Paard brengt schade aan.word dit vergoed door WAverzekering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princess

Paard brengt schade aan.word dit vergoed door WAverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 18:10

Mijn paard heeft schade toegebracht aan de een trailer van een vriendin, ben ik hiervoor verzekerd? Word dit vergoed door de WA verzekering?(voor het verhaal hierachter zie mijn andere topic), paard gaat liggen op trailer)

ellepel

Re: Paard brengt schade aan.word dit vergoed door WAverzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:53

ja hoor daar ben je gewoon WA voor verzekerd.

ik heb eens een paard gehad die achteruit tegen een auto trapte en er een deuk inzat, mijn WA heeft toen alles vergoed.

komt dus wel in orde

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:25

Ik heb een keer een fiets omver gereden met mijn kar, werd ook gewoon vergoed! ( de kar natuurlijk, hahaha, neehoor de fiets!)

pimmetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:24

Volgens mij valt schade veroorzaakt door dieren gewoon onder je WA-verzekering. Gelukkig dat je in elk geval verzekerd bent!! Anders was je je vriendschap misschien wel kwijt

florentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:05

het is wel zo dat je moet melden bij je WA verzekering dat je een paard bezit, tenminste dat moest ik en toen ging mijn premie iets omhoog! Ik hoop voor jou dat dit bij jou niet het geval is. succes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:14

Paarden zijn voor de verzekering huisdieren en dus wordt het gewoon vergoed.
Wij hebben het toen nagevraagt omdat we iemand anders z'n trailer meenamen op vakantie

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:40

en paard telt idd gewoon als huisdier, dus het wordt gewoon vergoed.
wel is het zo dat je maar een maximaal aantal paarden mag hebben om ze onder huisdieren te laten vallen. anders gelden er weer andere regels.

florentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:41

ja dat bedoelde ik eigenlijk ook sorry!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:15

yep 1 paard valt onder je WA verzekering, ik heb een deuk in ene vrachtwagen gereden met Q en vlak erna een deuk in een auto, werd beide gewoon vergoed
ben daarna extra verzekerd en mocht toen voor een absurd bedrag schade per jaar maken, en zal je zien, daarna nooit meer iets beschadigd met die maffe knol
nu dus weer alleen een WA verzekering en geen aparte verzekering meer voor de paarden

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:28

Ja, dat wordt verzekerd. Ik heb eens met mijn paard een rijdende suzuki alto total loss gereden. Mijn paard had niks, alleen een schaafwond. De verzekering heeft toen 1500 euro uitbetaald.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:55

STOP, jouw paard stond in de trailer en is gaan liggen???? Dan is het maar helemaal de vraag of de verzekering iets betaald. Dat heet opzicht en is vaak uitgesloten. Je kan ook denken aan risicoaanvaarding. De trailer eigenaar weet dat er iets kan gebeuren als er een onervaren paard op de trailer staat. Eigen schuld.

Je kan beter de cascoverzekering van de trailer aanspreken, als die er niet is kun je natuurlijk altijd nog je AVP vragen.
Beter is het om van te voren af te spreken wat er bij schade gebeurt of alleen casco verzekerde trailers te lenen.

Deze situatie is dan ook niet vergelijkbaar met "tegen een auto van een vreemde aanrijden"

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:28

ben het met amondi eens.

Ik weet niet op welke naam (van wie) die trailer staan. Maar als die gene aan de verzekering heeft gemeld (van de auto) dat er wel eens een trailer met paard getrokken wordt dan wordt dit vergoed door de verzekering van de eigenaar van de auto. (hiervoor betaal je iets meer premie per maand maar dat valt echt heel erg mee!)

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:40

De schade AAN de trailer wordt nooit vergoedt door de WA verzekering vd auto. Trailer en auto zijn een geheel.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:52

ja dat dacht ik dus ook altijd, maar het blijkt dus als je een extra premie betaald voor je autoverzekering en de verzekering dus op de hoogte is dat je regelematig met een trailer rijdt dit dus wel vergoedt wordt. nu zal dit ook weer per verzekering verschillen lijkt mij.

Only_Hellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:07

De autoverzekering vergoedt de schade aan de aangekoppelde trailer? Wat Amondi zegt, auto en trailer zijn één geheel vwb de WA verzekering. Dus als één van beide schade aan een derde toebrengt.
De opzichtclausule kent uitzonderingen bij sommige maatschappijen: vriendendiensten kunnen tot 10.000 euro gedekt zijn.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 18:02

Ik heb het over mijn WA verzekering, die vergoed schade die ik aanricht en daar schijnt dus ook dieren onder te vallen.
en nog een punt het wat geen onervaren paard, ze heeft al vaak zat op de trailer gestaan en ook met 2en.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:30

Als er sprake is van schuld!
Nu heeft de eigenaar vd trailer willens en wetens zijn trailer beschikbaar gesteld en is je paard omgevallen. Waar zit hem dan de schuld van jou of je paard? De eigenaar kan weten dat er wat kan gebeuren en toch leent hij zijn trailer uit. Dat heet risico aanvaarding. Jij en je paard hebben niets onrechtmatigs gedaan, het is een ongelukje. Ergo, de maatschappij hoeft alleen te betalen als er door jou of je paard een onrechtmatige daad is gepleegd. ( TEGEN een geparkeerde auto aangelopen die gewoon op de weg staat.)

Je hebt geen schuld en dus hoeft de verzekeringmij. niet te betalen.
Dat jij je moreel aansprakelijk voelt om de schade te vergoeden, dat gaat hun niks aan.

En idd, sommige maatschappijen verzekering opzicht mee( opzicht is als je spullen van de gedupeerde onder jouw beheer had toen het stuk ging, b.v. een geleende boormachine die je van de trap af laat vallen) maar ze zijn wel heel erg strikt en streng daarin. Logisch ook want als ze zomaar zouden betalen zou iedere beschadigde trailer stuk zijn gemaakt door het paard van de buren.

stephanie81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:12

even een belletje naar je verzekeringsmaatschappij en je weet het zo!!

Je kan vrijblijvend info opvragen zonder dat je meteen je hele verhaal hoeft te vertellen.
Je hoeft niet meteen melding te maaken van de gebeurtenis.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:52

Er is sprake van opzicht,
hier waarschijnlijk particulier??, vriendendienst toch?? Dan geld er bij ons een eigen risico van € 45,- rest wordt vergoed, tenzij het paard bv door de bodem ofzo is heengezakt omdat die verrot was maar das logisch

bedrijfsmatig was het weer een ander verhaal

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:07

Wie reed er eigenlijk met de trailer?

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:10

Ik heb een soort gelijk iets gehad, alleen dan met een zadel. Dat zadel is van de andere rijdtser, maar ik viel ermee. Zij kan mij niet aansprakelijk stellen, omdat zij het zadel heeft uitgeleend (dan is het haar eigen pakkie an)
Nu ben ik het ook via mijn WAverzekering aan het proberen terug te krijgen, maar de verzekering kon mij niet garanderen dat iets vergoed wordt.......Even goed en duidelijk navragen dus!

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:56

We zijn met de verzekering bezig en als t goed is vergoeden ze het gewoon
De trailer is van een vriendin van mij en zij reed deze ook, haar paard stond ook op de trailer.

florentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 02:08

Princess schreef:
We zijn met de verzekering bezig en als t goed is vergoeden ze het gewoon
De trailer is van een vriendin van mij en zij reed deze ook, haar paard stond ook op de trailer.

Waarom heb je het er dan over dat jou paard schade aan heeft gericht aan haar trailer????? Vind het een beetje vaag.....ging jou paard liggen op haar trailer?( kan ie wel aardig springen?) zoals ik lees in je andere topic is het je verzorg paard????????? bedoel het niet rot, maar vind het erg vaag!

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 11:11

ik weet niet in wel topic jij leest dat het mijn verzorgpaard is? want ik heb geen verzorgpaard :S , en ja mijn paard heeft behoorlijk staan springen op die trailer en ging liggen, de stangen zijn wat verbogen en vermoedelijk is de wielas beschadigd

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:37

Princess schreef:
Mijn paard heeft schade toegebracht aan de een trailer van een vriendin, ben ik hiervoor verzekerd? Word dit vergoed door de WA verzekering?(voor het verhaal hierachter zie mijn andere topic), paard gaat liggen op trailer)

Mijn verzekering heeft de schade die mijn paard aan een trailer veroorzaakt heeft helemaal vergoed. ( In de beschrijving was wel belangrijk dat er geen nalatigheid te verwijten was , dus dat paarden zoals het behoort in de trailer staan, en dat de schuld van het incident niet door rijgedrag van eigen chauffeur danwel door een andere weggebruiker veroorzaakt is )
Dit ging via mijn WA verzekering , ook mijn paard ging onderuit en de hele kapconstructie van de trailer was ontzet. ( en het was ook nog een geleende trailer ook ) Gelukkig kwam alles in orde