Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jennifer schreef:De da had mijn paard klinisch gekeurd voor ong. 60 euro ofzo.
Helaas heb ik vandaag foto's laten maken en blijkt ze een oc en ocd te hebben (kan niet geopereerd worden).
Daardoor heb ik mijn lesje wel geleerd en zou wat meer uitgeven om foto's te laten maken.
Sweetselina schreef:Dus bij een paard onder de € 1500 is rontgen nogal duur?
Dan vind jij klinisch keuren voldoende?
Ik kijk namelijk naar een paardje beneden de € 1500.
Bij twijfel, en het paard zou me echt aanstaan, zou ik zelfs in de lagere prijsklasse nog wel rontgen laten keuren. Maar vaak is het dan al zo mis dat ik het paard laat staan.Citaat:Hoorde laatst in de buurt dat het helemaal nakijken en keuren door de dierenarts bij een paard €450,- koste ofzo, (vond ik zelf beetje veel eigenlijk)...
Sweetselina schreef:oke, klinisch keruen alleen zou dus voldoende moeten zijn.
Zou je het paard ook kunnen laten keuren in de proefperiode?
Onze DA komt uit klijndijk en het paard staat in Putten, Gelderland.
Is dus een best eindje rijden.
Zou wel erg duur worden dan, denk ik.
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties.
Jennifer schreef:450 euro is niet echt duur als je nagaat dat je na 9 maanden alsnog je paard moet inslapen.
Ik dacht ook altijd: rontgologisch hoeft niet. Maar als je in zo'n situatie komt waar ik nu in zit dan baal je als een stekker. En gaat het nog meer om het verdriet dan het geld. En verdriet heb je ook met een paard van 1500 euro
Geld is wel te vervangen of opnieuw te verdienen, maar elk paard is uniek en niet te vervangen....
Liedje schreef:200 euro voor rontgen is niet door Hier kost het ongeveer 500 euro![]()
Ik volg dit topic even, wij zijn ook opzoek naar een paardje die we dus ook moeten keuren