Rekening van de hoefsmid ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lundi

Rekening van de hoefsmid ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 00:29

Even een vraagje aan iedereen in bezit van eigen paard
Zijn er mensen die na iedere behandeling van de hoefsmid netjes een rekening krijgen ?
Ik ben al jaren in bezit van een paard,maar heb nog nooit een rekening ontvangen van de hoefsmid en altijd zo betaald!
Nu ik in een rechtzaak beland ben,vraagt de tegenpartij om rekeningen van de hoefsmid,ik heb hier nooit bij stil gestaan een rekening te vragen!

patasja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:33

ik heb ook nooit een rekening gehad bij de hoefsmid.
maar ik denk als je er om vraagt dat je die dan wel krijgt.

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:36

Nog nooit. zo'n 25 jaar in bezit van paard(en), zeker 10 hoefsmeden (waarschijnlijk meer). En echt nog nooit een rekening gezien. Als de tegenpartij beweert dat er geen bewijzen zijn, kun je trouwens ook verklaring van getuigen vragen. succes.

lundi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 00:40

Ik weet zeker dat mijn hoefsmid wel bereid is rekeningen uit te schrijven voor mij als ik hem hier om zal vragen,maar ben wel benieuwd of er hoefsmeden zijn die dit uit zich zelf al doen,volgens mij is dat er nl geen een!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:42

de mijne zeker wel

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 02:49

Ik betaal altijd cash en heb nog nooit een rekening gezien. En geloof me: ik heb veel hoefsmeden gehad

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 06:15

Ik geloof dat het meeste zwart gaat, vandaar dat de meeste geen rekeningen geven

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 07:33

Ik bekap altijd zelf dus ook nog nooit een rekening ontvangen.
Maar als de smid komt kan je er altijd om vragen en dan moet hij je een bonnetje of rekening geven, maar natuurlijk niet achteraf.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 07:40

ik denk dat hij je best wel een overzicht wil geven van de laatste paar jaar met de data dat het paard bekapt/beslagen is en het bijbehorende bedrag

tienus63

Re: Rekening van de hoefsmid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:02

Waarschijnlijk zullen de meeste hoefsmeden hun afspraken agenda ook nog wel een aantal jaren bewaren.

Misschien heb je zelf ook nog wel oude agenda's liggen waarin de afspraken staan.

Stel jij hebt over de laatste 6 jaar het bewijs nodig dat de smid regelmatig je paard heeft bekapt/beslagen. Waarschijnlijk heeft hij de agenda's van de afgelopen 3 jaar nog wel in zijn bezit. Dan is het toch een optelsom om er achter te komen hoe vaak jij de smid bij je paard hebt gehad, zeker als het in die 6 jaar om hetzelfde paard gaat.

Dat moet toch wel aan te tonen zijn.

Ieder denkt dat hij zijn smid zwart betaald omdat de meeste mensen geen rekening of bonnetje krijgen of vragen, maar dat is niet zo.
De belasting dienst weet wel zo ongeveer wat een smid inkoopt aan materiaal, de agenda's zijn te controleren evenals het aantal gereden kilometers en brandstofverbruik.
En heeft de belastingdienst geen duidelijk beeld dan schatten ze het aantal afspraken wel.

Het enige wat een smid zwart zou kunnen doen, als je hem nu vraagt je paard even te bekappen, omdat hij toevallig een bakje koffie bij je komt doen.

Daarbij komt wat moet je als particulier met een bonnetje, wij kunnen het toch niet opvoeren als kosten. Het wordt er niets duurder of goedkoper van met of zonder bonnetje.

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:06

Wat een onzin. Zoals al meer hier gereageerd is: ik heb ook nooit een bonnetje gehad, dit is ech ongebruikelijk...

Ps. mag ik vragen wat voor een rechtzaak je in verzeild bent geraakt?

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:16

Mijn ijslander staat 100 meter van een stal waar ik ook rijd! En als de smid daar is ga ik daar gewoon naar toe en betaal ik €20,- voor bekappen dan. maar ook nooit een bonnetje gezien.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:36

nee hier ook nog nooit een bonnetje gekregen, ook nooit om gevraagd....misschien idd even agenda's vragen van de smid,
maar ik heb die van mijn smid wel eens ingezien en daar kon ik niet eens uit opmaken dat ik er zelf in stond dus of je er echt iets aan hebt.
succes in ieder geval !

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:38

wij krijgen ook geen rekeningen, hij zegt gewoon hoeveel het is, of we geven het contant of maken het gewoon over. Zonder rekening dus...

Succes met de rechtzaak

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:47

vroeger was ik er altijd bij en betaalde contant.

nu is hij alleen bezig en hangt hij een bon aan de boxdeur,dus sinds 1,5 jaar heb ik nota`s gehad.

maar deze bewaar ik nooit

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:53

Ik heb de mazzel dat Santhos maar 1 keer per jaar bekapt hoeft te worden en eigenlijk is zelfs dat niet echt nodig, maar doe ik dat voor mijn eigen gemoedsrust. Nog nooit bonnetje gehad, nog nooit bij stil gestaan ook.

Ook ik ben erg benieuwd in wat voor een rechtszaak je bent beland

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:55

Nog nooit van gehoord

farrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:07

Citaat:
Ieder denkt dat hij zijn smid zwart betaald omdat de meeste mensen geen rekening of bonnetje krijgen of vragen, maar dat is niet zo.
De belasting dienst weet wel zo ongeveer wat een smid inkoopt aan materiaal, de agenda's zijn te controleren evenals het aantal gereden kilometers en brandstofverbruik.
En heeft de belastingdienst geen duidelijk beeld dan schatten ze het aantal afspraken wel.

Het enige wat een smid zwart zou kunnen doen, als je hem nu vraagt je paard even te bekappen, omdat hij toevallig een bakje koffie bij je komt doen.

Daarbij komt wat moet je als particulier met een bonnetje, wij kunnen het toch niet opvoeren als kosten. Het wordt er niets duurder of goedkoper van met of zonder bonnetje.

de belastingdienst gaat ook uit van een ongeveer 50/50 verdeling tussen bekappen en beslaan. Als je daar ver van af wijkt willen ze weten waarom. Zo zit het bij mij in ieder geval wel in elkaar. Als je als particulier een bonnetje wil, dan kan dat wel hoor.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:08

Bij ons op stal is er voor zover ik weet ook geen enkele hoefsmid die via de rekening betaald dient te worden.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:09

Ik heb in het begin contant betaald maar later vroeg mijn smid of hij een rekening mocht sturen omdat hij zijn administratie dan beter in de gaten kon houden en niet met al teveel geld op straat liep.

Ik vind het dat ik een fijne hoefsmid heb en dat hij zijn zaakjes dus goed op orde heeft..

Maar ik neem aan dat je aan je smid kan vragen of hij een rekening voor je wilt maken...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:10

Ik ben er altijd zelf bij als mijn paard gedaan word. Ik betaal mijn smid altijd handje-contantje en krijg nooit een bonnetje oid.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:11

Ik krijg altijd netjes een rekening van mijn smid. Die schrijft hij ter plekke uit en zelf houdt hij de kopie die eronder zit. Gaat al jaren zo. Als ik erbij ben als hij komt, dan krijg ik die rekening mee naar huis. Ben ik er niet bij, dan schuift-ie 'm in mijn zadelkast of ik krijg 'm via de stalhouder.

Ik vind dat zelf wel zo overzichtelijk en mijn hoefsmid ook. Hij heeft zelfs liever dat ik via de bank betaal dan contant.

Zo te horen is mijn hoefsmid een uitzondering.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:16

Bij mijn oude hoefsmid kreeg ik altijd een rekening . Bij mijn huidige eigenlijk nooit.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:21

Altijd contant betaald maar bij mijn huidige hoefsmid is het ook mogelijk om via de bank te betalen en dus een rekening te krijgen.

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:23

Dan is mijn hoefsmid waarschijnlijk een heilige als ik de reacties zo lees, maar vanaf dat hij bij mij komt ± 21 jaar heb ik elke keer netjes een rekening gehad. Of ik nu contant betaalde of per bank.