Magnesium wie geeft het en wat doet het precies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Magnesium wie geeft het en wat doet het precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 00:50

Magnesium schijnt goed te zijn voor paarden die niet lekker in hun vel zitten, spieren e.d. Wie geeft dit en kan mij er meer over vertellen?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:00

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:36

Ik geef het ook aan mijn Cushingpaardje. Ik ben pas een paar weken bezig dus kan nog niet zeggen of het echt helpt. Bovendien krijgt hij medicijnen voor de Cushing die heel erg goed helpen en al heel veel veranderingen geven.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:40

Ik geef het nooit, had er eerlijk gezegt nog nooit van gehoord

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:05

mijn paard krijgt het ook, op aanraden van een holistisch DA.
op de site die Wendy hierboven noemt, staat veel info, als je zelf gaat googelen zal je niet veel meer vinden

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:22

Mijn paard staat momenteel ergens anders waar ze haar gaan proberen op te lappen. Er staan meerdere paarden die er baat bij gehad hebben. Ze geven het daar aan bijna alle paarden, voornamelijk de quarters (is een westernstal ) Schijnt volgens die stalhouder wel erg prijzig te zijn. Ben benieuwd of ik ook resultaten ga boeken. Mijn paard is mager, slap, haar vacht is niet goed (verhaart niet, nu net een beetje) en haar spierwaardes waren iets verhoogd.
Ga even de link checken.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:25

Dat ik die pagina nooit gezien heb joh

Die symtomen als ik die lees de meeste precies mijn paard : Schrik ervan. Behalve die hoefbevangenheid heeft ze alle symptomen gewoon

Vetophopingen rond manenkam ("harde nek") en staartaanzet
Hardnekkig over- of ondergewicht
Spiervermoeidheid, spierpijn, spiertrillingen, vaak uitend in onwilligheid om te "werken" Spierbevangenheid
Overgevoeligheid van de huid
Kreupelheid van de achterhand

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:42

Magnesium zelf heeft een vochtafdrijvende functie. Je kunt magnesium secundair voeren via zeewier, dat is ook minder duur. Het lijk mij dat als je paard zoveel problemen heeft, dat niet allemaal op te lossen is door alleen maar magnesium bij te geven.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:49

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:35

Ik heb vorig jaar in een blad gelezen (Bit of Mensport denk ik) dat magnesium vooral een fabeltje is.
Paarden hebben zó weinig magnesium nodig dat ze geen tekort kunnen hebben, het helpt dan ook niet voor de kwaaltjes die hierboven genoemt staan.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:36

Dat is in ieder geval voor mensen zo, de dagelijkse behoefte aan magnesium is zo laag dat je echt niet zo makkelijk een tekort oploopt. Ik heb wel eens magnesium gevoerd wegens de vochtafdrijvende werking, op initiatief van de veearts.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:12

Fronton schreef:
Magnesium zelf heeft een vochtafdrijvende functie. Je kunt magnesium secundair voeren via zeewier, dat is ook minder duur. Het lijk mij dat als je paard zoveel problemen heeft, dat niet allemaal op te lossen is door alleen maar magnesium bij te geven.

Nee klopt dat denk ik ook. Ben nu aan het testen hoe ze het: A. in een andere omgeving doet, B. andere begeleiding, C. ander/beter voer D. regelmaat in voertijden en E. wellicht een homeopaat inschakelen.

De stalhouder waar ze nu staat is Magnesium gaan geven. Ik wou er eerst even het fijne van weten en kwam tot de ontdekking op de site van paard natuurlijk dat bijna alle symptomen van een tekort op mijn paard slaan.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:12

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:16

gouda schreef:
Dat ik die pagina nooit gezien heb joh

Die symtomen als ik die lees de meeste precies mijn paard : Schrik ervan. Behalve die hoefbevangenheid heeft ze alle symptomen gewoon

Vetophopingen rond manenkam ("harde nek") en staartaanzet
Hardnekkig over- of ondergewicht
Spiervermoeidheid, spierpijn, spiertrillingen, vaak uitend in onwilligheid om te "werken" Spierbevangenheid
Overgevoeligheid van de huid
Kreupelheid van de achterhand

Dit soort dingen kunnen idd wijzen op een magnesium tekort.
In supplementen voor de spieren (bijv. Eplus) zit ook magnesium; voor de spiercoordinatie. Een tekort op magnesium kan ook zorgen voor stress etc.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:25

Zag het idd toen ik op de paardendrogistsite zocht op magnesium. Ze hadden daar ook een vitamine e preparaat waar ook Selium (weet niet hoe het precies heet/schrijft ) en magnesium in zat.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:32

ik voer Biomag van de paardendrogist

Afbeelding

maar ik denk dat ik ga overleggen met de holist over dat middel dat op paardnatuurlijk aangeraden wordt

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 09:34

Die heb ik idd ook zien staan op de site van de pd. Hoe ziet dat poeder er uit? Is dat ook metaalachtig van kleur. Waar Kaylee nu staat hebben ze het in een 'schilfer'vorm lijkt net kleine schilfers metaal ofzo. Het schijnt heel prijzig te zijn volgens die stalhouder.
Die van paardnatuurlijk lijkt helemaal niet zo duur.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 09:36

nee het is wit poeder, ik zeg altijd voor de gein dat Morrie z'n dagelijkse portie coke krijgt en het is véél goedkoper bij de PD dan bij PN

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:14

Oh ok dat is dat wat Kay krijgt een andere vorm.

Zou je eigenlijk iemand in de buurt moeten hebben die het goedje van PN heeft om de etiketten te vergelijken. Als het te vergelijken valt tenminste.

Moet jij het voor altijd blijven geven of is het tijdelijk?

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:16

Hey Yvette
Ik hoop dat het gaat helpen allemaal het is balen dat uit het medische gebeuren niet de duidelijkheid kwam die je nodig had, maar zoals ik nu hoor zijn ze veel meer met kaylee bezig op deze stal dan op de stal waar je stond!!

Welke stal sta je nu met haar?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:18

dat weet ik niet, alles wat Morrie krijgt wordt regelmatig uitgependeld en komende week laat ik bloed trekken (DA komt toch enten) en onderzoeken op glucose/insulinegehalte. Als die uitslag er is, neem ik weer contact op met de holistisch DA

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:40

Joyja schreef:
Hey Yvette
Ik hoop dat het gaat helpen allemaal het is balen dat uit het medische gebeuren niet de duidelijkheid kwam die je nodig had, maar zoals ik nu hoor zijn ze veel meer met kaylee bezig op deze stal dan op de stal waar je stond!!

Ze staat in Benschop momenteel. De bedoeling is wel om terug te gaan. Ze is daar voor 1.5 maand in training. Ook al zijn ze heel goed voor haar en helpen ze mij megagoed wil toch terug, misschien wel eerder zelfs. Wil gewoon dat ze veel buitenloopt en weet niet of ik dat daar voor elkaar kan krijgen namelijk. Heb nu al heimwee namelijk had ik niet gedacht dat je dat zo kon hebben

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:43

smurf schreef:
dat weet ik niet, alles wat Morrie krijgt wordt regelmatig uitgependeld en komende week laat ik bloed trekken (DA komt toch enten) en onderzoeken op glucose/insulinegehalte. Als die uitslag er is, neem ik weer contact op met de holistisch DA

Kaylee heeft in de kliniek pas ook een glucosetest gehad. Die duurde bijna de hele dag. Eerst goten ze het goedje door haar neus met een slang en toen de rest van de dag werd het geloof ik om het uur ingespoten.

Op zich klinkt dat heel goed wat je doet met dat pendelen. Merk zelf ook dat ik bijvoorbeeld in bepaalde periodes meer van dit of van dat kan gebruiken.

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:49

gouda schreef:
Joyja schreef:
Hey Yvette

Ze staat in Benschop momenteel. De bedoeling is wel om terug te gaan. Ze is daar voor 1.5 maand in training. Ook al zijn ze heel goed voor haar en helpen ze mij megagoed wil toch terug, misschien wel eerder zelfs. Wil gewoon dat ze veel buitenloopt en weet niet of ik dat daar voor elkaar kan krijgen namelijk. Heb nu al heimwee namelijk had ik niet gedacht dat je dat zo kon hebben

Het is wel belangrijk om heel eerlijk naar kaylee te kijken als ze daar gaat opknappen zegt dan ook heel veel natuurlijk & kijk dan vooral ook naar wat hoeveel en wanneer ze gevoerd word en vergelijk dat met waar je stond!

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:15

Wat je ook nog zou kunnen doen, waar ik sta is nog een boks over ze komen iedere dag buiten en je kan haar zo wel de tijd geven dat ze kan opknappen, want ik weet niet of je dr eerst laat opknappen en dan het rijden weer gaat oppakken als dat het geval is is de stal in bergambacht een dure stal om te staan als je niet rijd en je heb daar eeuwig strijd om dr voeding