val van paard, veiligheidscap vergoeden? *spoed*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

milo

val van paard, veiligheidscap vergoeden? *spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 11:13

hallo,

ik ben gister gevallen en heb daarbij een flinke val gemaakt. ik moest naar het ziekenhuis voor foto's van mijn rug, waar gelukkig niks gebroken is. als ik hem rechthou gaat het goed gelukkig, en ik kan alweer wat lopen en rechtop zitten.
mijn cap is helaas gesneuveld, de beschermkap is eraf gevallen door de val.

ik heb mijn ruiterbewijs en droeg goede rijkleding. (ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat ik mijn cap niet op had )
wordt mijn cap vergoedt door mijn verzekering? omdat je verzekerd bent als je je ruiterbewijs hebt, toch?

weten jullie hier iets meer van, want ik heb nog nooit iets dergelijks meegemaakt en weet niet goed wat ik kan verwachten van mijn verzekering.

alvast bedankt, lianne

RUBYWHITE

Re: val van paard, veiligheidscap vergoeden? *spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:17

Informeer eens bij je verzekering
Ik heb bij mijn casco cap een bon zitten die ik kan invullen na een val en dan krijg ik bij aankoop van een nieuwe casco een x bedrag korting...weet zo even niet hoeveel.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:48

Bij Casco krijg je de helft van de waarde min de administratiekosten. Je moet hem wel naar Duitsland sturen dan met aankoopbon die weer niet ouder is dan een (?) aantal jaren.
De verzekering van het ruiterbewijs is volgens mij een WA (ben je dan dubbel verzekerd?) en die keert dus niets uit in dit geval.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:50

de verzekering van je ruiterbewijs is, niet voor je spullen, maar om de schade die je paard maakt. (trap in auto ofzo) En naders je wa verzekering, even bellen en je weet het

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:51

Ruiterbewijsverzekering is alleen voor schade aan derden. Niet voor je eigen schade.

Overigens zou ik het nieteens in mijn hoofd halen om de schade van een rijcap te willen verhalen op de verzekering...wees blij dat je hem ophad, mijn gezondheid zou me toch echt de kosten voor een nieuwe cap waard zijn hoor!

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:53

Persoonlijk denk ik niet. Een Cap is gemaakt om je hoofd te beschermer en als de Cap tijdens een val kapot gaat heeft dat wel voorkomen dat je hoofd kapot gaat. Op zo'n moment is je cap verbruikt.....

Vergoedt een auto verzekering een airbag??

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 11:55

ik krijg de stichting van recreatie ruiter niet te pakken. ik heb nu een mail gestuurd.

ja, over schade aan derden twijfelden wij ook al. ik denk ook dat dit niet vergoed zal worden. maar toch zou het fijn zijn, die caps zijn niet goedkoop.
ik baal wel, want nu kan ik een nieuwe cap gaan kopen.
of kan ik hem gewoon lijmen? ik heb eens gelezen dat hij dan niet meer betrouwbaar is he?

ik ben echt zo blij dat ik hem ophad. anders had ik hier nu niet gezeten ben ik bang.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:01

Een cap lijmen is zinloos, hij is nu nl echt niet goed meer. Koop een nieuwe. Die van Harry's horse zijn erg goed, zitten fijn en zijn rond de 60 euro. Daar kun je niet moeilijk over gaan doen toch? Het gaat hier nl wel om je eigen veiligheid!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:28

Als je een flinke smak hebt gemaakt en denk de cap nog te kunnen lijmen kun je hem net zo goed niet meer opzetten.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 13:36

hoezo niet dan?

alleen de beschermkap is eraf gevallen, en er zit wel een scheur in, aan de achterkant. maar het piepschuim is nog intact.

mijn vader heeft hem gelijmt met een of andere superglue, zolang ik nog geen nieuwe cap heb.
ik ga wel een nieuwe kopen, ik denk dat ik voor de harry horse ga, bedankt voor de tip!!!!!

maar zolang zal ik met deze moeten rijden, of een oude op moeten doen, maar die is weer geen veiligheids cap. ik bedoel: het geld groeit me niet op mijn rug, zeker niet nu ik dit weekend niet kan werken door mijn rug!!!!

van je paard vallen is echt *****...

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:41

Ik zou die cap echt niet meer durven opzetten.
Hij is duidelijk goed beschadigd. Je hebt hem dan wel gelijmd maar nog is hij niet veilig meer. Ik zou even in de buidel tasten om een nieuwe te kopen. Desnoods kijk je je pa lief aan. Als je je oude cap opzet kan je net zo goed zonder cap gaan rijden.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:57

Nou als je die beschermkap lijmt kan je denk ik nog beter die niet gekeurde cap opzetten. Die kap is er niet voor niets...

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:01

ben bang dat hier wat dingen door elkaar gehaald worden.
Een ruiterbewijs verzekering keert alleen uit als de schade door je eigen WA niet wordt vergoed én als het een schade betreft aan een landgoed of bos waar je alleen mag rijden met een geldig ruiterbewijs (of ik moet het verkeerd begrepen hebben). Dus niet als je paard een deuk in een auto slaat (of het moet de auto van de boswachter zijn van het gebied waar je alleen mag rijden met een ruiterbewijs).
Vraag me uberhaupt af of je cap wordt vergoed door welke verzekering dan ook...

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 14:24

waarom kan je je cap niet lijmen dan?

alleen de beschermkap was eraf, voor de rest in hij intact. hoe wordt hij dan geproduceerd, daar lijmen ze toch ook de kap erop?
ik snap het niet helemaal. hij is voor de rest nog intact.

maargoed, ik ga toch sparen voor een nieuwe, maar ik vind dat 'dan kan je net zo goed geen cap opdoen' maar een beetje vaag in de oren klinken.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:47

Daar een cap die eens gevallen is nog gevaarlijker kan zijn bij een nieuwe val. Weet niet meer precies waarom maar ik gooide hem direct weg en zou niet meer rijden tot ik een nieuwe had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:54

Bij mijn dochter hing aan de cap een briefje dat na een flinke val de cap niet meer betrouwbaar is ook al is er geen zichtbare schade.Ik zou hem weggooien en voor een nieuwe gaan desnoods een stukje goedkoper.
Binnenkort bij de lidl al een goedgekeurde helm voor 19.95.Volgende week begint de actie in belgie dus dan zal hij er snel in nederland ook wel zijn.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:24

vraag maar eens aan iemand die motor rijdt, ook daar dien je direct een nieuwe helm te kopen als je ermee gevallen bent! Veiligheid voor alles!

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:28

In je kap kunnen scheurtjes zitten of zwakke plekken die je niet met het blote oog kan zien. Het geheel van binnenhelm (piepschuim) en buitenhelm (dat harde spul) maken je cap stevig. Is er iets stuk, dan voldoet je cap niet meer aan de veiligheidseisen.

Zeg eens, 60 euro voor een nieuwe cap of de kans op een flinke beschadiging van jezelf bij een andere val... Kies jij? (ik weet het namelijk wel)

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:06

Nieuwe cap halen! En anders gewoon even niet rijden tot je geld hebt voor een nieuwe cap.

Als je nu hetzelfde zal overkomen als wat er gebeurd is waardoor je cap kapot is, dan ben je behoorlijk het lülletje!

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:25

Een gat in mijn hoofd en een hersenschuddig of 60 euro?

Doe mij maar 60 euro

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:08

mariska1989 schreef:
Een gat in mijn hoofd en een hersenschuddig

In het gunstigste geval wel ja

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:21

elibeest schreef:
Persoonlijk denk ik niet. Een Cap is gemaakt om je hoofd te beschermer en als de Cap tijdens een val kapot gaat heeft dat wel voorkomen dat je hoofd kapot gaat. Op zo'n moment is je cap verbruikt.....

Vergoedt een auto verzekering een airbag??

Ja, indien all risk of niet jouw schuld

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:31

Die goedgekeurde cap van de Lidl verdient geen schoonheidsprijs, maar hij zit wel lekker !

En ik heb er vorig jaar zelfs maar €17.95 voor betaald!

(dat scheelt al je er nog al eens naast ligt )

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:19

Lijmen lijkt me inderdaad geen goed plan... Helemaal niet als je zegt dat er een scheur aan de achterkant in zit...

Wel balen dat je gevallen bent natuurlijk, maar gelukkig dat je er buiten wat spierpijn (iig zo begrijp ik het) niets aan over hebt gehouden!

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:23

Ik heb vorig jaar ook een behoorlijke erg harde smakker gemaakt.
Tegen het hek van de bak aan dacht ik
En me cap was ook stuk.
Wij naar de winkel want me pa moest weten of je een nieuwe moest aanschaffen of dat je deze nog kon houden ..
Ik zei al een nieuwe want tja .. je weet niet hoe het er van binnen uit ziet.
Maar we hebben nooit gekeken of het vergoed wordt.
*heb ook mijn ruiterbewijs* maar dat valt er zowiezo niet onder.
En waarom zouden we ook ...
Maarja nu een nieuwe dezelfde soort cap en die is nog heel