(Verzorg)paard bezoeken - Rijkleding aantrekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

(Verzorg)paard bezoeken - Rijkleding aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 15:47

Misschien een stomme vraag maar als jij voor het eerst bij een paard gaat kijken die je evt. gaat verzorgen, trek je dan al meteen je rijkleren aan of je gewone kleren? Als je je rijkleren aantrekt staat het dan niet meteen zo dat je wilt rijden?
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 06-03-06 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel wat duidelijker gemaakt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:49

Ik zou gewoon mijn "gewone" kleding aantrekken.
Rijkleding komt inderdaad nogal voorbarig over, teminste dat vind ik dan

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:50

Tja, lastig. Ik zou denk ik toch m'n gewone kleren aandoen. Zeker omdat het nog niet zeker is dat je het paard gaat verzorgen. En het kan zijn dat het niet de bedoeling is dat je het paard gaat rijden?

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:51

Ikzou de eerste keer gewone kleding aantrekken ..
Je gaat bij de eerste kijk toch niet meteen rijden ..
Als er daarna een verovlg afspraak volgt voor verdere kennismaking met het paard kun je natuurlijk wel je rijkledign aantrekken ..

Duvel91

Re: Wat zou jij aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:51

Als ik naar een verzorgpaardje/pony ging kijken deed ik ook altijd mijn 'gewone' kleren aan, ik vind anders dat het idd wel staat van 'ik moet rijden'.

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:52

Hangt van de situatie af lijkt mij.

Als jij hebt afgesproken dat je een proefrit maakt op het paard; de 1e dag; dan kom je in je rijkleding. Anders zou ik inderdaad ook kiezen voor gewone kleding..

Denk overigens niet dat het veel uitmaakt; als je op een manege rondloopt & je vraagt aan iemand of je zijn/haar paard mag verzorgen & je loopt in je rijkleding rond lijkt het mij ook niet dat hij/zij gelijk van jou denkt dat je alleen maar op het rijden uitbent.

Bovendien hoort bij paardrijden paardrijdkleding dus zou ik het niet eens zo vreemd vinden als hij/zij de 1e x bij mij in rijkleding aan zou komen; maar dat is mijn mening.

Angela

Re:

ik zal dan gewone kleren aantrekken, waarmee je toch kan rijden (dus geen strakke spijkerbroek). Dan kun je toch rijden als ze dat aanbieden, maar leg je het er niet bovenop...

aur0ra_h0rse

Re:

trek een jogging broek aan, kan je lekker mee rijden, en het ziet er niet uit of je gelijk wil gaan rijden! en gewoon een mooie paarden trui ...of wat jij gewoon altijd tijden het rijden aan hebt!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:59

Het ligt eraan wat je met de desbetreffende eigenaar van het paard hebt afgesproken!
Als je met hem/haar hebt afgesproken dat je een proefritje gaat maken om te kijken of het klikt is er niets geks aan.
Anders zou ik gewoon mijn gewone kleren aandoen!

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:06

zoals de meeste al zeiden.. ik vind het ook een beetje raar staan als je meteen in je rijkleren komt

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:07

Als ik naar paarden ga, doe ik altijd mijn rijbroek aan.
Dus ík zou mijn rijbroek aan doen..

Hmm, ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:17

Ik zou een spijkerbroek aantrekken.... want ik kan zowel met een rijbroek als met een spijkerbroek rijden....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:23

Rijkleren aan maar laarzen en cap in de auto laten.
Ik vind het zwaar irritant als er mensen komen kijken en ze hebben niet eens spullen bij, is voor mij echt een reden om gelijk te zeggen dat het niet meer hoeft.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:48

hmm nu ga je de keuze moeilijk voor me maken! haha

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:53

Ik zou in m'n gewone kleding gaan.
De eerste keer dat ik ging kijken had ik m'n gewone ruime jeans over m'n rijbroek en korte jodpurs zitten .

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:57

Ik zou ook gewone kleren aandoen als er niks is afgesproken, maar wel kleding waar je ook in zou kunnen rijden. Als je er dan toch op mag, kan dat in ieder geval!
Maar het is wel een lastige keuze opzich, als je erover nadenkt...

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:59

Wat heb je afgesproken? Dat je alleen ging kijken of dat je miss ook ging rijden?
Als je het echt niet weet kan je altijd nog een broek over je rijbroek heen doen, dan kan je je nog verkleden als je gaat rijden.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:59

ik deed rijkleren aan. Maar wij moesten 2 uur rijden, en we zouden haar gelijk meenemen, maar achteraf was het toch geen pony voor mij.
Toen zijn we naar een ander wezen kijken, 5 min verderop, maar daar gingen we zonder afspraak heen.
btw; dit hoort volgens mij niet op VMR.

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:03

Ik had de eerste keer mn 'stal' kleren aan, oudere schoenen, spijkerbroek en mn trui die k met rijden ook altijd aan heb, en had mn cap, laarzen en rijbroek in de auto.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 18:07

nouja het is makkelijk geworden voor me, een meisje heeft er vanavond les mee en ze vroeg of ik wilde komen kijken dus ik doe me gewone kleren aan

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:05

ja, aan het begin had ik dat ook toen ik voor het eerst kwam kijken.. maarja, je bent toch bij paarden en je hebt wel kans dat je smerig word dus waarom zou dan nog gewone kleren aantrekken? Ik heb toen dus wel mijn paardrijkleren aangedaan en ik ben blij dat ik dat gedaan had want ik was behoorlijk smerig geworden (we waren het bos in geweest met de kar )

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:16

ligt eraan of je hebt afgesproken te gaan rijden .
enm met rijkleren is niks mis doe je gewoon geen rijlaarzen aan !

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:07

Urielle schreef:
Rijkleren aan maar laarzen en cap in de auto laten.
Ik vind het zwaar irritant als er mensen komen kijken en ze hebben niet eens spullen bij, is voor mij echt een reden om gelijk te zeggen dat het niet meer hoeft.

Dat wilde ik ook zeggen.
Als het de bedoeling is dat je dat paardje gaat verzorgen en ook rijden, zou ik zeker laarzen en cap meenemen. Als je erop mag vind ik het juist raar als je niets bij je hebt.
Bovendien zou ik zelf eerst iemand op mijn paard willen zien rijden voordat ik zou toezeggen dat ze mogen komen verzorgen.
Als het alleen maar om poetsen en knuffelen gaat, kan gewone kleding wel. Maar bij paarden hoort rijkleding, vind ik.

JackenJill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:25

Volgens mij heb ik dat gewoon besproken met de eigenaresse van Tom. Heb gewoon gevraagd of ze wilde dat ik rijkleding aandeed/meenam, en dat vond ze een goed idee. Heb ooit lang geleden ergens anders een paard bezocht en die eigenaresse wilde liever dat ik eerst alleen maar kwam kijken, dus deed ik mijn gewone kleding aan. Dus ik zou het gewoon in overleg doen!

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:31

Ging eigenlijk juist hetzelfde vragen
Krijg mss een verzorgpaardje dat alleen western gereden wordt dusja, daar ga ik zeker nog niet mee rijden...
Maar ik dacht mss voor op de wei fzo... Maarja, als het doorgaat zal ik m'n gwne kleren wel aandoen...