Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Net als met zadel.
. Niet de meest ideale combinatie zou je denken, maar ik heb wel leren zitten.
en die pony was ook niet van de braafste , maar rusitg op bouwen , met stappen en sturen , draf (in het begin het moeilijkste) eerst rustig drafje dan weer stappen en dan weer draven (weer wat sneller) en zo opbouwen !!
Wan schreef:of je doet wel met zadel rijden maar dan gewoon de beugels eraf (of loslaten, maar kan ook gevaarlijk zijn)

Ik zag in me omgeving ook niemand die zonder reed trouwens, dus waar ik het vandaan heb? (ik zat toen ook nog niet op bokt o.i.d) Toen kwam er een andere pony bij me verzorgpony.. en me vriendin wou wel op dat paardje met zadel rijden, we hadden maar 1 zadel en hoofdstel. Ik kreeg het hoofdstel.. en tja dan moet je wel..
Nu doe ik alles zonder zadel..
Ik heb trouwens nooit de manen vast gepakt
En ook niet echt zitten 'steunen' op de teugels..
Ik rijd nu vaker zonder dan met..
En tja krijg ook vaak complimentjes van: Go wat zit jij mooi stil en stevig! (als ik bv. op de manege rijd) dat is altijd wel erg leuk..
.kekaro schreef:ik heb wel leren rijden met zadel (en beugels) maar op een gegeven moment zonder zadel erop.
nou galoperen kan ik nog steeds niet zonder zadel hoor maar stappen en draven gaat prima.
je moet gewoon zitten![]()
idd oppassen als je met hoofdstel rijd dat je niet aan de teugels gaat hangen voor steun.
met zadel zonder beugels is ook goed om eens te doen !
en dan kan je heel goed lichtrijden ook !

gekkeils schreef:Galoperen is veeeeeel makkelijker als draven hoor!
zit veel stabieler meer geschommel dan!