fietsen met je pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anchieee_

fietsen met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:02

hebben jullie weleens met je pony gefietst?
ik nog nooit maar het lijkt me ook absoluut niet veilig
lijkt me best leuk

GuusHinnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:06

ik heb mijn paard in de zomer heel vaak aan de fiets gehad, hij was super braaf, en deed het heel erg goed.
met mij shetlander ga ik ook vaak fietsen, en dat gaat ook erg goed.
ik vond het in het begin wel een beetje eng, maar het gaat eigenlijk altijd heel goed. ze lopen netje naast me, en zeker bij die grote kan ik me mooi aan hem vast houden.
ik zou het gewoon eens proberen, als je pony rustig is. Eerst kleine stukjes, totdat je een beetje gewend bent.

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:08

Ik doe het eigenlijk altijd, als ik laat uit ben dan even snel op de fiets een rondje dorp:P

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:08

ik ga ook wel eens fietsen met mijn paardje. hij is dan super braaf en het is grappig op die mensen hun gezicht te zien als je dat zo door het dorp doet ik kan ook aan zijn nek gaan hangen dan hoef ik niet de trappen

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:14

hahah daarvoor is het mijn shetje te laag of mijn fiets te hoog, het is maar hoe je het bekijkt =P

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:14

ja mijn paardje zit op de iedeale hang-hoogte haha

Astridd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:58

haha met mijn pony kom ik dan niet meer veilig terug op stal denk ik maarja dat is het schrikkerige wattie in zich heeft

met een rustig paardje zou ik het best aandurven.. makkelijke manier om je paardje toch mee naar buiten te nemen.. scheelt een hoop blaren voor jezelf

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:07

Ik fiets ook heel vaak met de pony's. Hercules en Toos vinden het geweldig!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:58

Met mijn ene shetlander (de oudste) fiets ik wel eens.
Vroeger deed ik het meer als nu omdat we nu op een andere stal staan.
Met mijn jongste heb ik het wel eens geprobeerd, maar die is pas 1,5 dus die mag voorlopig nog oefenen.

Mo_I_Rana

Re: fietsen met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:00

ik heb het eenmalig geprobeerd
in het begin ging het goed, maar toen zag mijn paard wat gras en sprong hij voor mijn fiets
gevolg: fietsband helemaal kapot

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:03

Nog nooit gedaan, en gaat ook niet gebeuren
Mijn vzshet is zoooo druk! Die wil altijd harder, dus het lijkt me geen goed idee
Maar is het niet zo dat het verboden is? Dat je er een boete voor kan krijgen? Of heb ik dat ooit verkeerd gehoord?

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:07

ik heb ook heel veel gefietst met mijn pony, omdat je zo afhankelijk bent van je pony, is het wel een leuke manier je pony een beetje op te voeden(je moet wel anders lig je voor de grond).
nadeel is wel dat je kunt vallen, en dat is dus bij mij ook gebeurt. er lag zo'n groene bak voor dode dieren langs de weg, pony sprong op zij tegen de fiets. 2 maanden rust i.v.m. peesontsteking.
maar als ik het nou weer zou moeten doen, had ik het wel gedaan, het is wel relaxed je pony jou voort te laten trekken
edit: en volgens mij is het ook wel goed voor de pezen, elke dag 10 minuutjes over de harde weg draven, maar dat weet ik niet zeker

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:13

Je kan ook 2 pony's nemen, aan het stuur vastbinden met een lang halstertouw dan heb je een zelfgemaakt karretje
Alleen heb je een erg kleine overlevings kans

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:16

Iemand in de buurt is erdoor overleden, paard schrok weg. Ik raad het dus ook af als het paard schrikt heb je veel minder grip het kan dus levensgevaarlijk zijn!

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:21

zovaak, lekker hem laten draven en zelf mooi aanhangen met me veulen doe ik het nogmaar niet, dies te schijterig

Deeday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:27

Ik doe het nu ook, me paard is kreupel dus ga gewoon lekker stappen over de weg met haar. en inderdaad als je een paar keer per week met je paard draft over de weg is goed voor de pezen. Het is wel relax alsje een makkelijk paard hebt, en niet zon schrik knol.

SemBo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:56

ik heb dat nog nooit gedaan. lijkt me ook best eng. als je pony nouw schrikt en er vandoorgaat?? dan zit je daar op je fiets...duss mij lijkt het niks

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:59

Ik deed vroeger wel es dat mn vriendin ging rijden en ik aan dr dekje hing of aan het overige stuk beugelriem

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:14

Ik doe het; maar niet op de opgenbare weg, maar op ons stuk eigen weg. Daar komen amper auto's of wat dan ook. Als er wat gebeurt laat ik het halstertouw los; hij mag er wel vandoor gaan, als hij mij maar niet meesleurt. Ik vind zoals ik het doe heel veilig, en ik zie niet zo snel iets gebeuren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:53

Ik hoor wel van meer mensen dat ze met hun paard gaan fietsen, maar ik zou dat echt nooit doen. Levensgevaarlijk. Je hebt zo weinig controle. Als je gewoon loopt en je paard doet raar, sta jij tenminste nog stevig op de grond en kan je tegendruk geven. Met je fiets wordt je gewoon weggetrokken. Om nog maar niet te spreken van de gevolgen als je paard op/in je fiets springt ( ik zie al spookbeelden met uitgestoken spaken en kettingkasten ). Misschien ben ik een angsthaas, maar ik loop wel. Is nog beter voor mijn eigen conditie ook

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:06

Heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen, zelfs niet met de makste die er is. Heb helaas ook al een paar ernstige ongelukken daarmee gezien, en dat was ook iedere keer met een paard die het al jaren gewend was en nooit een pas verkeerd gezet had.

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:43

Ik heb een pony waar ik wel mee fiets maar deze vertoruw ik dan ook 100%. Het is een Shetland merrie van 16. Deze is nergens bang voor en zal niet bij mij weg willen. Met de andere pony's en Shetten waar ik wat mee doe zou ik niet durven fietsen ook al zijn ze wel braaf. Maar een pony groter als een Shet zou ik nooit gaan fietsen. Waarom geen idee waarschijnlijk omdat je dan totaal geen controlle hebt ze zijn toch wel groter. ( Terwijl je dat ook niet hebt over een shet als ze echt iets willen)

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:44

doe ik ook wel eens.. maar 1 keer ging mn shet " eventjes" wat groen eten zomaar "hap" gelijk halstertouw uit mn hand

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:45

Ik ging met mn pony wel eens fietsen en dan liet ik ze los lopen.
Ze bleef braaf naast me lopen en als hik harder ging fietsen ging ze draven...
Echt gaaf ! Stonden mensen voor de ramen te kijken als ik aan het fietsen was en mn pony liep een stukje achter me.
Hield er wel altijd goed in de gaten hoor
Je weet namelijk maar nooit....

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:48

Dat doe ik eigenlijk best vaak als mijn paard teruggaat naar de wei. Gaat altijd goed. Alleen lastig dat ie nooit harder wil dan een heeeel lanzaam tempo stap haha.