Citaat:
is veel beter dan die lui van de Balingehof.
hoe weet jij dat? ervaring? beetje kort door de bocht he vindt je niet? Zolang anderen het wel lukt en jou niet heb je die 'lui' nog steeds nodig dus een beetje respect mag best!
Ik laad ook regelmatig moeilijke paarden op de manier van Pat Parelli en 9 vd 10 keer komt het door de onkunde van de eigenaar, vaak is het zo opgelost omdat het paard gewoon geen respect heeft voor de eigenaar en in feite gewoon lekker doet waar ie zin in heeft (even antropomorfisch gedacht).
Als je consequent bent en steeds de druk er op houdt (en dat betekend NIET trekken!) zodra het paard van de druk loskomt richting trailer dan jij ook GELIJK de druk er af halen, laat het paard zelf ondervinden dat de trailer niet zo eng is als ie denkt en wees consequent, heb geduld en neem er de tijd voor.
Het 'trucje' is helaas niet zo via bokt uit te leggen en niet iedereen kan 'zien' wat een paard communiceert naar de baas toe.
Dat is echter te leren maar kost tijd, een quick fix is wel mogelijk door een ervaren persoon maar de eigenaar zal daarna toch echt zelf ook in training moeten om te kunnen leren wat diegene bedoelt en doet.
Ik heb het ook geleerd en ik ben blond....