ritsen in rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

valine

ritsen in rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:14

omdat mijn benen wat dikker zijn geworden en mijn laarzen niet wijder wil ik er ritsen in laten zetten.
heeft iemand hier ervaring mee? kosten en kwaliteid ritsen ed...
het gaat om een paar leren Derby's van een half jaar oud.

loesje688

Re: ritsen in rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:44

Ik heb de ritsen er gelijk inlaten zetten toen ik m'n laarzen op maat heb laten maken. Ik moet zeggen dat dit ideaal is, geen ruzie meer met je laarzentrekkers en laarzenknecht

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:48

Het lijkt me aan de ene kant wel handig maar aan de andere kant.
Ritsen zijn nou niet echt ideaal, ze zijn snel stuk en als er modder tussenkomt , wat snel gebeurd lijkt me bij paardrijden. Dan zitten ze weer vast.

Ik heb zelf geen ervaring ermee maar ik hoor het wel vaak van anderen.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:48

Dat van die modder valt wel mee hoor, ik heb er persoonlijk nog nooit last van gehad met m'n laarzen.

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:23

Ik heb mij laten voorlichten over ritsen in laarzen ik heb zelf us laarzen gekocht met elastiek en ritsen dit is een hele foute combinatie. Dan komt er teveel druk te staan op de ritsen. Maar als er alleen een rits in geplaatst word is er niks aan de hand dan kan het prima. Het is trouwens wel ideaal met een rits gewoon makkelijk in en uitstappen.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:46

mywayzidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:50

Zelf heb ik sinds kort ook ritsen in mijn laarzen. de kosten zijn hiervoor ongeveer E20,- per rits maar dit kan wel best veel varieren. En als ik jou was zou ik wel je belijn (of hoe je dat ding ook noemt) erin laten zitten dat is steviger. Maar je kunt ze ook oplaten rekken maar dat scheelt niet erg veel.

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:52

Remember schreef:
Zou je de ritsen er ook in kunnen laten zetten zoals ze zitten bij die nieuwe Petrie's?

Zo dus: http://www.rijlaarzen.nl/petrie/petrieelegance.htm

Ja dat kan ik heb mijn laarzen bij huet op maat laten maken, zonder ritsen. Ik heb gevraagd of dat kon maar hij vond dat als ik erin kwam zonder rits ik beter geen rits kon nemen. Dit onder het motto; hoe meer toeters en bellen hoe meer er kapot kan gaan.
Maar hij zei ook, mocht het na verloop van tijd toch tegen gaan staan zonder rits ik er altijd alsnog een rits in kon laten zetten. Maar dan alleen zoals op die foto staat. Ik vind het eerlijk gezegd ook mooier zo, je ziet er niks van als je op het paard zit.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:09

marquez1 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook mooier zo, je ziet er niks van als je op het paard zit.

Daarom . En ik vind ritsen wel zo makkelijk eigenlijk, loop nu maar wat aan te kloten met zakjes, lekker zweetvoeten in de zomer dus, zonder zakje kom ik er écht niet in, laat staan eruit! Beetje rare pasvorm zeg maar, want de laars zit verder wel perfect

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:45

Ik heb ritsen in mijn lederen rijlaarzen, omdat ik in theorie niet in mijn laars kon (dunne beentjes).

De rijlaars (merk Cavallo) is op maat gemaakt en met rits, welke uitstekend bevalt. De rits loopt tot onder door. Er is in de 6 jaar dat ik ze nu heb 1x een nieuwe rits ingekomen. Dit heeft de schoenmaker gedaan, dat kostte iets van 35 euro.

De ritsen gaan helemaal niet snel kapot en wat betreft modder tussen de ritsen, bij mij niet het geval. Ik doe er misschien 1 x in het jaar wat kaarsvet aan, zodat de rits soepel blijft.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:40

Ik heb er ook pas een rits in laten zetten en het bevalt me super ik kon gewoon niet meer in mijn laarzen komen en al zat ik erin dan verrekte ik van de pijn.

Bij mij koste het 45 euro en ik kan het je echt aanraden ik heb het bij het drunens ruiterhuis laten doen

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:22

Ik heb alweer 4 jaar m'n Petries met rits, bevalt me echt heel goed!

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:49

Ik heb ook ritsen in mijn laarzen en dat bevalt goed. Nog nooit problemen mee gehad.

Wat ik me wel afvraag: als je de ritsen er zo in zet als op de foto... dan raken ze toch je zweetblad van je zadel. Komen er dan geen leijke krassen op?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:51

heb het pas laten doen ben er erg tevreden over.
ben wel bij verschillende zaken wezen infomeren.
en heb het buiteindelijk bij een ruitersportzaak hier in de buurt laten doen.
heel netjes gedaan.
zal er straks ff een foto van maken

koste 48,50 incl drukknoopjes erop

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:18

PriscaZ schreef:
Ik heb ook ritsen in mijn laarzen en dat bevalt goed. Nog nooit problemen mee gehad.

Wat ik me wel afvraag: als je de ritsen er zo in zet als op de foto... dan raken ze toch je zweetblad van je zadel. Komen er dan geen leijke krassen op?

Je moet je been wel erg ver draaien willen die ritsen tegen je zadel komen hoor, dus dat wordt nog een hele klus!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:59

weet niet of er al over geantwoord is..

je moet het niet doen omdat je benen dikker zijn.. dat lost niks op (spreek uit ervaring) ik heb het ook gedaan en paste ze nog steeds niet.. dus is er een stuk elastiek (v vorm) bij in gegaan en nu wil het super!

Dus niet doen omdat je benen dikker zijn ritsen nemen neem dan beter ook elastiek... want ritsten lost niet zoveel op en gaan ook eerder kapot dan

Remember schreef:
Zou je de ritsen er ook in kunnen laten zetten zoals ze zitten bij die nieuwe Petrie's?

dat kan idd, ik kon ook kiezen welke plek ik mijn ritsen wou

Heb het gewoon bij de schoenmaker gedaan stuk goedkoper en (vaak) netter.

en oprekken helpt niks.. heb mijn laarzen wel 3 keer laten oprekken

zonde van het geld

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:06

Ik heb ook ritsen er in laten zetten! Gewoon bij de schoenmaker. was maar 50 euro! Dus niet zo super veel! En nu pas ik ze gewoon weer!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:30

Remember schreef:

Geen enkel probleem... Ook een andere plaats is trouwens prima. Ik stuur de laarzen altijd terug naar de fabrikant. Je weet dan zeker dat er op een goede manier met je laarzen wordt omgegaan en bovendien kan een plaatselijke schoenmaker de garantie van je dure laarzen niet verprutsen.

Door het inzetten van een rits, win je niet zo heel veel ruimte.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:35

mijn petrie's zijn 2 keer opgerekt en bneide keren past ik ze na een tijdje weer niet. nu heb ik er ritsen ijn laten zetten naast de balijn en ze zitten heerlijk en zijn prima aan en uit te doen. Wat betreft modder, ik rij alleen op me laarzen maar loop er niet mee in de modder, als ik longeer of poets heb ik gewoon mijn stalschoenen aan, zo houd ik mijn laarzen mooi

ohja het laten plaatsen van ritsen koste mij 30 euro

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:37

Ik heb nu laarzen met ritsen en ik wil het nooit meer. Aan de ene kant is het makkelijk met aantrekken maar het is een zwak punt bij de laars. Bij mij gingen ze meestal kapot op momenten dat het écht niet uitkwam. Mijn volgende laarzen zijn dus ritsloos.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:44

ik heb dus de ritsen in nieuwe petris laten zetten.
toen ik ze kocht kwam ik er goed in.
na een blesure aan mijn enkel kon ik er niet meer inkomen.
had 2 opties verkopen of ritsen.
als ik ze verkocht kreeg ik geen biedingen boven de 100 euro.
daar wou ik ze niet voor weg doen.
dus rits.
had twee opties versturen naar petrie
kwam de rits op de balijn kosten ruim 100 euro.
ik dacht ik waag de gok an laat de ruitersortzaak het doen.
goed gegokt.
kom er weer goed in zijn maar een klein beetje ruimer geworden.
maar dat is minimaal.
oprekken was niet aan de orde,als ik er in kwam zaten ze prima,
maarja dan moest ik er nog uit komen
Afbeelding

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:51

precies zo is mijn rits er ook in gezet en echt prima hoor

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:52

waarom wil je ze niet op laten rekken?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:58

Remember schreef:

Zo had ik ritsen in mijn laarzen
Ik vond wel het nadeel, als je laars inzakt ter hoogte van je enkel, dan gaat je rits 'bol' lopen en dan krijg je sneller kapotte ritsen.

Het schuurt niet aan je zadel: over het trekkertje van je rits zit een leren flapje normaal gezien.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:16

marloezzke schreef:
waarom wil je ze niet op laten rekken?

de laars zat verder goed.
door een ongeval kan ik 1 enkel niet goed meer buigen.
met rits stap ik er zo in.
heb mijn andere laarsen laten oprekken.
zitten nu dus bij de enkel te wijd.