Paard en Co

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gerner

Paard en Co

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 19:27

Oke, hier dan een draadje over Paard en CO
Het blad wat uitgegeven wordt door de KNHS ook voor de FNRS leden.

Wat vinden jullie van dit blad en wat zou er beter kunnen. Roep vooral, want het heeft echt nut.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:28

Leuk blad, vind dat er wat meer wedstrijdverslag in mag komen.

Gerner

Re: Paard en Co

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 19:29

Wedstrijdverslagen waarvan bedoel je?
En trouwens hoe zou je het vinden als het iets meer op kinderen gericht zou gaan worden?

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:31

Nou, als er bijv. een belangrijke wedstrijd is gereden, een verslag daarover met eventuele foto's.
En vanaf welke leeftijd heb je het als je het over kinderen hebt? Zelf ben ik nu 14 en vind dat het blad goed te lezen is.

krisjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:43

ik vind het ook een leuk blad.. mogen ook idd wel wat meer foto;s op komen

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:05

Ik bedoel een aantal pagina's voor kids van een jaar of 8 a 10.

Wat zouden jullie nog meer willen lezen in dit blad?

cinny1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:20

Geinig blad. Ook omdat ik met mijn paard op de voorpagina en in het november nummer stond.

lalunique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:03

iets over speciaale rassen zoals ijslanders

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:25

idd, Rassen per maand ofzo, en mss zijn er wel maneges bij die alleen een bepaald ras hebben in de lessen. Voor de jeugd onder de 10 moet er ook iets in, wat weet ik zo 123 niet. En wedstrijdverslagen ja.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:12

Gerner schreef:

Die hebben toch de penny?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:19

tones schreef:
Gerner schreef:

Die hebben toch de penny?

maar alle kinderen die op een fnrs manege rijden krijgen die ook thuis, en als je dan rond de 10 jaar bent, is het wel leuk als er ook iets voor jou in staat

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 09:39

Ik hoor Paard en Co te krijgen, en krijg hem niet eens. Dus geen idee wat ik ervan vind. Tot nu toe vind ik het maar raar dat ik hem heel niet krijg.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:50

MA -> VMR

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:11

l0ve_ricard0 schreef:
Leuk blad, vind dat er wat meer wedstrijdverslag in mag komen.

Dat vind ik eigelijk niet, veel mensen rijden recreatie gericht en vinden het niet zo boeiend. Dus het kan wel in, maar dan moet het niet overheersen. Verder vind ik het leuk om over verschillende disiplines van de paardensport te lezen.

Verder een leuk blad

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:13

ik vind dat er wel wat meer achtergrond info mag ook over de manege's enzo.. hoe het daar allemaal werkt enzo..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:21

Heb je even:
Meer rust in de lay-out. Wat voorzichtiger met al die kleurtjes.
Als je wat schrijft, doe dat dan goed. Er staan te veel taalfouten in (wordt wel beter) en pas op dat je geen onwaarheden schrijft, hetgeen met name in de eerste nummers te veel gebeurde. Ook hier zit verbetering in, maar het heeft nog aandacht nodig.
Heb eens lef en vertoon diepgang. Soms kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het een soort van slap aftreksel van Bit is. Durf eens wat meer vernieuwend en diepgaand te zijn.
Wedstrijdverslagen kom ik overal al tegen, sterk punt dat je daar juist niet aan doet, houden zo! Maar wat wel weer zinvol kan zijn is hoe je een wedstrijd goed voorbereid. Niet alleen fysiek maar ook mentaal.
De verslagen van de ritten die je her en der maakt zijn leuk, maar de stijl is wat te popie-jopie, dat is jammer. Wat meer sfeer en iets minder "stoere taal" zou het een stuk gezelliger leesbaar maken.
Een stukje voor de kids mag best, stripje erbij (Malle?!?) maar ook weer niet overdrijven en kijk ervoor uit dat je geen kopie van Penny of zo wordt, dat is er al, bedenk eens iets nieuws, iets verfrissends.
Houdt er rekening mee dat er ook mensen zijn die een minder brede beurs hebben. Nieuwe artikelen zijn leuk om over te lezen, stukje mode mag ook best, maar denk er ook eens aan om met dingen te komen die betaalbaar zijn voor mensen die het iets minder breed hebben.
Zoek eens wat minder bekende dingen. Adressen die NIET iedereen al kent, maar juist die minder bekende, minder hard schreeuwende, maar zeker zo leuke plekjes, die je bijna alleen maar vindt door mond-op-mond reklame. Het is aardig om over lokaties als de malle jan of het roode koper te lezen, maar ik denk dat het gros lokaties als Schuttershof veel leuker vindt (bovendien ook betaalbaarder) Vergeet de onderkant van je markt niet, die bovenkant komt er toch wel......

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:25

ik vind het een nogal goedkoop blad en heb m binnen 10 minuten uit. Het idee om een blad te maken is leuk maar er zijn al zoveel andere bladen. Ik hou wel van diepgang in artikelen en dat zit er hier niet echt in.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:30

Ik vind het een leuk blaadje, leest lekker weg.
Wedstrijdverslagen hoeven er van mij niet in.
Voor kinderen meer pagina;s hoeft ook niet. 1 pagina speciaal daarvoor is imo dan voldoende.
Eigenlijk hoeft er van mij niet echt iets aan te veranderen..

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:36

ben het eens met Ikke. Met de rest niet. wedstrijdverslagen kunnen me niks schelen, als ik dat al zo willen weten koop ik wel een hoefslag of bit ofzo. Rasomschrijvingen vind je ook óveral. ik heb een paardenencyclopedie; ik zoek het wel op.
Tja, wat dan wel.
Wat ik leuk zou vinden, omdat het vooral voor de recreatie ruiter is, gedetailleerde ruiterroutes. gewoon 1 per nummer.
Leuke verblijf adresjes voor een trektocht. En dan ook príjzen erbij. Ik wil weten wat het kost!
Misschien is een test tussen verschillende merken ook wel leuk(en dan geen halstertest als toen in bit, want wie zit dáár nou op te wachten)
tja,wat nog meer. Alles is er eigenlijk al, in alle soorten bladen wat leuk is.
Verder ben ik wel te spreken hoor, of paard&co. Hij is alleen altijd al binnen een halfuur uit.
Oja! Ik ben ook altijd geïnteresseerd in dingen rond het kopen van een paard. Dus hoe wist je dat hij het was, je ging 'm bezichtigen hoe ging dat? gewoon een verslag van iemand.
Leuke verslagen van (onbelangrijke) maar zeker niet minder boeiende mensen. Die niet ZZ-licht rijden met een Gribaldi, maar die met een "gewoon" paard. En dan ook niet alleeeeen maar haflingers en fjorden, maar ook anderen.

Ja sorry ben een beetje vaag...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:36

Wedstrijdverslagen juist niet! Hooguit iets over een winnaar van een wereldbeker of ander kampioenschap. P&C is voor de recreatieruiter en die moet je niet plat gooien met wedstrijdverslagen. Verslagen van buitenrijgebieden, rasseninformatie, 1e hulp dingetjes.

P&C is voor de recreatieruiter en dat moet zo blijven! Wedstrijdruiters hebben de P&S met wedstrijdverslagen.

Conclusie; Ik ben het weer eens met ikke eens
Laatst bijgewerkt door Sjonniej op 12-03-06 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:39

1e hulp dingetjes is ook een goeie trouwens

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:24

Nee hoor, geen wedstrijdverslagen ! Die staan al zat in de Hoefslag en Paard en Sport.

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:17

ík heb hem inderdaad altijd snel uit...misschien wat dikker? van mij hoeven er ook geen wedstrijdverslagen in, daar heb je toch paard en sport voor? voor de rest ben ik het met ikke eens!

even een vraagje: in de laatste paard & co zat een aanbieding van het tijdschrift bit. je kon kiezen uit een korting van 10, 20, 30 of 40% ik snap het nut niet van die actie... iedereen kiest dan toch voor 40% ?!
dan is het niet duur... in de 30 euro voor een jaar...weet iemand wat er in de kleine lettertjes geschreven staat? *ik vertrouw het niet helemaal *

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:41

ik vind het een mooi blad alleen erg intressant voor de recreatieruiter!!!

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:11

Ik vind de onderwerpen meestal niet echt boeiend, beetje manege niveau... tja, ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen.