Vinden jullie mijn pony ook niet sterk verzwakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Vinden jullie mijn pony ook niet sterk verzwakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:26

Nou.. dan vraag ik maar de mening van de bokkers!

Heb dus nu al een tijdje gezijk, dat mijn pony te mager zou zijn, hij krijgt 's ochtends een derde veulenbrok, tussen de middag nog een derde ( en jat hij geitenvoer ) en s avonds krijgt hij bijna een halve kilo. Verder krijgt hij de hele dag hooi!

Ik ben nu dus doodziek van iedereen die zich met mijn pony bemoeid, maar nu vraag ik jullie mening; vinden jullie mijn pony te mager?

het is een shetlander hengst van rond de 9maanden trouwens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn niet mn mooiste fotos..maar het gaat erom dat je hem goed kunt zien En het zijn de meeste recente natuurlijk

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:28

Hij ziet er goed uit hoor. Zit mooi in zijn wintervacht, geen opgeblazen buik. Hoe voelt hij aan? Kan je zijn ribben echt heel duidelijk voelen of is het meer als of er een laagje overheen ligt?

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:29

eerlijk gezegt vind ik hem niet dun.. kijk hij is niet dik maar dat kan er altijd nog bij komen!!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:33

Zo op de foto valt t mee, maar hij heeft wel een enorme vacht
Je moet even voelen.. als je duidelijk de ribben kan voelen zou hij wat schraal kunnen zijn... Is dat zo?

Marloez

Re:

Geen brok geven.. al helemaal niet aan zo'n jonge pony. Je kunt hem beter alleen hooi of kuil onbeperkt geven.
Ik vind hem er zo niet mager uitzien, maar hij heeft dan ook een dikke vacht! Zoiets kun je alleen voelen. Voel je zijn ribben erg duidelijk? (Zoals crazycactus ook al vroeg zie ik nu )

Maghorse

Re:

als je zo de foto's ziet ziet hij er niet dun uit net als crazycactus zegt kun je even voelen of je ribben goed voelt en anders is hij niet te dun hoor

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:34

Zijn ribben voel je niet, je ziet ze niet, en als ik nógmeer ga voeren ben ik bang dat ik hem overvoed, en dan krijgt hij ook zon ongezond uitstekend buikje..

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:35

Nou, dan lijkt hij me niet dun, en al helemaal niet sterk verzwakt. Je hebt gelijk als je niet meer brok wilt voeren

Lekker laten kletsen dus ...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:36

Niet meer brok gaan voeren maar hooi, vooral grof stengelig hooi. Kuil is vrij zacht en dat verteren ze minder goed. Het stengelige hooi is goed voor zijn darmen en tanden.

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:36

Maar word er toch wel een beetje gek van, ze hebben het zelfs bijna voor elkaar dat ik mn weilandje af word gestuurd... ik bedoel, zo wordt hij juist mager ja, als hij geen weilandje meer heeft straks

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:38

Op de foto zo ziet hij er goed uit hoor. Wij geven de jonkies ook gewoon brok (veulenbork en later opfok brok) Zijn vachtje glimt ook lekker. Je kan altijd even voelen of zijn ribbe en ruggegraat duidelijk voelbaar zijn. en desnoods een DA raadplegen als je erg twijfelt

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:38

crazycactus schreef:
Niet meer brok gaan voeren maar hooi, vooral grof stengelig hooi. Kuil is vrij zacht en dat verteren ze minder goed. Het stengelige hooi is goed voor zijn darmen en tanden.

Grof stengelig hooi, dat stengelige zit toch gewoon in gewone balen hooi, volgens mij hebben die balen van mij dat, maar zou het niet zeker weten..

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:39

ben trouwens misschien ook van plan de DA erbij te halen, en dat dan die kindjes ook even komen aanhoren wat de DA zegt, als ze komen dan want die willen gewoon niet horen dat ze geen gelijk hebben

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:42

Dus ze pleuren jou van je EIGEN weiland?
Waar halen die dat vandaan?

Ik vind je pony een lekker beesje,niet te dik maar ook niet dun

Anoniem

Re: Vinden jullie mijn pony ook niet sterk verzwakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:45

Wat een snoetje, hij ziet er in mijn ogen goed uit.

Let wel de meeste shetlanders zijn zoooo ontzettttend vet, spiegel je daar niet aan.

ogt hij jouw gezond, vrolijk, energiek, eet hij met smaak, mest hij normale mest, al een keer ontwormd, kan hij schuilen als hij wil, dan heb je gewoon een gezond lekker dier.

Blijf je onzeker, laat je een keer een da komen en eventueel een bloedtestje maken, dan weet je zeker, even investeren maar dan weet je zeker dat je ventje er zo goed uitziet.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:50

Charadelover schreef:
Maar word er toch wel een beetje gek van, ze hebben het zelfs bijna voor elkaar dat ik mn weilandje af word gestuurd... ik bedoel, zo wordt hij juist mager ja, als hij geen weilandje meer heeft straks

moet hij dikker?
of zeggen mensen dat die vinden dat shetlanders maar dik moeten zijn omdat dat zo ''hoort''?

dan kom je pony maar gezellig bij mij logeren de zomer..laat ze toch maar banketstaaf ilona..

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:58

die hebben duidelijk het beeld van de ronde dikke grasmaaiers in hun hoofd.

je pony ziet er prima uit je geeft hem voldoende te eten wat willen ze nog meer....

zoals je zelf zegt je voelt zijn ribben niet heel erg nou dan is ie dus niet mager !

laat ze maar gaan joh en als het idd jou weiland is en ze vallen jou lastig daar kun je een bordje ophangen dat het prive is (eigen terrein) en dat het verboden is voor onbevoegden, dan hebben ze er al helemaal niks meer te zoeken.

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:58

Hee Loontje
Je weet mijn menig al en ik weet zeker dat vele mede bokkers het met jouw en mij eens zullen zijn..

Winston is NIET dun, zwak, mager, verwaarloosd etc...want hoe kan hij dan ooit zo druk zijn en vol met energie zitten?
Het is gewoon een lekkerding en tja, een aantal andere zijn daar gewoon jaloers op

Dikke kus!!
Van je schoondochter Polly en mij

ellepel

Re: Vinden jullie mijn pony ook niet sterk verzwakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:59

print deze pagina uit en laat t aan iedereen lezen die over je dier zeurt!

ziet er goed uit hoor, en zelfs al zou hij iets schraal zijn is dat altijd nog veeeeel gezonder dan te dik!

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:03

volgens mij ziet jouw pony prima uit.
Pas wel op met geiten en schapenbrok daar kunnen ze heel ziek van worden.

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 15:56

Dát is juist het rotte.. het is mijn weilandje niet.. ik ben heel erg blij dat mijn pony daar gratis mag staan van die mensen. Maar die mensen krijgen een beeld voorgespiegeld dat winston te dun zou zijn, en hun zien mij niet 3 x per dag voorbij lopen om te voeren, dus die denken ook dat ik niks aan dat beestje doe. Straks knikkeren ze me er misschien wel af als ze veel mensen er over horen, dit is een klein dorp: er word veel gelult!

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:04

Afbeelding

Afbeelding

Deze fotos heb ik daarnet nog even gemaakt

( die van het hooi omdat dat crazycactus iets zij over stengelig hooi? ik vroeg me nu af wat dat precies inhoud )

Ps: en nog even flink gevoeld naar zijn ribbetjes, ze zijn te voelen, maar duidelijk, nee. Ik moet echt flink zoeken.. dan nog even in zn velletje drukken en dan voel ik pas iets ' ribachtigs' zitten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:30

hij ziet er toch hartstikke gezond uit? anders moet je misschien even naar de wei-baas gaan, daar mee praten dat er 'geroddeld' wordt dat je pony te dun etc zou zijn?

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:32

Ja dat zou ook nog een idee zijn

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:33

mensen hebben nu eenmaal altijd wat te zeuren over iemand anders zijn dieren trek je er niks van aan, jou veulen ziet er prima uit.