Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Deze regel geldt vanaf 1 januari 2005 , en geldt voor aanhangers en caravans onder de 750 kilo. Deze verplichting geldt voor zowel oude als nieuwe aanhangers en caravans onder de 750 kilo.
Voor aanhangers en caravans zwaarder dan 750 kilo geldt deze verplichting wanneer zij in gebruik zijn genomen na 31 december 1997 of breder zijn dan 2.60 meter.
De boete voor het niet hebben van een mistachterlicht bedraagt maximaal 90 euro.
De ANWB heeft er bij het Openbaar Ministerie op aangedrongen de regeling uit te stellen tot december 2006
Waratje schreef:En wat als die trekauto nou geen mistachterlamp heeft? Dan kun je wel leuk een mistlamp op de trailer bouwen, maar branden ho maar
Waratje schreef:En wat als die trekauto nou geen mistachterlamp heeft? Dan kun je wel leuk een mistlamp op de trailer bouwen, maar branden ho maar
Simmie schreef:Ja, het is verplicht. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht per 1 januari van 2006. (kan het mis hebben qua datum, maar het is dus wel verplicht.)
Waratje schreef:Er zit in de auto geen knoppie voor mistachterlicht, want auto heeft geen mistachterlicht, dus hoe gaat dan die trailer snappen dat er een mistachterlicht moet gaan branden ?
Waratje schreef:Ach, weet je, zo groot is dat probleem niet. Hoe vaak is de mist in Nederland zo dicht dat je een mistachterlicht aan zou moeten doen, zonder dat je ervoor kunt kiezen om maar liever niet met paarden op de weg te gaan?
Als het zulk slecht zicht is, zou ik in ieder geval niet met paarden op de wagen willen rijden.
_Inga schreef:Er kan een zeer plaatselijke mistbank zijn
karoliena schreef:Mislicht voor een trailer is verplicht vanaf juli dit jaar Onze trailer is van 1977 en moet toch echt vanaf juli een werkende mistlamp hebben
Diana_Mabel schreef:Volgens mij wordt het remlicht verplicht, mistlicht heb ik niets van gehoord
Elegance schreef:karoliena schreef:Mislicht voor een trailer is verplicht vanaf juli dit jaar Onze trailer is van 1977 en moet toch echt vanaf juli een werkende mistlamp hebben
als de trailer van 1977 is hoeft deze geen mistlamp te hebben