Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vonnie84 schreef:Idd, misschien zit er wel schimmel in het hooi?? (Ik roep maar wat, kan et niet zien en ruiken vanaf hier). Of ze krijgen meer dan ze op kunnen? Moeilijk te zeggen zo.
[edit:]
ook al is het hetzelfde hooi, dit pak kan misschien nat geworden zijn of van een nattere ondergrond gehooid zijn)
Citaat:De mijne gaan ermee kliederen als ik te veel geef. Als ik dus te veel geknoei in de stal vind, dan krijgen ze bvb 's morgens enkel krachtvoer en geen hooi en dan 's avonds terug hun normale portie.
Het is enkele dagen iets warmer geweest en ik merk hier ook dat de paarden terug wat verse sprietjes gras vinden.
Misschien is er op je weide al heel lichtjes wat bijgegroeid en vullen ze zich daarmee en knoeien ze met hun hooi omdat ze meer dan genoeg hebben?

horsegek schreef:haay,
je kan mischien een hooi net of een hooi ruif kopen.
mischien vind je paard het niet lekker.
je kan mischien ander soort hooi gaan kopen want er zijn verschrillende soorten hooi.
en mischien vind je paard dat wel lekkerder.
-x-x- lisanne
CKdamour schreef:Wat betreft minder geven... nogmaals... ze krijgen op een hele dag hooguit 3-4 plakjes van een kleine baal en er staat geen sprietje gras op de wei.