Wij hebben een fjord van 25 jaar en die krijgt eigenlijk geen voedingssupplementen.
Ik let wel op dat ze gevarieerd eet, dus de ene keer krijgt ze een beetje onderhoudsbrok naast haar hooi en de andere keer krijgt ze musli, aangezien ze een koudbloed is en nogal eens kuil pikt van haar vriendje krijgt ze dus wel energie arm voer dus musli zonder haver, daarnaast krijgt ze nu 2 a 3 keer per week knoflookolie over haar eten maar dat krijgt haar vriendje ook en dat is meer bedoelt om straks de vliegen beter te kunnen weren zodat ze geen zomerexceem krijgt en ze doet het hier erg goed op ze heeft appeltjes in haar vacht en staat gewoon lekker rond te wezen terwijl ze dus alleen in de zandbak staat.
Oh ja natuurlijk krijgen ze iedere dag nog een worteltje en appeltje voor de lekkere bek en soms ook nog brood.
Heb wel voedingssupplementen gegeven van pavo, zo'n busje met poeder speciaal voor de oudere paarden die weinig tot niks doen maar ik merkte eigenlijk geen verschil en om eerlijk te zijn vind ik dat ze er deze winter beter bij staat dan de voorgaande 2 jaren.
Ik denk nu dat als je paard niet aangeeft iets extra's nodig te hebben je het ook niet moet geven.
Maar als je denkt dat het wel nodig is zou je bij de vakhandel eens kunnen vragen of de dierenarts vragen als hij bij je is om je paard te enten b.v. dan kan hij gelijk de conditie van het paard en zijn vacht zien en je advies geven.