Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Larslover schreef:Je zou info kunnen vragen bij de Groningse studenten paardrijvereniging Parafrid: www.parafrid.nl
Ik weet niet of er mensen van hen hier op bokt zitten. In de huiskamer hebben de studenteruiter wel een topic: het groot studentenruiter blaat en roddel topc.
Flew schreef:Ik studeer ook in Groningen, maar heb het makkelijk, ik woon 20 kilometer verderop, en daar woont mijn paardje ook.
Het stalgeld hier in Groningen was ongeveer 75 gulden goedkoper dan in IJsselstein, waar mijn pony toen stond.
Flew schreef:Ik heb er wel over gedacht om op kamers te gaan, maarja, waar laat je je paard dan.
Je zou eventueel wel kunnen kijken voor stalling in bijvoorbeeld Haren, dat is vanuit Groningen te fietsen en de busverbinding is ook goed.
PeruaansePas schreef:Ik ben destijds vanuit Nieuwegein naar Groningen verhuisd met mijn pony. Mijn pony kon ik 2 km van mijn studentenkamer stallen bij particulieren, voor weinig geld.Het stalgeld hier in Groningen was ongeveer 75 gulden goedkoper dan in IJsselstein, waar mijn pony toen stond.
Ik had ondanks mijn studie en bijbaan genoeg tijd voor mijn pony. Hij kwam sowieso elke dag in het land, dus als ik eens een dagje minder tijd had kwam hij er wel uit en kreeg hij wel zijn verzorging. Ik had door mijn studie/bijbaan/pony geen tijd en geld meer voor een studenten vereniging, maar ik heb dat eigenlijk nooit gemist. Ik had gelukkig al vrienden in Groningen.

) Citaat:Dat heb je goed voor elkaar gekregen PP. Ik zit zelf ook een beetje te denken om op kamers in Groningen te gaan, maarja, dan moet ik werken om de boel rond te krijgen, en school, bijbaan, paard is wel erg veel.
Maar hij gaat ook studeren op de RUG en in groningen wonen. Dus dat scheelt al een beetje.
misssixty schreef:Ga je HBO of Universiteit doen?? Ik begin in september namelijk met HBO Sociaal Juridische Dienstverlening en die is het eerste half jaar gezamelijk met HBO Recht!
Flew schreef:misssixty schreef:Ga je HBO of Universiteit doen?? Ik begin in september namelijk met HBO Sociaal Juridische Dienstverlening en die is het eerste half jaar gezamelijk met HBO Recht!
Ik zit nu in het eerste jaar van SJD.
misssixty schreef:Manege in Vries, de Eswal heeft in overleg wel weidegang maar dat is wel weer een half uur met de bus vanaf grun.
Stalling is niet heel erg duur en je kunt vaak rijden, 2 binnenbakken, 1 buitenbak en prima uitrijmogelijkheden.