Apart stang & trens hoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Apart stang & trens hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:46

Ik ben op zoek naar een stang en trens hoofdstel, ik heb op google al wel verschillende gezien maar dat zijn meer van die standaard hoofdstellen...

Wie weet een site/winkel waar ze wat meer aparte S&T hoofdstellen verkopen?

Ik zoek er in ieder geval 1 in de kleur zwart met een gedeeld kopstuk..

Als je iets mocht weten, dan hoor ik het graag..

Groetjes Veronique

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:20

Ik heb een Kieffer Salzgeber met gedeeld kopstuk. Helaas is het aparte er een beetje vanaf, want ze zijn razend populair

Schumacher heeft ook hele aparte, misschien Dobert ook wel, maar die zijn behoorlijk aan de prijs:

www.os-sattlerei.de
www.doebert.com

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:32

ik heb op het moment ook een dobert (was bijna 300 euro)
maar dit is geen S&T maar vind dobert wel heeeel fijn, kan op internet alleen net niet vinden wat ik een beetje zoek...maar het hoofdstel wat ik nu dan heb is ook speciaal zo in elkaar gezet...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:35

Apart is hij niet meer, wel bloedmooi: de Passier

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:15

je moet naar een winkel gaan waar ze döbert of schumacher verkopen

bij hun kan je helemaal je s&t hoofdstel samenstellen hou jij hem zou willen hebben ze hebben goede volders met voorbeelden
het is wel duur gem. 250 a 350 euro maar dan heb je ook wel iets apparts en heel mooi en van een hele hoge kwalietijd
ik vind zelf schumacher mooier die hebben net nog even apartere dingen en hele mooie frondriemen met zwarofskie

ik heb net mijn schumacher besteld namelijk

groetjes
Laatst bijgewerkt door vannie op 21-02-06 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:17

ja dat klopt, ik heb mijn vorige van het drunens ruiterhuis, ook helemaal aangepast enzo..wel vrij duur maargoed ik ben er zeer tevreden over, alleen nu nog een S&T hoofdstel

waar heb je die van jou besteld?

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:18

ik heb hem hier in amstelveen besteld bij mij om de hoek helaas is de levertijd wel heel lang maar ach

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:25

je hebt er dan wel iets moois voor terug!

als je um eenmaal binnen ehbt, ben ik wel benieuwd naar een foto!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:28

Bij ons op stal komt iemand die zelf hoofdstellen maakt, dan kun je ook alles naar je zin krijgen, zo apart als je zelf wilt! De kwaliteit is erg goed, ze gebruikt hoogwaardig leer en gespen etc en er zit ook garantie op. Kosten variëren, maar ong. rond de 200 euro voor een S&T hoofdstel.

patos

Re: Apart stang & trens hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:59

Afbeelding

Ik heb deze, maar dan helemaal zwart. Op deze foto lijkt hij niet zo bijzonder, maar omdat alle riempjes zijn gebombeerd is het echt een heel chique en opvallend hoofdstel.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:01

Stagebegleidster heeft een Schumacher versie van de Kieffer Ulla Salzgeber. Oftewel, met gouden randjes. Ik heb zelf de Kieffer, en de Schumacher is net wat chiquer en mooier vind ik Heeft dunnere gouden randjes, en die blijven ook echt goud

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:43

Ga eens kijken bij het Drunens Ruiterhuis in Drunen. Die hebben een hele mooie en grote collectie. En super service en advies.

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:39

vannie schreef:
ik heb hem hier in amstelveen besteld bij mij om de hoek helaas is de levertijd wel heel lang maar ach

Bij welke winkel in Amstelveen dan?

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:00

bij horse paradyse jah en dat is eigenlijk in bovenkerk naast amstelveen

groetjes

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:40

Heej,

Ik heb een Stübben, met gedeelte kopstuk. Niet heel apart, maar wel een fijn hoofdstel. Je kan toch zelf ook een mooie frontriem erop zetten?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:28

kieffer Ulla Salzgeber en dan de koperen versie
weer eens wat anders dan de standaard gopuden of zilveren versie, vind deze ook de mooiste, ja behalve op een zwarte dan is zilver ook er mooi
goud vond ik er te 'geel' uitzien, vandaar mn keus voor koper

alleen geen fatsoenlijke foto's kunnen vinden in de zon glanst t normaal veel mooier

Afbeelding

Afbeelding

maar ik wil alweer wat anders(maar dan als trens hoofdstel, Q start ik neit en wis is nog neit zadelmak ) en dat is voor wisje(helemala zwart hofd) een hele dikke zwarte aansnoerneusriem en een super blingbling frontriem
of een schumacher hoofdstel met steentjes in neus+frontriem!! supertje heeft die, dat is echt zooo mooi!

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:35

Ik heb ook de Kieffer Ulla Salzgeber, alleen dan wel in de uitvoering met zilveren randjes. Supermooi hoofdstel, super kwaliteit. Ik heb de frontriem vervangen door een frontriem met turquoise diamantjes en heb op die manier een apart hoofdstel dat niemand heeft en waar ik echt trots op ben. Mooi bling bling en past op alle kleuren van paard.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:37

Mooi hoor,

Schumacher is een aanrader, daar hebben ze echt hele mooi S&T hoofdstellen van. en je kan er zelf een frontriempje op doen

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:44

Ik heb de salzgeber gecombineerd met goudkleurige bitten:

Afbeelding

Wat ik erg jammer vind is, is dat de frontriem nogal ver afsteekt. Ik heb helaas nog geen mooie frontriem met dubbel kopstuk kunnen vinden.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:08

@ Javmo: frontriem moet je ff goed insmeren met lederolie (paar keer), zodat hij heel lekker soepel wordt. Dan begint ie vanzelf te hangen. Anders kun je hem ook nog naar beneden 'kneden', dan blijft ie op een gegeven moment vanzelf mooi zitten.
Ik heb dat zelfde hoofdstel en bij mij hangt mijn frontriem mooi.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:23

Dit is mijn hoofdstel, ook de Kieffer Salzgeber. Toen ik hem kocht zat ik nog in mijn 'goudkleurige' periode

Dit bedoel ik met die frontriem. Als je goed en soepel leer hebt, gaat ie vanzelf al best hangen. Beetje invetten en kneden en je krijgt dit:
Afbeelding

Voor mijn volgende Stang en Trens hoofdstel wil ik een Passier, www.passier.com. Vind ze zo prachtig! Had laatst een hele mooie rondgenaaide gezien, met dikke wit onderlegde neusriem en rondgenaaide frontriem. Prachtig! Alleen de prijs was wat minder (750 euro )

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:26

De Passier stang & trens rondgenaaid!!
Echt een fijn hoofdstel en ook appart...zie mijn profiel voor een foto.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:25

Javmo schreef:
Ik heb de salzgeber gecombineerd met goudkleurige bitten:

Wat ik erg jammer vind is, is dat de frontriem nogal ver afsteekt. Ik heb helaas nog geen mooie frontriem met dubbel kopstuk kunnen vinden.

je kan een gewone frontriem laten 'vermaken' tot frontriem met dubbel kopstuk beetje handige zadelmaker/schoenmaker kan dat prima op een nette manier doen!

vind bij jou een voordeel en bij mij een nadeel, dat mn bitten een andere kleur hebben dan het koper op mn hoofdtsel bij jou matcht de kleur veel beter!
ik heb die KK bitten, aurigan is dat ofzo? dat is erg licht van kleur, ook bij de gouden versie van t hoofdstel was er nog wat kleurverschil, maar bij mn koperkleur van t hoofdstel is het kleurverschil nog groter

maarja dat heb je ook bij de zilveren versie als je dan aurigan bitten hebt ipv rvs

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:52

@Vvalar, bedankt voor de tip! Ga ik direkt proberen

@Renske20, die van mij zijn ook van K&K aurigan. Er is wel iets kleurverschil, maar inderdaad bij koper steekt het wel behoorlijk af.
Ik wil nog graag een bling frontriem erop, goeie tip!

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:18

Ik ben ook al aan het rondkijken voor die Stang en trenshoofdstellen maar waren laatst in den bosch hengstenkeuring en toen hadden die Drunens Ruiterhuis hele mooie hoofdstellen hangen en ik ga denk ik toch voor de Döbert, mooie goeie hoofdstellen en niet zo duur als de passier maar die van Ulla salzgeber heeft iedereen al die vind ik niet leuk meer
Van Döbert doe ik de rondgenaaide met een mooie dikneusriem en dan mooi frontriempje er bij met diamanten die lekker opvalt klaar!