Wij hebben een weiland gekocht en we willen er een shetlander op zetten voor de begrazing en omdat het zeer leuke beestjes zijn. We zouden er ook op rijden/ mee gaan wandelen/ aanspannen voor een klein karretje etc.
Nu, ikzelf heb al 5 jaar ervaring met paarden, en heb zeker voldoende ervaring om die pony te onderhouden. Het weiland grenst aan onze tuin en is groot genoeg. ( 5 hectare
) Ik ga met mijn instructeur nog overleggen over wat ik allemaal nodig heb en zo, hoevaak ik hem kan rijden enzovoort... Het zal niets tekort komen 
Nu, mijn ouders willen toch al enkele voorzorgen nemen voor de pony komt natuurlijk. De pony zou het hele jaar door in de weide staan, er is wel een schuilstal ter beschikking.
Wat zijn de basisbenodigheden dat we volgens jullie nodig hebben? Hooi natuurlijk, is krachtvoer ook nodig?? Wortels en zo zal hij ook krijgen hoor. Zal hij een deken nodig hebben in de winter als we hem gaan rijden of moeten we de natuurlijke vachtgroei zijn gang laten gaan?
Ik wil even jullie mening weten, maar ga me ook grondig informeren bij mensen die er ook veel van weten
Ik weet dus wat ik doe hoor 
Graag ideeen.
) en natuurlijk krijgen ze nog vitamines