gevaarlijk of juist heel veilig? Zit dit lekker? Ik denk bijvoorbeeld aan Mountain Horse of Ariat...

Ik hoor graag jullie reacties.

Groetjes,
Karoena

dorientjuh

Re: Advies stalschoenen met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:25

Als je schoenen met stalen neuzen gaat kopen, moet je erop letten dat ze ook zijn getest dat de neus niet indeukt als er een paard op gaat staan.

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:35

Ik loop al jaren op Ariat's zonder stalenneus.. vind die schoenen vaak te zwaar. Maar ik hoor wel goede verhalen over de Ariat;s met stalenneus

Karoena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:37

ik heb al eens meegemaakt dat een paard op mijn voet is gaan staan, dus misschien is dit wel handig?!

Karoena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:38

Maar of het nou lekker zit en ook goed beschermd, dat vraag ik me af??!!!

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:51

Paarden (vooral veulens) gaan bij elkaar op de voeten staan als dominantie spelletje. Als het goed is heb je geen stalen neuzen nodig. Ik denk zelf dat die schoenen idd zwaar zijn en dat kan lastig zijn.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:52

ik heb stalschoenen met stalen neuzen, wel zo prettig, heb niet graag een paard op mijn tenen en ik vind het niet anders zitten dan zonder..

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:53

die van Ariat zijn erg goed!! die zijn er met én zonder stalen neus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:57

Na twee maal mijn tenen verbrijzeld te hebben.Heb ik nu ook schoenen met stalen neuzen,ik heb er wel aan moeten wennen omdat ze iets zwaarder zijn.Je moet het zelf even proberen.

Dat een paard uit dominantie op je tenen gaat staan is onzin, ze hoeven maar te schrikken of iets en springen opzij,als je dan pech hebt, net als ik ,heb je wel 700 kg op je tenen en die zijn er niet tegen bestand.

Mirannda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:59

de ariat's met stalen neus zijn mooi

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:15

Ik heb van mijn werk schoenen met stalen neuzen. Keurig slank model, niet van die lompe dingen en het gewicht vindt ik ook niet opvallend. Kijk gewoon eens rond bij een zaak die in werkkleding doet en vraag even na hoeveel de schoen in kwestie kan hebben. Uitgaande van een groot paard, moet die schoen dus een 200 kg kunnen hebben. Dat zal meestal geen enkel probleem zijn.
De schoenen die ik heb, lopen ook heel behoorlijk. Zal er de vierdaagse niet op willen doen, maar een gewone wandeling kan uitstekend.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:18

ik zit er ook aan te denken omdat ik soms een pony moet doen die erg draait en keert. dan is het niet zon heel probleem als ie op me voeten gaat staan
ik zag laatst in de Paard&Co zon advertentie staan

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:51

Ik ben nogal huiverig geworden van de verhalen met stalen neuzen. Als een paard er verkeerd op gaat staan zijn zo je teentjes eraf! Je hebt wel neuzen met plastic dacht ik, die gaan nog wel terug als ze worden ingedeukt.
Zelf heb ik ook met stalen neuzen (gekregen van stage), maar die heb ik eigenlijk nooit meer aan. Ze zijn veels te zwaar en superlomp.

IJzersterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:31

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de stalen neuzen van tegenwoordig zo gemaakt dat ze niet meer kunnen indeuken.
Ik heb ook (gewone, dus niet lomp )schoenen met stalen neuzen gewoon via zo'n "werkkleding-bedrijf".
Maarre... meestal als er een paard op je voet gaat staan, gaan ze net op de wreef staan.
Bij mij iig wel
Heb ook wel eens van die enorme lompe dingen gezien die ook op je wreef bescherming biedt.
Maar als je echt zeker van je zaak wilt zijn, moet je eigenlijk gewoon ouderwetse houten klompen kopen

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:22

Ik heb van die Caterpillars, deze zitten erg lekker (als ze eenmaal zijn ingelopen) en je voelt zowat niets als er een paard op springt.
Alleen was ik van de week zo snugger om ze dus niet aan te trekken en uitgerekend die keer springt er een paard op mn voet (toen had ik leren laarzen aan) en brak ik dus mn grote teen (voor de 4e keer)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:27

Let er bij stalen neusen op de de rand niet recht is, maar zegmaar hol, een boogje erin.
Als dat niet zo is en je paard gaat een beetje ongelukkig op je voet staan klapt de neus om en breken je tenen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:42

Hmmmm...ik vind stalen neuzen wel zo veilig.Menig van mijn poezelige teentjes zijn al eens gered door die dingen .
Zwaar en lomp...och dat valt wel mee...ik loop al zeker 10jaar dag in dag uit op die dingen.Je went er vanzelf aan....
Bovendien kun je ook nog eens iemand ongestraft een schop onder zijn.....geven ...grijns.

Je moet even kijken wat voor gewicht zo'n neus kan hebben.Ik heb wel eens een krachtpatser op mijn voet gehad...maar het enige wat ik eraan overhield was een scheur in het leer.M'neer draaide weg op mijn voet en had net nieuwe ijzers.Ik wil niet weten hoe mijn voet eruit had gezien zonder die schoenen.

Ja...ik heb ook ooit eens een gebroken teen opgelopen omdat een paard daar op ging staan...vond dat geen aanrader
Vanaf die dag besloten....voor mij alleen nog schoenen met stalen neuzen op stal!!
Ik heb trouwens originele werkschoenen van de bata....die kunnen heel wat hebben.Er zit zo'n papiertje bij met allerlei dingen wat die schoen kan hebben.Een heel veilige schoen.

Groetjes,Tinky

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:51

Citaat:
Ik wil niet weten hoe mijn voet eruit had gezien zonder die schoenen.

Ik kan je wel vertellen hoe een voet eruit ziet waar een paard op heeft gestaan zonder dat er een schoen om die voet zat

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:54

ik heb jaren op een stal met zware koudbloeden gewerkt waar schoenen met stalen neuzen gewoonweg verplicht waren. Er is geregeld een paard op m';n voet gaan staan en m'n schoen is nog nooit ingedeukt. Ik heb nu een paar schoenen die op bergschoenen lijken en vederlicht zijn, met stalen neus, gekocht bij de Welkoop, zitten heerlijk!

overigens weet ik ook hoe een voet eruit ziet waar een koudbloed op heeft gestaan en die een gewone schoen aan had..... mijn eigen rechtervoet, ik zal nooit meer elegante schoentjes kunnen dragen

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:16

Schoenen met stalen neuzen hebben ook een keurmerk (net als bijvoorbeeld Kemakeur van electrische apparaten) Als je schoenen koop met een keurmerk zal dit niet gebeuren. Waar zijn anders schoenen met stalen neuzen voor, in de bouw worden ze ook gebruikt. Ik heb zelf de Mountain horse stalschoenen, ze lopen heerlijk. Ik gebruik ze erg veel ook met lange wandelingen. Nergens last van dat ze zwaar zijn of niet lekker lopen. Ook het rijden gaat prima met deze schoenen

Karoena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:32

Hoi Mistral94,

Welk model van Mountain Horse heb je?

Groetjes,
Karoena

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:45

De protective rider geloof ik. Zat rond de 125 euro

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:26

ik rij met mijn stalschoenen met stalen neuzen. ik moest die aanschaffen wegens omgang met hengsten. Ik doe er nu al 3 jaar mee en ze zijn nog perfect. ik heb er ongeveer 60 euro voor betaald

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:04

Je kan ook eens gaan kijken bij een bouwmarkt of een tuincenrum,daar hebben ze ook nog wel eens schoenen met stalen neuzen.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:38

Stalen neuzen kunnen indeuken, en dan heb je een probleem.. Je breekt je tenen waar je bij staat..
Ik werk nu zonder, en als een paard bij mij in de buurt komt ( in de buurt van me tenen) heeft ie al een snauw te pakken.. Ik heb meestal werkschoenen van 1 maat groter, dan kan ik me tenen wegtrekken als er iets gebeurd.