Het was levensgevaarlijk!Continu wegspringen,uit veiligheid voor de andere paarden ben ik gestopt en buiten gaan stappen.
Gisteren waren we alleen,dus rustig de tijd,idem dito alleen steigeren kwam erbij.Ik heb de eigenaar kunnen overtuigen niet op te geven,en op het einde kon hij een volledige rondje door de bak doen,ik blij en fier

Vandaag ik er weer op,het was aan het regenen dus ik in de bak,weer geen paarden dus rustig de tijd:Hij heeft 1x vervelend gedaan en de 2e keer DACHT hij eraan(klein stapje opzij)of ik riep HO en hij stapte,nadien heb ik een half rondje aangedraaft,ging super.Dus ik besloot om de andere helft van de bak te draven en op het einde een heel rondje.....Mijn gedachten waren nog niet koud of ik lag opeens op zijn nek:meneer schrok van een klapperende deur,maakte een ferme bok en tja dat was het resultaat.
Sindsdien is het hélemaal om zeep:Wegspringen en in galop overgaan,achteruit stappen terwijl ik aandrijf en geen contact met de teugels heb.
Niets helpt:stemverhoging(naam roepen),rustig toespreken werkte maar 2rondjes,een klap nabij het hoofd(schrikt,20sec rustig en dan weer vervelend),in voltes gaan en steeds verder uitbreiden(dat laatste helpt redelijk)
Een zweep gebruik ik niet,evenmin als sporen maar ik denk er sterk aan om een martingaal aan te hangen zodat hij toch niet zijn hoofd al te hoog kan brengen.
Ik kan hem van galop naar stap brengen,hij slaat niet op hol ofzo maar dit is erg gevaarlijk voor zowel paard ALS ruiter
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?Buiten is hij SUPER,eigenlijk een sul en eigenlijk doet hij dan niets,maar in de bak...

Hij krijgt 8-9ml PhytoCalm,buiten heeft het zoals ik al zei effect maar binnen lijkt het alsof hij het niet kreegt(kliniek schreef 10ml voor maar dat vonden we veel)
o,o dat monstertje toch!!
Hij is dus vrij fors.
Vraag het straks nog eens)dagen ernaast een half uur stappen,volgende week opbouwen,is het nog niet beter weer naar de kliniek
! denk ie misschien ook wel dat ie daardoor gaat bloeden