spierpijn na het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

spierpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:27

mijn moeder en mijn broer hadden laatst op mijn paard gereden, hij een kwartiertje, zij een uur. ze zeiden allebei dat ze nog dagen spierpijn hebben gehad . ik rij 4 a 5 x in de week en heb nooit ergens last van. wel eens een beetje na een lange buitenrit of na dressuur maar dat is altijd zo weg.

hebben de mensen met eigen paarden alleemaal geen spierpijn omdat ze zo gewend zijn aan paardrijden? wanneer krijg je wel spierpijn en wanneer niet? en de mensen die 1 keer per week op de manege rijden, wel of geen spierpijn?
ben benieuwd...

loesje688

Re: spierpijn na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:35

Ik rij 6 keer per week en ik heb eigenlijk nooit ergens last van, behalve als ik echt een superlange buitenrit heb gemaakt. M'n moeder heeft ook ooit één paardrijles gehad en had nog dagen spierpijn hihi
Dit komt trouwens omdat je met paardrijden je binnenbeenspieren traint, mensen die paardrijden en die spieren aan moeten spannen hebben er daarna dus geen last meer van, maar mensen die dat niet gewend zijn kunnen er behoorlijk spierpijn van hebben. Je binnenbeenspieren gebruik je namelijk nooit... alleen met paardrijden.

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:37

Ik ben een manegeruiter en heb weinig las van spierpijn, alleen als ik echt bizar intensief gereden heb. Na een lange buitenrit voel ik mn beentjes ook wel. Toen ik 5x in de week reed had ik nergens last van. Je gaat er aan wennen denk ik..

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:39

Ik ben ook een manegeruiter maar ik voel het toch wel. Ligt er wel aan hoe intensief de les is maar meestal voel ik toch wel iets.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:48

Als ik lang niet heb gereden, en stap dan weer op, dan heb ik ook wel spierpijn ja . verder nooit echt last van.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 12:33

Loesje, dat van die binnenbeenspieren wist ik niet. Mijn broer had het wel over pijn in zijn liezen.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:57

emmaatjuh schreef:
Als ik lang niet heb gereden, en stap dan weer op, dan heb ik ook wel spierpijn ja . verder nooit echt last van.

Same here

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:00

De eerste keer dat ik reed kon ik zowat een week niet lopen. Heb dr nu geen last meer van omdat ik regelmatig rijd. Maar als ik bv 2 weken niks gereden heb dan voel ik het toch wel weer in mn benen.
En dan zeggen ze dat paardrijden geen sport is

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:03

Als ik een lange rit gemaakt heb (5 uur) dan ga ik het laatste stuk naast mijn paard lopen. Als ik dat niet doe kan ik ook een paar dagen niet lopen van de spierpijn.

Als ik in de bak rij of een korte rit maak (2-3 uur) dan heb ik nergens last van als ik er het laatste stuk niet naast ga lopen

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:07

Ik rijd één keer in de week... en elke week lijkt m'n spierpijn minder te worden... hangt ook een beetje af van wat we die les gedaan hebben!

Goh... Ik weet nog de eerste keren dat ik reed kon ik de dag nadien bijna niet meer bewegen

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:32

Wel af en toe wat stijfheid de dag nadat ik heb gereden, maar dat si echt minimaal. Als ik een week of meer er tussenuit ben geweest merk ik wel dat ik na de eerste keer weer intensief rijden de spierpijn weer opduikt

Gewoon te maken met de mate van training die je spieren hebben wat betreft paardrijden, want reken maar dat je met paardrijden behoorlijk wat spieren gebruikt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:59

Ik heb het ook wel eens. Als ik een tijdje niet meer gereden heb en daarna wel weer of meerdere keren achter elkaar, voel ik het ook in m'n benen.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:01

als ik na taveltennis training spierpijn heb, word het door het rijden wel iets erger, maar anders voel ik niks:P)

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:04

Ik rijd ook 1 keer per week (soms meer) , en ik heb nauwelijks last van spierpijn,
als ik een stevige buitenrit gemaakt heb dan voel ik wel wat.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:06

als ik lang niet gereden heb, heb ik zeker weer spierpijn en dan ook echt overal in mijn lichaam
(*slik* ik ben er straks alweer een hele tijd uitgeweest door deze zwangerschap....)

als ik eenmaal weer gewend ben dan heb ik er geen last meer van, tenzij ik les had !! jaja hoezo confronterend hahaha echt als ik dik een uur les had gereden dan voelde ik het de dag erna weer in mijn buik en benen !

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:10

ik had het alleen toen ik de eerste paar keer reed.. nu heb ik nergens last van

OomaaikeoO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:14

als k op een vreemd zadel rij voel k t de volgende dag ook wel eens

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:35

Als ik op een groter, breder paard stap heb ik er wel last van. Normaal niet, alleen als ik een tijdje niet gereden heb.
Ook heb ik het met mijn zadel, ik heb um nog niet zo lang. Dit zadel duwt je echt in een bepaalde houding, dus heb af en toe nog wel es spierpijn na het rijden van het zadel.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:06

Da's toch net hetzelfde als met andere sporten.. Als je bv een namiddag gaat voetballen, en je doet dat anders nooit, zul je ook wel stijf zijn hoor.

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:32

toen ik voor het eerst ging paardrijden heb ik geen spierpijn gehad,, en nu nog steeds niet haha ,, dus ja of ik heb een hoge pijngrens of ik ben vreemd:P

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:39

ik rij vier keer per week ongeveer, en ik heb soms wel last van mijn billen en binnenbovenbenen. ik ben gewoon een oude stramme oma

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:41

Nooit spierpijn gehad van paardrijden..

haha zie je wel dat je iets doet als je op een paard zit..

sommige zeggen dat je niks doet maar je paard alles doet maar je krijgt toch niet voor niks spierpijn

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:43

Heb eigenlijk ook nooit spierpijn gehad.
Mn zus wel, die zat altijd te zeuren dat ze zo'n spierpijn had, terwijl ik even veel en vaak reed als haar.
Ik zal wel een goede warming up en cooling down hebben gedaan

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:59

Ik heb nooit spierpijn na het rijden .. Maakt niet uit of ik nou een uur of 4 uur op paard zit ..

Maar 3,5 maand geleden ben ik geopereerd en kan pas sinds een paar weken weer rijden ..
Nooouu wat had ik een spierpijn toen ik er voor de eerste keer weer opgeweest was zeg !

Dus paardrijden is een sport, je krijgt er spierpijn van

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:26

Ik rijd twee keer per week op de manege, daarna heb ik altijd wel een klein beetje spierpijn, maar nooit heel erg.