Wat doe jij met je paard als je op vakantie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Wat doe jij met je paard als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:56

tja,, zie titel.. Als je paard op een manege of pensionstal staat is dit geen probleem. Dit is dus bedoeld voor mensen die thuis ofzo hun paard/pony hebben staan..

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:59

Ehm... meenemen
Haha nee ik ben nu al 3 jaar achter elkaar een weekje met 1 van mijn paarden weggeweest. Maar als ik met mijn vriend op vakantie ga, dan zorgen mijn ouders en mijn zus voor mijn paarden. Afgelopen vakantie reed een vriendin van me op de paarden, maar aangezien ik vaak niet langer dan een weekje op vakantie ga, vind ik het ook niet zo rampzalig als de paarden dan ook vakantie hebben.
En voordat ik wegga krijgen ze een 6 dubbeldikke stal zodat mijn ouders ze alleen naar buiten en binnen hoeven te doen en voeren. Als ik terugkom kan ik dan altijd weer vrolijk gaan mesten

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:01

Mijn paardje staat niet bij mij thuis maar ik moet hem wel volledig zelf verzorgen. Als ik op vakantie ben zorgt een vriendin voor hem! Er bestaan ook paardenhotels waar je je paard naar toe kunt brengen als je op vakantie gaat!

sume

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:08

In de beginjaren gingen wij niet op vakantie maar sinds een paar jaar heb ik oppas.
Mijn schoonouders wonen sinds hun pensioenering bij ons en kunnen daarom vanuit hun eigen huisje voor mijn beestjes zorgen en doen ze dus alles ook zelfs de stallen uitspuiten als ze te vies zijn naar hun zin ( 2x per week dus), alhoewel ik over sommige beestjes al weinig zegenschap meer heb hahaha.
Voor mij is dit ideaal want doordat ze de dagelijkse gang meemaken hoef ik niet alles speciaal uit te leggen of op te schrijven (ben ik anders uren mee zoet) en als ik eens niet met etenstijd thuis ben worden de beestje keurig binnen gehaald en gevoerd en is iedereen super gelukkig (vooral ik dus.)
Ik word hier een beetje verwend.

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:14

Wij droppen ze in het land, daar staat een ruime schuilstal en er staat een soort van 'koeienpomp' in de wei, zodat ze altijd water hebben. Kenissen of mijn oma's willen dan 's ochtends en 's avonds wel wat voer in de bakken kieperen en de waterbak controleren. Het voer staat daar in tonnen en er ligt altijd een briefje in met wat ze moeten hebben.
De mensen die uitzicht hebben op het weiland houden de paarden een beetje in de gaten.

De paarden vinden het er heerlijk en je zadelt anderen niet op met veel werk. Ze staan dan overigens gewoon stil.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:38

Onze pensiongast doet het voor ons dan ... meestal gaan we in de zomer weg dus staan ze lekker op de weide ... die hoeft dan alleen savonds te voeren

RUBYWHITE

Re: Wat doe jij met je paard als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:03

Mijn paardjes staan aan huis en als ik met vakantie ga vertrouw ik ze mijn bijrijdster voor de volle 100% toe. Zij is dan alle dagen aanwezig om ze te voeren, mesten, buiten te zetten en beweging te geven.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:09

Wij hebben iemand die een paard voor ons rijdt. Die gooit ze dan los en de buren voeren.

Meestal gingen wij maar een weekend (vrijdag t'm maandag) weg omdat dit niet anders kon met kenissen van ons. Je bent dan 4 dagen weg en de paarden werden er dan 2 dagen uitgehaalt en los gelaten.
Ze staan dan dus 2 dagen stil. Jammer dan, daar krijgen ze niks van.

Voor de buren lag er een briefje klaar met wat welk paard moest hebben. Diegene die de paarden los liet voerde natuurlijk ook wel eens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:44

Men neme een vrachtwagen, twee paarden en een mooie lokatie en weg zijn we.
En voor die gevallen waarbij dat wat erg onhandig is, staan we gelukkig op een goede pensionstal.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:55

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:38

Ik zoek ruim voor vak. tijd een weide in de buurt. En geef onze 2 paarden die thuis staan een maandje vakantie.

Spreek dan af met weide eigenaar dat hij bij twijfel altijd een v.a. besteld. Laat natuurlijk ook wel telefoon nummer achter.

Doe dit nu al 3 zomers en nog geen problemen mee gehad.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 07:32

Wij gaan maximaal een weekje op vakantie, dus dan heeft mijn paardje ook gewoon vakantie M'n opa zorgt voor de stallen en het voeren. Ze kunnen zelf weten of ze naar buiten gaan of niet

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 07:40

Die van mij staat op een stal waarbij wel volledige verzorging is. Echter omdat hij van de DA bijna iedere dag aan het werk moet (en ik ga een maand weg), en ik daar op stal geen bijrijdster heb (ik vertrouw ook alleen maar mijn vriendin als bijrijdster), gaat hij naar de pensionstal (ook volledige verzorging) waar mijn vriendin met haar paard staat. Zij rijdt/longeert dan de ene dag haar eigen paard, en de andere dag mijn paard.

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 07:45

je kan ze een weekje op de pensionstal zetten als je dan niet voor een maand moet betalen. Dat doen een paar mensen die komen rijden op mijn manege ook. Zelf kan ik geen tips meer geven want mijn paardje staat op een manege

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:11

Mijn instructrice zorgt dan voor mijn paard, ze rijd/longeert elke dag.
En mn ouders voeren gewoon .

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:17

Dit jaar mag hij mee maar vorig jaar was ik 6 weken weg en stond hij in de wei en hebben 2 meiden ombeurten met hem gewandeld.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:48

Mijne gaat gewoon mee !!!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 10:02

wow, lekker veel enthousiaste reacties,, het komt er gewoon op neer of meenemen of vrienden familie kennisen ervoor laten zorgen,, bedankt hoor
!!!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:04

Mijn buurvrouw en ik passen op elkaars paarden als we op vakantie gaan. Mocht dat niet lukken dan duw ik ze ergens in pension

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:31

Als ik op reis ben zorgt de eigenaresse van Maykel (de pony die bij haar staat) voor Memuska en Dini (de kat). Als we samen op reis gaan zorgen mijn ouders voor de paarden (moet ik wel bakjes klaarzetten met het voer in: Memuska ochtend/avond en Maykel ochtend/avond )

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:38

Meenemen

Hoe kan je lekkerder vakantie houden dan vanuit dit opzicht :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Over een paar weekjes krijgt mijn meisje een veulen, dus dit jaar zullen we over moeten slaan, maar volgend jaar gaan we zeker weer

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:43

Die gaat lekker mee. Ga dit jaar niet op vakantie met mijn ouders maar alleen. of met een andere ruiter/bokker moet ik nog even zien. Ik ga naar onze vaste boerencamping met bak, stallen en grote weides we zitten vlak bij het bos dus kan hij lekker mee.

Anders gaat hij de wei in en zorg ik dat iemand elke dag minstens 1 keer komt kijken. Hoeft hij nog niet eens gereden te worden maar als het een bekent iemand is mag dat natuutlijk best. Dit jaar ga ik op wintersport (kerst 2006) en kijk dan nog wel even wat ik met hem doe. Pf ik breg hem een weekje weg naar kennisen waar hij dan lekker kan staan of ik moet iemand vinden die bereid is om elke ochtend voor 9 uur op stal te zijn, ze te voeren, buiten zetten stal uit mesten en ze s'avonds weer binnen te zetten.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:43

Zorgen dat er iemand komt om ervoor te zorgen.. Anders ergens heen brengen..

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:54

ik ga nu al vanaf mn 11e ieder jaar op ponykamp. ik heb mijn shet nu twee kere moeten missen en een vriendin van mij zorgde dan voor hem, dit jaar gaat mn schatje waarscheinlijk gezellig mee !
een vriendin van mij heeft een eigen pony thuis staan. maar ze gaan zo'n twee á drie keer per jaar op vakantie en dan zorg ik voor haar (zoals deze week...) maar ik krijg daar wel lekker voor betaald !

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:17

Dit jaar ga ik met hem op ponykamp, dus hoeft hij me niet te missen .
maar anders zorgt een vriendin voor hem .