Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik rijd alleen op manegelessen, en bij mijn verzorgpony's. Ik rijd altijd met cap! (durf zelfs niet zonder,, stel je voor dat je valt en hersenschudding o.i.d. krijgt en je weet ik veel hoelang niet kan rijden..
) Maar goed.. vroeger reed ik op elke pony zonder bp (heb er dan ook geen, wel een is een keer aangehad,, en ik wil heel graag zo'n ding) en tja nu rijd ik zins mei op een haflinger die van die cross-trucjes heeft, en op de manege rijdt ik ook op zo'n soort ponytje (zo'n ponyd ie het bit vast klemt en zijn eigen zin gaat doen wat dus: door de bak/weiland/o.i.d crossen..
) Ik probeer mijn ouders duidelijk te maken dat zo'n ding echt heel veilig is! Zeker als je kijkt dat ik straks 2 tinker's in ga rijden, en volgend jaar nog 2 paardjes (ras weet ik zo niet..
(verzorgpony's) zal ik ff aan de eigenaar na moeten vragen wat voor ras het is). Maar mijn vader zecht dan: Doe dan dat zeilding om (die is roze..
maar we hebben ook nog een blauwe als het goed is?) Die roze is voor kinder, en past mij precies hij is (als je hem vast hebt) Net zo stevig als op een bp maar of die je ook net zo goed beschermt? Ik weet het niet.. misschien wel omdat je met zeilen ook hard kan vallen..
(vooral op zo'n plankje)
Maar goed, wil toch leiver zo'n bp, ga binnekort op de allerliefste pony met dat roze ding rijden, kijken hoe die zit als je aan het rijden etc. bent.. miss dat ik me ouders ooit nog kan overhalen.. (het mag niet omdat het vele te duur is,, maar ze willen wel dat ik zo voorzichtig mogelijk rijd (moet dan ook altijd met cap, en ik denk er niet over om zonder te gaan..
)
Met springen vind ik hem idd erg handig 
Gaat dus prima
Met dressuur heb ik hem niet meer om, met springen alleen op rare plekken waar ik niet helemaal zeker van hem ben 

*