Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.
}en dan alleen nog bijstrooien.Dan zal de nattigheid naar beneden zakken en de bovenlaag droog blijven. Sjonniej schreef:Periode alle poep naar 1 plek scheppen.
Meestal gaan ze daarna alleen maar op die plek nog poepen.
En als je dan denkt er superlang mee bezig te zijn, dat valt écht mee. Gewoon met je hand flink door het zaagsel rauzen en je vind de mestballen vanzelf, ook als ze dus verstopt zijn. Haar stal zag er altijd weer erg netjes uit
Momenteel staat ze op vlas, dat heeft vrijwel hetzelfde effect als zaagsel. Ik weet niet hoe jij uitmest, maar misschien is dit een idee?
Barvrouwke schreef:Zijn je matten niet gewoon verstopt? Ik zal toch nog die andere matten erop leggen, want dan heb je dubbel en ze kosten geloof ik maar een 10tje per stal
sume schreef:Oke ik begrijp het al tot nu toe heb ik dus gewoon pech, de poep naar 1 plek verplaatsen heb ik dus 3 maanden volgehouden, telkens 1 drol op die plek neergelegd, helaas geen succes.Daarnaast gaan ze bij mij elke dag naar buiten van ong. 9.00 uur tot ong. 16.00 uur en dan doet hij dus bijna niks, hij bewaart het echt voor de nachten.
Potstal opbouwen gaat dus niet binnen 1 nacht is de hele stal drijfnat.
Heb rubber op de grond en een afloop naar voor in de stal voor de urine dus komplete stal wordt nat.
De fjord die we hebben is wel lekker schoon alles achterin en 1 plas plek dus daar heb ik geen probleem van maar de ruin is een ramp.
Heb in het verleden andere ruinen gehad maar die waren lang niet zo vies als deze.
Vraag me af of het door zijn deken komt dat ie zo vies is, hij is dus van jongs af aan een deken gewend en zomers gewoon in het land, dus zelf merkt hij er weinig van dat hij vies wordt.
aangezien t zijn eigen box en zijn eigen mest is, blijft meneer vast overal keutelen.
sume schreef:
Daarnaast maak ik er zelf natuurlijk wel een probleem van maar ik wil ook niet in een pisbed slapen dus mijn beesten hoeven dat ook niet.