Borst en schoft beschermer vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

Borst en schoft beschermer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:22

Omdat mijn paard dus vanvoor schuurplekken heeft van haar nieuwe deken dacht ik er aan om een borst en schoft beschermer tekopen
Afbeelding
Maar wil hem dus via internet bestellen want de ruitershop het korste bij ligt op een halfuur en mijn moeder heeft geen zin om lang terijden en heb dat ding wel dringent nodig.

Maar nu weet ik niet welke maat ik moet pakken
XL,L,M,S

mijn paard is een merrie van 1,63m en niet al tebreed gebouwd
dus welke maat zou ik het beste nemen?

en wie heeft er nog zo iets en werkt het goed?

lin_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:27

ik had voor pendro 1.58 een L. en die zat goed.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:31

werken die dingen echt goed?

elkie

Re: Borst en schoft beschermer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:31

Mijn bijrijdpaard heeft een tijd dit om gehad ook wegens schuurplekken van de deken. De schuurplekken zijn er wel niet van weggegaan (mss dat het wel niet erger is geworden, maar het is ook niet echt verbeterd).
Je moet wel een beetje oppassen als je de velcroband sluit want het materiaal rekt heel sterk en je hebt de neiging het te strak te doen. Wij deden dat toch blijkbaar want ze heeft er een drukplek aan haar schoft/rug van gekregen precies waar het uiteinde van de beschermer lag.
Mijn bijrijdpaard is ong even groot als jouw paard en ook niet zo breed, ik zal straks is kijken welke maat het was, het ligt nog in de kast.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:51

Het ligt er aan wat voor borst beschermer je heb.
Me bijrijpaard heb er een anders ligt hij gewoon open ze schuurplekken worden niet erger maar weg gaan ze ook niet.

NU kocht ik er een voor me eigen paard omdat ze haren daar opeens erg kort werden maar met de mijne heb ik het idee dat het erger wordt.Beide paarden hebben 2 hele verschillende paarden bh s:D

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:55

Wat paarden op de manege hebben ze ook en daar werkt het goed bij hoor!! Het wordt er inderdaad iig niet erger op, bij sommige wel minder, dus het werkt volgens mij wel! 'k Heb geen flauw idee welke maat je moet hebben, sorry..

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:04

Mijn paard van 1,58 had een L om. Maar die heb ik maar 1x gebruikt. Blijkbaar had ik hem wat te strak om gedaan (wat trouwens wel het advies was in de winkel, omdat dat ding zelf niet te veel moet bewegen...) en toen had hij de volgende dag een bobbel op de ruggengraat precies waar de achterkant erop drukt. Dat ding is dus meteen terug gegaan naar de winkel, liever wat schuurplekjes dat drukplekken! Is was er op tijd bij, want de bobbel was de volgende dag weer weg.

fries_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:34

ik heb het nog niet bij mijn stage gezien, terwijl ze bijna altijd een deken opdoet in de winter.
alleen heeft nog geen enkel paard een schuurplek.
misschien ligt het eraan hoe strak je het dek vast maakt.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:35

L maar die van mij kreeg er een drukplek van op de rug

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:38

Ik heb ook zo`n ding gekocht en die ligt nu onderin de kast... mijn paard kreeg er ook plekken van op de schoft. (heeft een hoge schoft )

Maar als je interesse hebt? Hij mag voor een zacht prijsje weg, pb me dan maar!

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:45

oke die drukplekken dat klinkt alles behalve goed
maar Siska heeft wel een lage schoft mss dat het wat scheelt?
maar ben nu toch aan het twijfelen zolang ik geen goede reacties krijg zal ik het toch maar niet kopen want wil ook niet dat ze drukplekken krijgt

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:00

Ik heb er gehad in allerlei verschillende merken, en ik vind ze waardeloos Memuska met haar tere velletje kreeg er alleen maar meer drukplekken van. Ik heb er nog eentje in de kast liggen, bij interesse mag je pb'en want ik gebruik hem toch niet meer. Hij is twee dagen gebruikt en daarna gewoon de was in gegaan.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:15

Memuska schreef:
Ik heb er gehad in allerlei verschillende merken, en ik vind ze waardeloos Memuska met haar tere velletje kreeg er alleen maar meer drukplekken van. Ik heb er nog eentje in de kast liggen, bij interesse mag je pb'en want ik gebruik hem toch niet meer. Hij is twee dagen gebruikt en daarna gewoon de was in gegaan.

Die dingen zijn idd waardeloos.
Enn... Ik geloof dat wel meer bokkers hier slechte ervaringen mee hebben (gehad)..

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:18

wauw, ik dacht dat wij gewoon stom waren geweest en em te hard aangespannen hadden maar er zijn dus nog mensen die problemen hadden met die dingen. Leuk om te weten.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:32

Ik heb de schofbeschermer bij drie pony's aangeschaft en bij alledrie ben ik super tevreden. Juist de schuurplekken van de dekens verdwenen (wel even behandelen), maar ik heb sinds het gebruik van de schoftbeschermers er geen last van. Ook niet van de band rondom de romp (bij de schoft) en ook niet rondom de nek.

Ik begrijp ook niet waarom zoveel mensen zulke slechte ervaringen hebben. Ik hoor daar ook van in mijn omgeving. Maar ik ken ook genoeg mensen met goede ervaringen.

Alleen ik heb vrij kleine pony's, de grootste is 1.52 en vrij smal. Voor hem heb ik al L om moeten doen. Mijn appie van 1.40 (normaal postuur) heeft een M. Dus je begrijpt al: ze vallen erg klein. Voor een redelijk paard, zijn ze te klein en ik kan me voorstellen dat dat problemen geeft. Mijn vriendin heeft er ook twee voor haar pony van 1.45 en haar paardje van 1.62. Ook zij is heel tevreden en het heeft baat gehad bij haar paarden.
Laatst bijgewerkt door Duke op 16-02-06 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:34

Ik zou eerder investeren in een goed passende deken, dan proberen schuurplekken te vermijden met een dergelijke borstbeschermer. Ze kunnen drukplekken op de schoft veroorzaken.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:36

Ik bne het eens met cassidy

Met een passende deken zou je al die schuur en drukplekken al kunnen voorkomen!

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 16:38

Cassidy schreef:
Ik zou eerder investeren in een goed passende deken, dan proberen schuurplekken te vermijden met een dergelijke borstbeschermer. Ze kunnen drukplekken op de schoft veroorzaken.

Het deken leek goet tepassen en heb er in het begin ook geen last van gehad, maar na een tijdje is dus beginne teschuren en voor teruilen is het nu al telaat...

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:10

ik ga het toch niet kopen dan want een drukplek is veel erger dan zo een klein schuurplekje waar wat haartjes wegzijn.
en zodra het terug midder koud is heeft ze een ander deken op en daar krijgt ze toch geen schuurplekken van

volumia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:33

Ik weet hoe het kan dat sommige mensen drukplekken krijgen van de paarden BH.
Zoals hierboven op de foto afgebeeld hoort hij te zitten (met het brede elastiek op de rug), maar als je hem zo omdoet is hij te kort voor de borst en krijgt je paard nog schuurplekken.
Ik dacht slim te zijn en hem om te draaien (dus het brede elastiek voor de borst) dan is hij nl. wel lang genoeg, maar op deze manier krijg je dus idd drukplekken. Mijn paard heeft nu allemaal witte haren op de schoft en in de manen, zonde!

Ik gebruik hem niet meer, want als je hem opdoet zoals hij hoort heeft het nog geen zin. Je kunt beter gladde voering in je deken naaien.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:37

het kan zijn dat je de borstbeschermer verkeerd aan doet als hij een druk plek geeft op schoft. Had ik nl ook eerst ook,maar nu niets meer aan de hand.eerst had ik hem zo aan gedaan dat ik hem rechts van het paard dicht deed,maar hij moest dus zo omgedaan worden dat je hem aan de linkerkant dicht doet

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:46

ik gebruik ook een L borstbeschermer voor mijn paard van 164 hoog..en het gaat goed de schuurplekken zijn nog niet weg maar wordt ook niet erger..

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:51

Ik heb een goedpassend, met gladdebinnekanten, merkdeken, toch krijgt ze schuurplekjes, zolang het haar niet openschuurd maar gewoon wat kaler wordt op een plekje maakt het niet zoveel uit hoor.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:06

Zoals duke al zegt, bij goed gebruik heb je er geen last van!
Om drukplekken te voorkomen meot je em losjes vast maken, en miss een maatje groter nemen!

Daarbij een merkdeken met gladde binnekant wil ook niet altijd wat zeggen!
Als ze eenmaal in de rui zijn kunnen ook daar haar ophop[oingen komen en dus gaan schuren!
Wat ik zeg, zelf goede ervaringen er mee!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:14

Ik heb er weinig profijt van. ALs het deken schuurt aan de voorkant, helpt niks er tegen. Die van mij loopt een groot gedeelte van de dag buiten, en nu heb ik een nieuw deken, die niet meer zo 'hangt' en zijn vacht is nu maar iets dunner. Ooit van een stalgenoot de tip gehad om elke dag equistar erop te spuiten, dat werkt ook erg goed. Maar als het deken niet goed ligt, helpt waarschijnlijk niets.