wie heeft tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

wie heeft tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 17:36

hee!!

Ik heb sinds kort een nieuw paardje maar heb een probleem...
Hij stond daar altijd tussen andere paarden en bij mij staat hij alleen...Ik ga wel een paar x per week naar de buren om te rijden (daar staan wel andere paarden) en ik ga 1x in de week naar de manege(ik rij dan tussen de andere paarden) maar tog vind ik het zielig als hij zo alleen in de wei of stal staat. Ik ga dan ook vaak gewoon een stukje wandelen met em of borstelen. Weten jullie nog spelletjes of zow of andere dingen waardoor hij ook wat te doen heeft??

graag tips!!

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:39

Uh geef hem een maatje
bijvoorbeeld een shetlander erbij ?

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:39

Denk dat je hem inderdaad een vriendje moet geven.. een shetlander? of gewoon een gezelschapspony..

yv0nnee

Re: wie heeft tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 17:42

Ja,dat wil ik ook al zoooo graag, maarjah we hebben maar 1 stal, en in de wei staat ook al niet te veel gras, bovendien mag het van mijn ouders niet, 1 vinden ze wel genoeg

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:18

Dan koop je 3 schapen ofzo, of geiten, kan ook goed gezelschap zijn.
Die zijn niet zo duur. En wat het gras betreft, je kan dan toch bijvoeren.

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 19:26

haha jah we hebben een boerderij duz...met veel koeien, zal k der een koe bijzette??

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:35

Waarom zet je je paard niet bij de koeien in de wei? en als de koeien op stal staan kun je je paard bijv. tegenover de koeien zetten. Een paard dat alleen staat vind ik echt heel zielig. En paarden en koeien gaat goed samen hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:39

Ja dat zou best kunnen.. Dan kun je je paard het beste eerst in een (afgezet stukje) weiland naast de koeien zetten om ze een beetje aan elkaar te laten wennen. Maar dat kan best idd!! Misschien kun je een bal of zo in z'n weiland leggen maar daar is ie vast snel op uitgekeken..

BasiNami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:05

Je kunt een paard inderdaad best bij koeien neerzetten! Dat is altijd beter dan alleen staan, het is wel een kuddedier he.. Zo alleen voelt hij zich waarschijnlijk ook onbeschermd.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:11

Maar een koeienwei is vaak afgezet met prikkeldraad. Ik weet niet of dat bij jullie ook het geval is? Zo ja, dan zou ik een andere oplossing zoeken.
Ook is koeiengras totaal niet geschikt voor paarden, dat is veel te eiwitrijk.
Maar je paard heeft wel een maatje nodig. Paarden spelen erg graag met elkaar en daar krijgt je paard nu geen kans toe. En hoe hard je ook je best doet, dat kun jij zelf niet vervangen.

Rachelle302

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:13

Ja zet er een leuk vriendje bij!! Mijn oude verzorgpony had dit ook die hebben ze een shetje erbij gezet en een skippybal gegeven

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:26

U gaat naar een paardenmarkt, koopt voor 3 tientjes een kleine pony en je maakt je paard helemaal gelukkig.
Zo een klein shetje/pony'tje eet echt niet veel hoor, die leven op een handje brok. Maar je doet je paard er een groot plezier mee.

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:21

Hej
Ik heb ook 1 paard. .en ook niet veel wei
Mr wij hebben wel schapen..
En die eten niet Bar veel..
WIj hebben van die queesantjes ;P weet ik veel hoe je et schrijf..
Kleine schaapjes,, en super handig. .want hu ndouwe de hoeven in de grond weer beetje recht.. en zo heb je paard en schaap als gezeldschap voor elkaar.. en je wei blijft mooier. En schaap kost niet veel! moet je er wel 2 nemen tuurlijk minstens

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:25

Een schaap (is ook goed tegen wormen!!)
Een geit
Een shet..

Ik heb ook maar 1 paard, en die staat ook alleen in de wei. Maar er staan in de wei naast ons altijd wel paarden..
En mijn pony komt terug naar huis.
Maar alleen, dan kwijnen ze weg..
Probeer het anders zolang met een bal ofzo?
Of een paar uur per dag tussen de koeien? (aangezien het gras van koeien erg eiwitrijk is..?)

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:26

je kan n shetje nemen of n paar geitjes of schaapjes
hebben ze een heel leuk maatje aan hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:29

Paard bij de koeien in de stal is niet zo'n beste tip. Is niet goed voor de luchtwegen van je paard.

Een paard hoort imo paardengezelschap te hebben. Is een kuddedier...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:30

Een paard hoort een maatje te hebben. Heb je zelf de middelen daar niet voor, dan plaats je een advertentie? Er zijn genoeg mensen die stalling voor hun paard zoeken, of een shetje tijdelijk ergens willen onderbrengen.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:13

Cassidy schreef:
Een paard hoort een maatje te hebben. Heb je zelf de middelen daar niet voor, dan plaats je een advertentie? Er zijn genoeg mensen die stalling voor hun paard zoeken, of een shetje tijdelijk ergens willen onderbrengen.

precies

doemaarwat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:20

Gef hem een Shetje . een kleintje .

lisa_zadinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:24

je kan er ook een geitje bij zetten vinden zo ook altijd leuk ) mijn veulen staat ook met een geitje en ze spelen heel veel samen gr lisa

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:19

Zoek een maatje voor je paard, zorg dat ie niet meer alleen staat.
Een shetlander of een geti zou kunnen

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:23

áls er een vriendje bij zou kunnen, zou dat ideaal zijn. Maar soms kan dat gewoon niet. Hmm.. Idd hem zo veel mogelijk aandacht geven. Lekker wandelen, poetsen, 's zomers picknicken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:27

Een paard alleen zetten klasseer ik gewoon onder de noemer Mishandeling. Sorry maar wat zou jij ervan vinden om in een gouden kooi met prachtige tuin en ik weet niet wat ALLEEN te moeten zitten met af en toe een papegaai die een praatje met je komt maken?
Een paard is een kuddedier en hoort in een kudde.

Dit had je trouwens ook wel eerder kunnen bedenken. Zolang wij maar plezier hebben van onze paarden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:30

Een geit eet bijna net zoveel als een shet.
En een shetje is zo duur in aanschaf ook niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:38

Dat mensen zo ondoordacht een paard aanschaffen... En paard hoort in een groep, dat is noodzakelijk voor zijn ontwikkeling, opvoeding, en plezier. Maar ach, zolang mensen maar plezier hebben van hun paardje...

voor 50€ heb je al een leuke fatsoenlijke shet, geef hem een paar brokjes per dag, en ze zijn allebei blij