Wie heeft er ervaring met een Hulsebosch zadel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Wie heeft er ervaring met een Hulsebosch zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:12

Alle reacties zijn welkom!!!
Thanks alvast

samantha5

Re: Wie heeft er ervaring met een Hulsebosch zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:41

Ja ik heb een hulsebos zadel en ik ben er zeer over te spreken. Ik weet niet wat je precies wil weten?

Hij zit erg lekker hij is op maat gemaakt voor me paard dus wat zou ik nog meer willen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:42

Ikke ikke ikke

ik heb er eentje aangeschaft vanwege rugklachten en heb hem nu een maand.. Ben echt ontzettend tevreden, hij zit fijn, hij ligt fijn en ziet er nog eens prachtig uit..

Kijk zelf

Afbeelding

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:59

een vriendin van mij heeft er een. echt een super mooi zadel! ook op maat gemaakt enzo. zit ook erg lekker alleen is een beetje te groot voor mij

Hippotha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:02

Ik ook, een super zadel.
Je zit lekker diep, hebt veel contact met het paard en je hebt precies op de juiste plaats en manier goede kniesteun (dus niet overdreven)
Ik wil niet anders meer....ik heb hier zo lang naar gezocht!!!

Afbeelding

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:10

Ik heb er 1 in bestelling... nog even een paar weken geduld en dan hoop ik ook een geweldig zadel te hebben!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:13

Ik heb er ook een.Eerst een zwarte en nu een bruine sinds 2 jaar.Zitten lekker en denk dat mijn paard er ok blij mee is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:25

Oke, dan hier de 1e negatieve ervaring!

Bij een paard van een stalgenoot van mij is verleden jaar haar op maat gemaakte Hulsebosch zadel gestolen. Het paard liep in stap altijd vreselijk onregelmatig ook wel teugelkreupel genoemd, in draf was er niks aan de hand!
Door de diefstal moest zij dus noodgedwongen met een oud Stubben zadeltje rijden en meteen vanaf de 1e keer stapte haar paard loepzuiver
Daarna heeft mijn stalgenoot een ander zadel gekocht en tot op heden (al ruim 1,5 jaar geleden) loopt het paard nog steeds zuiver in stap.

Het Hulsebosch zadel heeft dus nooit goed gelegen en belemmerde het paard in zijn bewegingen, niet goed op maat gemaakt dus.
Toen zij hierover opbelde naar Hulsebosch werd er geen enkele moeite voor haar genomen en in niks tegenmoet gekomen.
Daarbij eindigde dit negatieve verhaal dus.

Ook heb ik voldoende goede ervaringen van hun gehoord maar helaas blijft deze ervaring mij iets te veel bij.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:27

Hippotha schreef:
Ik ook, een super zadel.
Je zit lekker diep, hebt veel contact met het paard en je hebt precies op de juiste plaats en manier goede kniesteun (dus niet overdreven)
Ik wil niet anders meer....ik heb hier zo lang naar gezocht!!!

Afbeelding

Is dit een hulsebos?
Zo heb ik ze nooit gezien, normaal hebben ze veel dikkere kussens...
Nou ja, zelf nooit op gezeten maar heel veel goede verhalen over gehoord

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:30

Ik zat me ook al af te vragen of dat een hulsebos was, het merkje is niet van hulsebos (of ze maken nu andere merkjes)
Is dat niet een zadel van Hubertus?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:06

#Ymke# schreef:
Ikke ikke ikke

ik heb er eentje aangeschaft vanwege rugklachten en heb hem nu een maand.. Ben echt ontzettend tevreden, hij zit fijn, hij ligt fijn en ziet er nog eens prachtig uit..

Kijk zelf

http://groups.msn.com/_Secure/0RgDgAsYT ... 4473[/img]

Wat steken die kussens ver naar achteren zeg. Een paard met een korte rug zou hier niets aan hebben.
Was het ook mogelijk om keilkussens te nemen die gewoon recht naar benedne lopen zeg maar?
Verder wel een mooi zadel, mooie kleur.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:07

Dit zadel is op maat gemaakt voor mijn paard. Dus ik neem aan dat het ook anders kan op een ander paard. Er zitten op de kussens een paar aanpassingen (ook erboven) en ik moet zeggen dat het voor mijn paard perfect werkt (bijna alle zadels kukelen bij hem achterover)

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:09

Ik rijdt ook met een Hulsebos zadel! Uberheerlijk.
Totaal op maat gemaakt. Met een lekkere diepe zit!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:47

#Ymke# schreef:
Ik zat me ook al af te vragen of dat een hulsebos was, het merkje is niet van hulsebos (of ze maken nu andere merkjes)
Is dat niet een zadel van Hubertus?

Het is een ultimate D.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:03

Bedankt voor de reacties!
Kan iemand mij ook vertellen wat je er ongeveer aan kwijt bent???

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:08

ik zou voor daaleman gaan
ik ken zat mensen met negatieve ervaringen over Hulsebosch, maar goed zijn dus niet mijn eigen ervaringen dus die laat ik maar even voor wat ze zijn

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:20

liesje23 schreef:
Bedankt voor de reacties!
Kan iemand mij ook vertellen wat je er ongeveer aan kwijt bent???

Hulsebos is een Nederlandse maatschappij.
Ze maken het zadel op maat. Groot voordeel dus.
Kijk op http://www.hulsebos-zadels.com/
Je kan hem nieuw niet in de winkel kopen.
Ik heb hem tweedehands gekocht en was 600 euro kwijt voor een zadel van 3 jaar oud. Nieuw zijn ze denk ik 1500, ligt aan de opties.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:25

Hulsebos stelt een zadel samen uit verschillende kant en klare onderdelen, dat is niet op maat maken. Op maat maken doet in Nl alleen Daaleman, die komt echt een kale boom op het paard passen en bouwt daar het zadel omheen.

Persoonlijk ben ik niet te spreken over Hulsebos zadels, ik heb er meerdere gezien die in korte tijd er echt slecht uitzagen. De erkende zadelmakers die ik er over gesproken heb waren ook niet enthousiast over de kwaliteit. (understatement)

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:49

Daaleman heeft zelfs een boom op maat gemaakt voor mijn paard, want daar is niets standaards op te leggen! Hulsebos durfde dat niet aan want ze werkte alleen met "kant en klaar" onderdelen! Daaleman dus wel, kostte alleen iets meer tijd om dat naast de rest van het zadel de boom eerst gemaakt moest worden
En niets extra kosten!

MariekeA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:39

Ik heb ook een hulsebos en ben zeer tevreden. Hij blijft prachtig, ligt goed en bij mij is de service ook altijd goed geweest.

Het zadel kun je zelf samenstellen, incl. kussen, wrongen etc. Tevens kun je dus zelf kiezen wat voor leer. De eerste die ik had, had ik 3 jaar voor hij gestolen werd en die zag er nog uit als nieuw. De nieuwe die ik daarna gekocht heb, heb ik inmiddels een jaar. Ik rijd er elke dag 3 paarden mee en hij ligt nog steeds super en ziet er nog uit als nieuw.

Ik heb ook bij dit zadel wel eens gehad dat hij niet meer helemaal lekker lag. Ze hebben hem toen met opvullen volledig weer aangepast voor 35 euro... Ik heb dus niks te klagen!

Susannek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:27

Ik heb uiterst slechte ervaringen met Hulsebos. Hij was ondanks alle beloftes niet in staat om een passend zadel voor mijn paard te maken. Een duitse zadelmaker kon dat gelukkig wel.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:31

Sjuimpje schreef:
Persoonlijk ben ik niet te spreken over Hulsebos zadels, ik heb er meerdere gezien die in korte tijd er echt slecht uitzagen. De erkende zadelmakers die ik er over gesproken heb waren ook niet enthousiast over de kwaliteit. (understatement)

Een vriendin van mij heeft ook een hulsebos en dat zadel zag er na een aantal maanden al niet meer fraai uit. Daarnaast piept het zadel ook nog eens.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:49

Ik heb jaren zeer tevreden op een Hulsebos rondgereden.

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:24

Na 2 gloednieuwe zadels allebei na 1,5 jaar te kunnen verkopen (een Stubben en een KN, beide aangemeten door een zeer gerenommeerde zadelmaker in de regio) ben ik overgestapt naar Hulsebos. Ik rij nu 1,5 jaar in dit zadel en wilde dat ik dat jaren eerder had gedaan. Ligt als een huis, zit zalig en past formidabel (en mijn paard is een echte zeikerd!) ! De service is vroeger (hoor ik uit de verhalen, waaronder die van Jan zelf) absoluut minder geweest. Maar tegenwoordig is dit absoluut verbeterd. Niet meer dan goede ervaringen.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:29

An_J schreef:
Na 2 gloednieuwe zadels allebei na 1,5 jaar te kunnen verkopen (een Stubben en een KN, beide aangemeten door een zeer gerenommeerde zadelmaker in de regio) ben ik overgestapt naar Hulsebos. Ik rij nu 1,5 jaar in dit zadel en wilde dat ik dat jaren eerder had gedaan. Ligt als een huis, zit zalig en past formidabel (en mijn paard is een echte zeikerd!) ! De service is vroeger (hoor ik uit de verhalen, waaronder die van Jan zelf) absoluut minder geweest. Maar tegenwoordig is dit absoluut verbeterd. Niet meer dan goede ervaringen.

Dit is bij mij ook het geval..
Ik heb een pony met zadeldwang, en met een Hulsebos zadel heb ik nauwelijks last gehad van gekke bokbuien enzo..
ze komen nog wel voor, maar in veel mindere mate.
Ik vind wel dat het zadel soms scheef gaat hangen, maar na een opvulling ging dat al veel beter.