Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

wendyashley schreef:Zijn boomloze zadels eigenlijk toegestaan op wedstrijden?
En het zit heerlijk! wendyashley schreef:Ja dat wintec zadel daar heb ik laatst nog iemand over gesproken dat schijnt een lekker zadeltje te zijn.Ik vind zo'n boomloos zadel er ook wel comfi uit zien (zeker voor het paard)ik vind ze alleen niet zo mooi......
Anouar15 schreef:Ik zou zowiezo geen zadel op maat laten maken. Voor mijn paard van 10 jaar moest ik al elk half jaar een ander zadel omdat ze dan niet meer paste.
Is een boomloos zadel misschien iets? Die blijven passen, ook als het paard qua bouw heel erg veranderd. Ik heb nu ook een boomloos zadel en ik ben er echt super tevreden over. Ik doe er alles mee, dressuur, springen, buitenrijden, endurance, ik merk geen verschil met een gewoon zadel

Elk paard verdiend een goed passend zadel zeker een jong paard heeft nog geen nare ervaringen (als het goed is) met het zadel. Dat moet je ook vooral zo houden, ken genoeg mensen die een slecht passend zadel op hun paard hadden liggen en het maar niet snappen waarom het paard zo gespannen is met rijden of dat het lastig is met rijden