Doorgang naar de mesthoop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Doorgang naar de mesthoop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:11

Ik vraag me af: Hoe is bij jullie op stal de doorgang naar de mesthoop?
Bij ons is het gewoon zang.. ong 5 a 6 meter vanuit de stallen, maar das nu een grote blubzooi dus bijna niet door te komen met de kruiwagen! Er zit wel in de planning om beton te leggen (van die speciale platen) maar daar moeten we helaas nog even op wachten..
Is het bij jullie allemaal betegeld? of ook zand/blub hoe lossen jullie dit op?

Ben benieuwd

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:12

Ehmm... bij ons is het gewoon buiten en dan een looppad ofzo Gewoon stenen igg... wij hebben ook een mestgat ( zown gat in de grond )

arian_wolf

Re: Doorgang naar de mesthoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:13

Ik heb zelf containers voor me paarden, dat vind ik zelf veel handiger
Bij verdere stallen waar ik welleens kom is het allemaal betegelt!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:13

Voor jou geen hindernisbaan met de kruiwagen dus?

Ben er nu inmiddels aan gewend, maar denk dat het niet in veel plaatsten het geval zal zijn dat er geen pad heen is..

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:15

Als je mij bedoelt
Voor mij geen hindernisbaan nee Dat is wel prettig opzich... ik zet die rand van de kruiwagen op de rand en kiep hem op ... Ik moet allene niet de kruiwagen in het gat laten vallen want dan heb ik dus een probleem

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:17

Dat zou dan weer een andere hindernis zijn, vis de kruiwagen uit de mestkuil

Wij hebben een echte hoop waar je niet makkelijk bovenop bij kan storten, dus alles komt vooraan,, dit wordt dan wel regelamtig opgestoken, maar dan staan er in die derrie weer grote trekkersporen dus extra hindernis!!

Stalgenootje zat weer vast gisteren

Op zich best komisch..

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:33

joh op de stal waar ik stond was het dan wel geen blubzooi maar zeker wel een echte hindernisbaan

met je volle kruiwagen tegen een loopplank op en dan leegkieperen...
het gebeurde regelmatig dat er iemand met kruiwagen en al naast ging of dat de kruiwagen in zijn geheel op de mesthoop terecht kwam !

alles behalve handig.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:39

kekaro schreef:
joh op de stal waar ik stond was het dan wel geen blubzooi maar zeker wel een echte hindernisbaan

met je volle kruiwagen tegen een loopplank op en dan leegkieperen...
het gebeurde regelmatig dat er iemand met kruiwagen en al naast ging of dat de kruiwagen in zijn geheel op de mesthoop terecht kwam !

alles behalve handig.

haha ja dat is ook op de manege waar ik rij.. moet je de kruiwagen helemaal boven op van die planken rijden en dan valt hij vaak nog om ook (tis maar een éénwieler dus wel lastig) maar bij mijn verzorgpony's hoeft dat gelukkig niet.. je kunt het gewoon vooraan de mesthoop neerleggen (wel een beetje bij de andere mest in de buurt natuurlijk) en dan gooit iemand anders (eigenaar ofzo) het met de machine op een bult!

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:43

Word de mest dan niet regelmatig opgehaald??Ik betaal me helemaal scheel aan de mestboer die elke 8 a 9 dagen komt!Nu hebben wij er 38 staan,dus de mesthoop zou wel heeeeeel hoog worden als je het een maand zou laten liggen.We hebben wel een waterdichte mestput,met een oploophoogje,dus de mest is wel goed te storten(alleen aan het eind van de 9 dagen moeten we opgooien)Je zou aan de eigenaar kunnen vragen of hij wat rijplaten neerlegt,wil hij dat niet,laat je hem zelf een keer een paar kruiwagens rijden,moet je kijken hoe snel hij er dan wat aan doet.(of rijd hij zelf ook al mest,dan heb ik niets gezegt)p.s je hoeft in elk geval niet naar een sportschool om krachttraining te doen scheelt ook weer geld.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:53

we hebben hier ook de luxe van een heuze modder poel
ik gooi daar tegenwoordig ook mest om zo bij de mest hoop te kunnen komen , dit lukt dan weer een tijdje en beginnen dan weer van voren af aan

heb vlas komposteerd erg snel , iig voor de zomer is het alweer weg
heerlijk spul dat vlas

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:56

Bij ons staan maar zes paarden dus die procueren nog niet echt heel veel in 8 dagen.. Dus heel vaak wordt et niet opgehaald..

Sanne86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:57

onze mestplaats licht een stukje naar beneden en is niet betegeld... soms sta ik dus wel eens een beetje in de modder te sjorren en duwen aan de kruiwagen misschien zijn loopplanken wat voor jou? mijn zus heeft gewoon houten planken liggen op weg naar de mestbult is erg handig!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:09

Ja idd.. maar de stalbaas is dus van plan die betondingen neer te dumpen als het enigzins weer is, dus die gaat nu geen tijdelijke oplossing meer doen..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:22

Euhm..... Ik moet eerst de kippen weg zien te jagen, dan het deurtje naar hun ren open te doen, snel de kruiwagen pakken en naar binnen rijden onderwijl een paar kippen bijna plettend onder de kruiwagen, deurtje weer snel dicht trekken en dan ploeterend de kippenren doorlopen (erg leuk als de ondergrond nat is) terwijl ik dan weer op mijn hielen wordt achtervolgd door 10 kippen + 1 haan, kruiwagen leeg gooien, iets sneller terug ploeteren met een lege kruiwagen en die kippen weer op mijn hielen, deurtje met kruiwagen open rammen, er snel door heen en deurtje weer snel dicht doen met mijn voet hopend dat er niet een kip tussen zat.
En tijdens dit proces wel steeds de haan in de smiezen houden natuurlijk he? Je weet maar nooit

Kortom: ik heb ook een hindernisbaan met levende beesten erbij!

Wil ik het me zelf gemakkelijk maken dan gooi ik natuurlijk eerst het deurtje van de ren open, laat alle kippen er uit lopen en ga dan op mijn dooie gemakkie de kruiwagen legen terwijl de kippen de tuin onder handen nemen Maar ja, die enorme kippendrollen die ze dan weer op mijn erf achter laten he

Dit wordt binnen nu en een jaartje of 3 wel veranderd en dan krijg ik een aparte mestplek naast de kippenren ipv er in

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:40

Das idd een grote hindernis die je meot overwinnen!!

Wel leuk die verhalen!

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:28

Wij hebben er roosters liggen, van die betonnen mestroosters waar normaal varkens op staan.
Ik denk dat je die bij een of ander sloopbedrijf voor een goedkoop prijsje wel af kun halen.... het maakt ook niet zo veel uit of ze nog heel zijn, als je maar die blub zooi verstevigd krijg..

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:29

Gut, wij hebben gelukkig ook stenen. Maar het is wel 3x ellende onze mesthoop. We hebben er nu een plank opliggen waar je op moet lopen om je mest neer te leggen omdat het gewoon asociaal veel word & ze het niet willen weghalen omdat ze het nergens kwijt kunnen tenzij er iemand mest wilt. ELLENDE.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:30

Bij ons zit je mest in een bak, moet je plankje oplopen en je gooit het er zo in. Vanuit de stal moet je soort pleintje op lopen maar daar liggen gewoon stenen.
Maar ik hoef zelf niet uit te mesten, lekker handig

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:42

Bij ons is er gelukkig een vloer van beton.Elke 2 weken worden alle boxen leeg gehaald en dan potten we het weer 2 weken op.Na het leeg halen word het weer opgehaald.Het gaat om 40 boxen dus na het leeghalen is er een hele grote bult,maar de pensionhouder gaat dan met de trekker de mest omhoog leggen en dan kunnen we er voor weer mest neer gooien.Het duurt meestal 3 dagen en dan word het opgehaald.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 11:49

Wow 2 weken!!!

Ik mest om de dag!!! dan ist ook wel nodig moet ik zeggen..

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:19

Wij mesten elke dag,Dus stront en natte vlekken eruit,
Wij gooien het op de mestkar,en als die vol is strooit de stalbaas dit uit over een weiland!

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:06

Saskia hoeveel paarden staan er bij jullie op stal dan?Mest verzuurt het weiland namelijk.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:13

aerdenhout schreef:
Saskia hoeveel paarden staan er bij jullie op stal dan?Mest verzuurt het weiland namelijk.

Wat houdt dat in weiland verzuren?

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:25

aerdenhout schreef:

11 paarden,

mest word niet over het weiland verstrooid waar de paarden staan,
maar over een land waar meestal mais opstaat,
sorry voor de verwarring!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:25

MirZam schreef:
aerdenhout schreef:

Wat houdt dat in weiland verzuren?

na verloop van tijd word het gras dood als je het neit opnieuw laat zaaien